کد خبر: ۳۶۷۹۰۲
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
0

بانوان بارداری که در دوران بارداری پوشاک متفاوتی نسبت به دوران قبل از بارداری استفاده می کنند، بانوانی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند، افرادی که از جای زخم در قسمت شکم رنج می برند یا افرادی که از ناحیه شکم عمل جراحی شده اند و جای بخیه نیاز به مراقبت و بهبودی دارند و موارد دیگری که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، مستلزم استفاده از محصولات طبی هستند که در این زمینه شکم بند رایج ترین محصول برای درمان و بهبودی این افراد می باشد. شکم بند ها ابتدا بعد از عمل جراحی کاربرد داشتند اما با گذشت زمان، امروزه جنبه های کاربردی دیگری نیز دارند که هر کدام متناسب با نیاز فرد، کارکرد متفاوتی دارند. همانطور که می دانید قسمتی است که بیشترین ذخایر چربی در آن قرار دارد لزا در بین افراد جامعه، افرادی که اضافه وزن دارند بهره بیشتری میبرند. در موارد بخصوصی که به آن ها اشاره شد از جمله زخم های شکمی پس از عمل آپاندیس، عمل سزارین یا افتادگی شکم استفاده از شکم بند با مشورت پزشک متخصص توصیه میگردد.

 

انواع شکم بند

شکم بند لاغری

شکم بند بارداری

شکم بند برای کمر درد

شکم بند مخصوص زخم های شکمی

 

فواید استفاده از شکم بند

کمک به جلوگیری از آسیب به کمر و لگن در دوران بارداری.

جلوگیری از افتادگی شکم بعد از دوران بارداری.

کمک به بهبودی مکان بخیه.

کمک به چربی سوزی.

تناسب اندام موقت.

تسکین درد کمر.

 

مضرات استفاده از شکم بند

از مضرات استفاده از شکم بند می توان به حساسیت های پوستی اشاره کرد. این در صورتی است که شما بطور مداوم از شکم بند استفاده کنید که موجب تحریک و ساییدگی پوست می شود و عرق کردن در این ناحیه منجر به عرق سوزی یا سوختگی پوست می شود. از دیگر مظرات استفاده از شکم بند کم آب کردن بدن است که این مسئله به تنهایی مشکلاتی چون خشکی دهان، خشکی پوست و اختلال کلیه را به همراه می آورد. 

شکم بند لاغری میکروفیبر فرم دهی مردانه فارماسل ایتالیا مدل Art.405 - سفید

 

شکم بند های لاغری دارای یک نوار پهن از جنس نئوپرن هستند. نئوپرن به پهلو و قسمت هایی که چربی دارند فشار مضاعف وارد می کند و این فشار به امر چربی سوزی کمک می کند؛ اما متآسفانه در برخی موارد باعث می شود بیشتر از حد معمول عرق کنید در این هنگام امکان دارد چربی سوزی رخ ندهد و فقط آب بدن از پوست خارج شود که در این صورت با آشامیدن آب، مجددا آب کافی بدن جبران می شود و چربی سوزی اتفاق نمی افتد. در واقع استفاده از شکم بند به طور موقت برای لاغری بسیار کاربردی است و حداقل مدت کوتاهی به تناسب اندام کمک می کند لزا برخی افراد برای بهبود افتادگی شکم نیز از شکم بند بهره می برند. همچنین در بعضی مواقع فقط هنگامی که از شکم بند استفاده می کنید، چربی سوزی اتفاق می افتد و زمانی که از آن استفاده نکنید دیگر فشاری به سلول های چربی وارد نیست در نتیجه می توان گفت استفاده از شکم بند لاغری برای تناسب اندام موقت بسیار مفید است. 

گردن بند طبی یکی از وسایل طبی مورد نیاز ارتوپدی محسوب می شود که برای آرتروز گردن، دیسک گردن یا برای فشار های ناشی از فعالیت های سنگین کارایی دارد. گردن بند های طبی انواع مختلفی دارند که هر کدام نسبت به آسیب های رخ داده مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه ی اصلی گردن بند طبی ایجاد حالت سکون و ثابت در ناحیه ستون فقرات گردن می باشد که برای کشیدگی تاندون، آرتروز و دیسک گردن، بیشترین کارایی را دارد. فعالیت های پر حجم، بلند کردن اجسام سنگین، تصادف با ماشین یا برخورد به زمین از عوامل اصلی آسیب دیدگی ناحیه ستون فقرات گردن است. هنگامی که آسیب دیدگی های جدی و وخیم رخ می دهد، پزشک بلافاصله استفاده از گردن بند طبی را برای ثابت نگه داشتن گردن، ضروری میداند زیرا کوچک ترین حرکات گردن در این شرایط ممکن است منجر به قطع نخاع یا مرگ حتمی شود. در این مقاله با ما همرا باشید تا شما را با مشخصات گردن بند طبی آشنا کنیم.

گردن بند طبی انعطاف پذیر.

متشکل از فوم و پارچه های لطیف و دارای بند چسبی که برای بستن گردن بند تعبیه شده است. این نوع گردن بند برای آسیب های خفیف کارایی دارد و بخاطر نرمی و لطافتی که دارد باعث می شود شما احساس راحتی کنید و فشار وارد به گردن را از بین ببرد، همچنین به دفعات قابل شست و شو و استفاده است.

گردن بند طبی توماس

متشکل از چند سوراخ برای تهویه هوا و از جنس پلاستیک می باشد. این گردن بند نسبت به گردن بند های انعطاف پذیر ساختار سختی دارند و گردن را به صورت محکم و ثابت نگه داری می کند. لبه های بالایی و پایینی گردن بند متشکل از پد هایی از جنس فوم می باشد که محافظ چانه و گردن است که ایجاد زخم جلوگیری می کند. 

 

گردن بند میامی

 این گردن بند بخاطر فیکس شدن با گردن احساس راحتی به بیمار می دهد. همچنین قسمت پشتی گردن بند مقداری بالا تر از قسمت جلویی آن است زیرا روی ستون فقرات قرار گرفته و از این ناحیه محافظت می کند. 

گردن بند طبی: محافظت از مهره گردن، بهبود درد و عملکرد ستون فقرات - کلینیک  تخصصی درد امید | درمان غیر جراحی دردهای اسکلتی عضلانی عصبی

 

این گردن بند متشکل از دو قسمت است؛ قسمتی که روی گردن قرار می گیرد و قسمتی که جلوی گردن قرار می گیرد. 

دو چسب در قسمت چپ و راست آن قرار دارد.

قوسی که که در پشت گردن بند قرار دارد باعث می شود ستون فقرات در حالت صحیح خود قرار بگیرد. 

اکثر افراد جامعه در سراسر جهان از زانو درد رنج می برند. آسیب هایی که به زانو وارد می شود یکی از معضلات بزرگ در انجام فعالیت های روزمره و فعالیت های ورزشی به شمار می رود. اکثر ورزشکاران دچار عارضه هایی از جمله پارگی رباط های صلیبی میانی، صلیبی قدامی، پارگی رباط جانبی و پارگی بافت غضروف  می شوند؛ در این راستا استفاده از زانو بند طبی یکی از بهترین روش های درمانی برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع آسیب های بیشتر، کنترل درد و کمک به روند بهبودی پیشنهاد می شود. اکثر افراد جامعه به ویژه افراد مسن بالای پنجاه سال با عارضه ی پوکی استخوان، آرتروز، ساییدگی غضروف و کشش تاندون، دست و پنجه نرم می کنند که در این زمینه میتوان از زانو بند طبی به عنوان وسیله ی کمکی برای تسکین درد کمک گرفت.

زانو بند طبی در راستای حمایت از مفاصل زانوها، کنترل حرکات، حفاظت و پیشگیری از وقوع عارضه های تازه در مفاصل، استفاده می شود و در برخی موارد در سرعت روند درمان موثر است. 

این زانو بندها نه تنها برای زانوهایی که دچار عارضه های خفیف شده اند موثر است بلکه برای زانو هایی که کاملا یا درصد بالایی قدرت حرکت خود را از دست داده اند نیز مفید است. 

همچنین برای گرم نگه داشتن، تسکین درد کشکک زانو و بهبود آسیب دیدگی رباط ها و تاندون ها نیز کارایی زیادی دارد. 

اگر در زانو ها، رباط های صلیبی زانو دچار آسیب شده اند بهتر است از یک زانو بند لولا دار استفاده شود که البته بعد از انجام عمل جراحی در این ناحیه، پزشک شما، استفاده از این نوع زانو بند را برای شما ضروری میداند. علت انتخاب زانو بند لولا دار به این دلیل است که قابلیت قفل شدن دارد و در دوران نقاهت کاملا پاها را ثابت نگه داشته و زمانی که پزشک تعیین کند میتوان قفل آن را باز کرد.

زمانی که غضروف های زیر کشکک زانو دچار آسیب دیدگی شود باید از زانو بند هایی  که جنسشان از نئوپرن است استفاده شود زیرا به ثابت نگه داشتن کشکک زانو در جای خود کمک می کند و به مرور زمان درد را تسکین می دهد.

زانو بند ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک کارایی بخصوصی دارند. برخی از ساده ترین زانو بند ها را می توانید از مراکز بهداشتی و داروخانه تهیه کنید اما برخی از این زانو بند ها که پیشرفته تر و اختصاصی هستند را به طور سفارشی می توانید تهیه کنید که در این صورت ضروری است به پزشک متخصص مراجعه کنید. 

مشخصات، قیمت و خرید زانوبند طبی ولکر کد 52021 | دیجی‌کالا

 

اکثر افراد جامعه در سراسر جهان با معضلات کمر درد که یکی از دلایل آن ناشی از چاقی مفرط است، دست  و پنچه نرم می کنند. برخی از افراد به دلایل زیادی از جمله دیسک کمر، پارگی دیسک یا ساییدگی مهره های ستون فقرات دچار درد های غیر قابل تحملی می شوند این درد ها آنقدر ادامه دار می شوند که فرد بیمار کاملا از انجام فعالیت های روزمره ناتوان می شود. در بین راهکار های زیادی که برای کنترل این درد ها وجود دارد، استفاده از کمربند طبی یکی از روش های موقت برای کنترل این دسته از  بیماری ها به شمار می رود. بهره بردن از این محصول مستلزم آگاهی از نکات قابل توجهی است که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم. 

کمربند های طبی بر اساس آناتومی بدن (کمر) طراحی شده اند به همین منظور ستون فقرات کمر بیمار را در انحنای صحیح جای می  دهند و ستون فقرات را تحت حمایت اتصالات به کار رفته در کمربند ها قرار می دهند که البته این حمایت متناسب با کمربند مورد نیاز ، تغییر می کند. 

لازم به ذکر است اتصالات کمربند طبی از جنس پلاستیک سبک ساخته شده است که در برابر ضربه و آسیب های احتمالی مقاوم است. 

کمربند های طبی متشکل از صفحات مقاوم در قسمت جلویی و پشتی هستند که منجر به ثبات لازم در ستون فقرات می شود و فشار اضافی را از بین میبرد؛ همچنین گرمای مطلوبی در این ناحیه ایجاد می کند که مقداری از درد را کاهش می دهد. 

قابلیتی که برخی از کمربند های طبی آن را دارا هستند قابلیت کشسانی این محصول است که در کاسته شدن درد در قسمت پایین کمر نقش به سزایی دارد. 

در گذشته مشکلی که در پوشیدن این کمربند وجود داشت، ایجاد حساسیت پوستی ناشی از ساییدگی پوست بود که باعث میشد بیماران از استفاده ی این محصول خودداری کنند اما امروزه پارچه های نرم و لطیف در لایه ی آخر این کمر بند ها تعبیه شده است که کاملا مشکل حساسیت پوستی را بر طرف کرده است با این حال می توانید آن را روی لباس یا زیر لباس بپوشید. 

کمربند های طبی به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت چند بار شست و شو را دارند و بعد از شست و شو نیز استحکام و دوام خود را حفظ می کنند.

کمربند هایی که نئوپرن در آن ها تعبیه شده است بهترین گزینه برای راحتی شما می باشد زیرا باعث سوزش پوست و عرق سوزی نمی شود. 

کمربند ها شامل دو دسته ی کلی سخت و نیمه سخت می شود. کمربند های طبی سخت متشکل از مواد ترموپلاستیک یا مواد فلزی است و این مواد قسمت های جلو، عقب و گاهی کناره های کمربند را در برگرفته است. برخی از کمربند ها دارای تسمه های فلزی هستند که خارج کمربند قرار گرفته اند اما کمربند هایی که دارای قرقره هستند، مقرون به صرفه و استفاده از آن ها راحت تر است.

کمربند های نیمه سخت متشکل از مواد منعطف تری می باشند و تفاوت این کمربند ها با کمربند های سخت، به کار رفتن فوم و مواد پلاستیکی در آن ها است، همچنین از تسمه های پلاستیکی در آن به کار رفته است. در آخر شما را به تعدادی از انواع کمربند های طی آشنا میکنیم.

آرنج بند های طبی بر خلاف آرنج بند های معمولی برای محافظت از مفصل آرنج بسیار موثر است و قابلیت تنظیم فشار بر روی مفصل را دارد؛ همچنین نه تنها مداخله ای برای انجام کارهای روزانه ایجاد نمی کند بلکه امکان راحتی بیشتری را برای فرد فراهم می سازد. اگر آرنج شما دچار کشیدگی تاندون و یا رگ به رگ شده است به طور موقت می توانید از آرنج بند استفاده کنید تا حدودی درد شما را تسکین دهد. اگر از آرنج بند طبی استفاده می کنید لازم است بدانید که این آرنج بند ها دارای نوار هایی است که قابلیت تنظیم فشار دارد و به گونه ای طراحی شده که فشار مضاعف به مفصل وارد نمی کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: