کد خبر: ۳۶۷۵۸۳
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
0
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: تلاش می‌شود از منابع آب غیر متعارف برای تامین آب استفاده شود.
تلاش برای تامین آب از منابع غیر متعارف
«سید حسن رضوی» در نشست تخصصی مدیران صنعت آب و آبفا که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به طرح‌های اجرا شده در شرکت آب و نیرو به تشریح سیاست‌ها و راهبرد‌های جدید در بخش آب کشور پرداخت و افزود: تولید انرژی الکتریکی پاک و کمک به پایداری شبکه برق کشور، مهار سیلاب‌های مخرب، توسعه منطقه‌ای و رونق کشاورزی، کاهش آلاینده‌های محیط زیست و ارتقای ظرفیت فنی و مهندسی کشور از دستاورد‌های شرکت آب و نیرو در طول بیش از ۳ دهه فعالیت بوده است.

رضوی ادامه داد: در طول ۳۲ سال فعالیت شرکت آب و نیرو بیش از ۷۳ درصد از ظرفیت تولید انرژی برق آبی کشور و همچنین حدود ۳۷ درصد از ظرفیت ذخیره سازی آب در مخازن سد‌های کشور توسط این شرکت ایجاد شده است.

وی با اشاره به رویکرد‌های جدید تامین منابع آبی، گفت: مدیریت سیلاب، کاهش تبخیر از سدها، طراحی و احداث آب شیرین‌کن‌های ساحلی، بازچرخانی آب‌های خاکستری، طراحی سد‌های زیرزمینی، تولید آب از هوا و بارور سازی ابرها، استفاده از منابع آب نامتعارف (دریا) و پتاسیل موجود در توسعه اراضی شورورزی از رویکر‌های نوین شرکت آب و نیرو در حوزه تامین منابع آب جدید است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با اشاره به طرح‌های نیمه تمام این شرکت گفت: اگر نتوانیم طی برنامه ششم توسعه و در دولت سیزدهم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم عدم النفع این پروژه‌ها در طول سال اعداد و ارقام بسیار بالایی است که از بودجه وزارت نیرو نیز بالاتر خواهد بود.

وی به نقاط قوت و چالش‌های پیش روی بخش آب کشور پرداخت و افزود: با توجه به اینکه آب، محوراصلی توسعه زیرساخت سایر بخش‌ها است و پتانسیل بسیار گسترده در طرح‌ها و پروژه‌های بخش آب به منظور تولید انرژی، مصرف شرب، کشاورزی، محیط زیست، گردشگری و اشتغالزایی وجود دارد و همچنین تغییر نگرش عمومی نسبت به ارزش واقعی آب و منافع حاصل از ذخیره و نگهداری آن و مدیریت مصرف آب و انرژی حاصل شده، نیاز است که سیاستگذاران دولت در بخش توسعه‌ای به مقوله آب و انرژی‌های پاک توجه ویژه‌ای داشته باشد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: