کد خبر: ۳۶۷۹۵۲
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
0
معاون قضائی دادستان کل کشور با بیان اینکه رمزارز‌ها هم فرصت و هم تهدید محسوب می‌شوند، گفت: امروز باید در زمینه‌هایی مانند ارز‌های دیجیتال به‌روز باشیم.
باید در زمینه‌ ارزهای دیجیتال به‌روز باشیم
حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور ۲۹ آذر ماه از مکاتبات دادستانی کل با بانک مرکزی و مجلس برای ساماندهی ارز‌های دیجیتال انجام خبر داده و به مردم توصیه کرده بود تا زمان مشخص شدن وضعیت قانونی ارز‌های دیجیتال وارد این حوزه نشوند.

وی تأکید کرده بود: مردم تا زمانی که تکلیف رمزارز به موجب قانون و از منظر قانونی مشخص نشده وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه نشوند؛ زیرا بسیاری از مردم که در این معرکه وارد شدند، با مشکل روبه‌رو هستند. در صورت وجود مشکل، سرمایه مردم از بین می‌رود و از سویی دیگر هم پرونده‌های متعدد در دستگاه قضائی تشکیل می‌شود.

در این باره و پس از توصیه مهم دادستان کل کشور، با سعید عمرانی؛ معاون قضائی دادستان کل گفت‌وگویی کوتاه انجام دادیم.

عمرانی؛ معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: امروزه ارز‌های دیجیتالی خودشان را به اقتصاد دنیا تحمیل کرده‌اند و چه بسا این رمزارز‌ها یک پدیده‌ایی در مقابل دلار از سوی کشور‌های مخالف آمریکا باشد.

وی با تأکید بر اینکه رمزارز موضوعی نیست که دادستانی کل بخواهد برای آن تصمیم بگیرد، تصریح کرد: دادستانی کل کشور از حیث مدعی‌العموم حافظ منافع مردم است و در خصوص زیان‌های احتمالی وارده به مردم باید به‌موقع ورود کند و دستور لازم را صادر کند.

عمرانی ادامه داد: موضوع رمزارز‌ها موضوعی اقتصادی است و در این خصوص یک جامع‌نگری کلی در سطح حکومت باید اتفاق بیفتد و تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود؛ قوه قضائیه و دادستانی کل کشور هم بخشی از حکومت هستند و در صورت لزوم به موضوع ورود خواهند کرد.

معاون قضائی دادستان کل کشور متذکر شد: امروز باید در زمینه‌هایی مانند ارز‌های دیجیتال به‌روز باشیم و برای آن یک کارشناسی دقیق و درست انجام بدهیم، زیرا رمزارز‌ها هم فرصت و هم تهدید محسوب می‌شوند و این را باید متخصصان امر اعلام کنند که اگر تهدید است، باید قوانین سلبی با مجازات کافی در نظر گرفته شود و اگر فرصت است، باید مجوز لازم برای توسعه آن داده شود.

عمرانی با بیان اینکه در گذشته مواردی در خصوص رمزارز‌ها بوده که برای آن‌ها مجوز صادر شده است، اظهار کرد: مسئولان مربوطه باید به‌موقع در جریان امور در خصوص فعالیت‌های مرتبط با رمزارز‌ها باشند و فعالیت‌های کارشناسی را انجام دهند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: