معرفی نهال گردو مناطق سردسیر

خرید نهال گردو جزو مهم ترین فاکتور و مواردی است که باید باغدار به آن توجه ویژه ای داشته باشد.یکی از مهم ترین دغدغه و استرس یک کشاورز برای احداث باغ گردو انتخاب و خرید نهال گردو است. بسیاری از سوالات از کارشناسان نهالستان نوین گردو این است که بهترین نهال گردو کدام است؟ برای مناطق سردسیر چه رقم نهال گردو را خریداری کنم؟

به گفته نهالستان نوین گردو بیش از 20 نوع نهال گردو وجود دارد که هر کدام میزان باردهی و کیفیت منحصر به فرد خودشان را دارند.اما آیا هر کدام از این ارقام را ببینیم می توانیم خریداری کنیم و بکاریم؟ یا بایستی فاکتورهایی را در نظر داشته باشیم سپس انتخاب و خرید نماییم؟

خرید نهال گردو بستگی به شرایط اقلیمی – رطوبت – دما – سردسیر و گرمسیر بودن هوا – ارتفاع از سطح دریا دارد و بایستی با یک کارشناس و متخصص در زمینه کشاورزی و خرید نهال گردو صحبت کرده و سپس برای خرید اقدام نمایید.

همانطور که می دانید یکی از پردرآمدترین کارهای روز دنیا احداث باغ گردو است! اما باغی که گردوهای درشت و باکیفیت تولید کند و میزان باردهی بالا باشد.

در این مقاله به نقل از نوین گردو بهترین نهال گردو مناطق سردسیر را به شما معرفی می کنیم.

خرید نهال گردو

بهترین نهال گردو مناطق سردسیر

  • نهال گردو چندلر

یکی از ارقام مقاوم به سرما که میزان باردهی قابل توجه و بالایی دارد که جزو دسته ارقام اقتصادی ایران و جهان است نهال گردو چندلر می باشد.این رقم برای گلدهی و باردهی به سرما نیاز دارد که این سرما باید از 500 ساعت به بالا باشد.

نهال گردو چندلر

اگر بخواهیم از نظر ارتفاع از سطح دریا بررسی لازم را بگوییم باید ارتفاع 400 تا 1500 متر را در نظر داشت در این میان باردهی خوبی دارد.

کیفیت مغز گردو عالی و اندازه درشتی دارد.از آنجایی که میزان باردهی بستگی به رسیدگی و شرایط کاشت نهال گردو هم دارد اگر بتوانید موارد مهم در باردهی را رعایت کنید بین 6 تا 7 تن بار می دهد.

  • نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور پربازده – دیرگل و پرفروش ترین رقم است که در سال های گذشته جزو بهترین نهال گردو در مناطق کوهستانی بوده است.

این رقم از هر لحاظ بررسی شده و جزو برترین نهال گردو در جهان است.اگر در منطقه خیلی سرد زندگی می کنید و قصد احداث باغ گردو را دارید این رقم را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای ارتفاعات 1000 تا 3000 متر مورد عالی کاشت است.

  • نهال گردو خوشه ای اسرائیلی

بعد از دو رقم معروف چندلر و فرنور می توان به نهال گردو خوشه ی اسرائیلی با باردهی عالی اشاره کرد.این رقم میزان باردهی بالایی دارد و در شرایط معتدل تا سرد به خوبی رشد می کند و بار می دهد.

رقم اسرائیلی را می توایند تا ارتفاعات بالا هم بکارید که تا 1400 متر مناسب است.

این چند رقم نهال هایی که نام بردیم جزو بهترین نهال گردو در دنیا هستند که می توانید هر کدام را با توجه به شرایط منطقه خودتان انتخاب کرده و بکارید.

نهال گردو فرنور

بهترین نهال گردو مناطق گرمسیر

نهال گردو بیشتر از یک دمایی دچار سوختگی شده و محصولات آن از بین می رود.مغز گردو سیاه و سوخته می شود.

پس چاره چیست؟ در مناطق خیلی گرم ایران مثل اهواز یا قم یا بندرعباس نباید نهال گردویی بکاریم؟

یک رقم عالی در باردهی و کیفیت با مقاومت بسیار خوب به گرما تولید شده و تنها مناسب مناطق گرمسیر است.

نهال گردو پکان آمریکایی

رقمی بسیار مقاوم به گرما که بیش از 42 درجه گرما را هم تحمل می کند. چربی بالا گردو طعمی عالی به گردو داده است.وزن گردو بالاست و دارای پوستی کاغذی و مغزی قهوه ای است.

میزان باردهی حدود 7 تن رقم خورده است.برای ارتفاعات0 تا 2500 متر کاشته می شود.

7 نکته طلایی در افزایش باردهی نهال گردو

  • نهال گردویی که خریداری می کنید متناسب با شرایط منطقه شما باشد.
  • از سالم بودن ریشه و تنه و گل و برگ نهال گردو مطمئن شوید.
  • از نهالستان معتبر خرید نهال گردو را انجام بدهید.
  • حتما قبل از خرید نهال گردو با یک متخصص صحبت کنید و مشاوره بگیرید.
  • از همان ابتدا به میزان آبیاری و نحوه آبیاری توجه کنید. قطره ای و تحت فشار جزو بهترین روش های آبیاری هستند.
  • کود در میزان رشد نهال گردو بسیار موثر است.حتما از کودهای ارگانیک و مواد ریز مغذی برای رشد نهال گردو استفاده کنید.
  • گرده افشان – هرس کردن جزو کارهایی است که می تواند در میزان باردهی موثر باشد.نسبت به هر رقم گرده زا مناسبی را در میان نهال گردو استفاده کنید.

قیمت نهال گردو 

هر باغداری انتظار دارد علاوه بر کیفیت محصول قیمت آن نیز مناسب و به صرفه اقتصادی باشد.قیمت نهال گردو با توجه به پایه بذری یا پیوندی بودن و بسیاری از عوامل دیگر تعیین می شود.نهالستان نوین گردو قیمت نهال گردو را به صورت باورنکردنی پایین و ارزان اعلام کرد. برای اطلاع از قیمت نهال گردو می توانید به صفحه اصلی سایت www.gerdo.pro مراجعه کرده و از آخرین تخفیف ها بهره مند شوید.

جمع بندی نهایی

خرید نهال گردو از اهمیت بالایی برخوردار است.اگر به این فاکتور مهم و اساسی توجه نشود در نهایت شاهد کاهش کیفیت و عملکرد درخت گردو خواهیم بود.

با توجه به شرایط اقلیمی منطقه تان رقم مناسب کاشت را انتخاب و خریداری نمایید.

جهت خرید نهال گردو و اطلاع از قیمت و لیست نهال گردو می توانید به سایت زیر مراجعه کنید و یا با کارشناسان نهالستان نوین گردو تماس بگیرید.این مرکز بزرگ تولید و عرضه نهال گردو جزو بهترین مراکز فروش نهال گردو در خاورمیانه است که ارقام خود را بدون واسطه و با کارت سلامت – گارانتی  و شناسه معتبر عرضه می کند.

آدرس سایت: www.gerdo.pro

تماس: 

 نماینده پخش نهال گردو تهران:

09121243597

 نماینده پخش نهال گردو شهرستان

09141059682

 اخذ نمایندگی:

09171066682

 روابط عمومی:

02634562193

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: