کد خبر: ۳۶۸۲۹۴
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
0
معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی با اشاره به جزئیات عملکرد ۹ ماهه درآمد‌های مالیاتی گفت: در این مدت ۸۲ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده و ۱۳۶ هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم وصول شد.
جزئیات عملکرد ۹ ماهه درآمد مالیاتی
محمد مسیحی، معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی با اشاره به درآمد‌های ۹ ماهه مالیاتی اظهار داشت: در این مدت ۲۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است که سهم مالیات‌های مستقیم ۱۳۶ هزار میلیارد تومان و مالیات بر ارزش افزوده ۸۲ هزار میلیارد تومان است.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به جزئیات درآمد مالیات‌های مستقیم، گفت: ترکیب این وصولی‌ها نشان می‌دهد، اشخاص حقوقی در ۹ ماه امسال بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان مالیات پرداختند. همچنین از سوی مشاغل، حقوق بگیران و مستغلات ۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد.

وی ادامه داد: در بخش مالیات بر ثروت که شامل ارث، سهام و املاک سایر موارد می‌شود نیز ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شد.

مسیحی در مورد ترکیب وصولی‌های مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: ۴ هزار میلیارد تومان ناشی از فرآروده‌های نفتی، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات شماره‌گذاری و نقل و انتقال خودرو دریافت شد. همچنین ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل فروش و مصرف دخانیات و مابقی که حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، متعلق به مالیات کالا و خدمات است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در ۹ ماه سال جاری وصولی مالیاتی ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ رشد داشته و ۱۰۸ درصد نسبت به بودجه مصوب تحقق پیدا کرده است.

رقم مصوب درآمد‌های مالیاتی برای سال جاری در بودجه نیز ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مصوب شده که مسئولان مالیاتی معتقدند که این رقم محقق خواهد شد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: