May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۳۶۱
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
0
فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با پرداخت چک‌های بلامحل بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و ۴ ماه متواری بود، خبر داد.
پایان فرار ۴ ماهه کلاهبردار ۱۰۰ میلیاردی
سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان کاشانی مبنی اینکه فردی با پرداخت چک‌های بلامحل از آنان کلاهبرداری و متواری شده است به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان کاشان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور افرادی که قصد فروش خودرو، زمین و ملک داشتند را شناسایی و سپس با تنظیم قولنامه وپرداخت چک‌های بلامحل خودرو و ملک را از آنان خریداری می‌کرده که فروشندگان پس از فرا رسیدن موعد چک خود متوجه بلامحل بودن آن‌ها می‌شده و با توجه به اینکه متهم نشانی و شماره تلفن‌های واهی ارائه کرده بود شاکیان اثری از وی پیدا نمی‌کردند.

میرحیدری با اشاره به متواری بودن ۴ ماهه متهم از دست شاکیان گفت: با پیگیری‌ها و رصد‌های هوشمندانه ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان کاشان مشخص شد، فرد مذکور طی این مدت در شهر‌های تهران، مشهد و قم مخفی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: سرانجام مخفیگاه متهم در شهر قم شناسایی و ماموران با اخذ نیابت قضائی به این شهر رفته و با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی این شهر در یک عملیات هماهنگ و منسجم وی را دستگیر و به شهر کاشان منتقل کردند.

وی براساس تحقیقات صورت گرفته و اعترافات به دست آمده از متهم، رقم کلاهبرداری وی را ۱۰۰ میلیارد ریال و تعداد شاکیان را ۱۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و این فرد کلاهبردار برای رسیدگی به فعالیت‌های مجرمانه خود تحویل مرجع قضائی شد.

میرحیدری در خاتمه با هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم با صدور چک‌های بلامحل گفت: با توجه به اینکه هنوز دسته چک‌های قدیمی در دست خیلی از افراد قرار داشته و تا زمان اتمام نیز اعتبار دارند بنابر این هنوز با این گونه کلاهبرداری‌ها مواجه هستیم و به همین جهت به مردم توصیه می‌کنیم حتماً قبل از دریافت چک از هویت اصلی و اعتبار فرد صادر کننده چک اطمینان حاصل کرده و حتماً معاملات خود را در دفترخانه‌های رسمی انجام دهند و از تنظیم قولنامه در اماکن عمومی خودداری کنند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: