کد خبر: ۳۶۷۲۷۴
۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
0
مهدی پور گفت: اگر بتوانیم کمتر از ۱۰ درصد بهینه سازی داشته باشیم به طور قطع با قطعی گاز مواجه نخواهیم بود
بهینه سازی کنیم، قطعی گاز نخواهیم شد
رضا مهدوی پور کارشناس انرژی گفت: مانند بسیاری از حوزه‌ها در زمینه بهینه سازی قوانین خوبی داریم. در فصل زمستان برای آنکه صنعت پتروشیمی و صنایع بزرگ ما دچار کمبود گاز نشوند، هر فوب گاز ۵۰ میلیون مترمکعب است.

او گفت: از این جهت ما اگر بتوانیم کمتر از ۱۰ درصد بهینه سازی داشته باشیم به طور قطع با قطعی گاز مواجه نخواهیم بود. صنایع بزرگ می‌توانند، متولی تامین خوراک و مواد اولیه صنایع داخلی باشند. این موضوع در بخش صادرات متولی تامین پایدار درآمد ارزی برای کشور و قاعدتا تامین مواد اساسی برای حوزه واردات کشور نیز می‌تواند باشد.

مهدی پور ادامه داد: در سال ۹۰ در قانون بهبود محیط کسب و کار در ماده ۲۵ بر این موضوع تاکید شده بود که دولت مابه ازای قطعی غیر قابل پیش بینی برای صنایع بزرگ ما طبق آیین نامه‌ای که سال ۹۵ با ۵ سال تاخیر تهیه شد، باید ضرر و زیان را پرداخت کند. متاسفانه این اتفاق رقم نخورد. اما جلوی ضرر هر جا گرفته شود باز منفعت است از این سو باید متمرکز بر ظرفیت‌های قانون شویم.

او گفت: اصلا نیازی نیست پیچیدگی‌ها را افزایش دهیم اگر دولت متولی بحث بهینه سازی است، باید ظرفیت بهینه سازی گاز سوخت و خوراک صنایع بزرگ ما قطع نشود.

کارشناس انرژی گفت: اگر هم منافع ملی و هم تامین امنیت انرژی مهم است، بدون شک باید به بهینه سازی رو بیاورد که البته این امر نادیده گرفته شده است که اگر خلا‌های قانونی پوشش داده شود می‌تواند مشکلات را مرتفع کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: