با تصویب شورای پول و اعتبار؛
کد خبر: ۳۶۸۷۵۳
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
0
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شده است.
وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان شد
رضا حمیدی با بیان جزئیات تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و بازپرداخت اقساط این وام افزود: افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان با تسهیلات یارانه‌دار در دستور کار است و پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات تا ۲۰۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شده است. مقرر شده تا تسهیلات یارانه‌دار مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی پرداخت شود. مازاد این تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود آزاد و ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: تسهیلات به تناوب در سال‌های گذشته با افزایش همراه بود. هم‌اکنون رقم تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است که با مجموع دوران مشارکت و دوران اقساطی ۲۰ ساله، مبلغ اقساط ۷۰۰ هزار تومان است.

وی با یادآوری اینکه اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ به منظور اجرای قانون ساماندهی و عرضه مسکن و همچنین برنامه‌های چهارم تا ششم توسعه برای ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت در دستور کار قرار گرفت و سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت نرخ سود را تضمین کرد، گفت: در زمان اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی ۷ درصد واحد‌ها مقاوم‌سازی شده بود که هم‌اکنون این میزان به ۵۰ درصد رسیده است.

حمیدی ادامه داد: طبق برنامه مذکور قرار است تا سال ۱۴۰۵ مقاوم‌سازی واحد‌های ساختمانی به ۷۰ درصد برسد و تا پایان ۱۴۱۰، واحد‌های مسکونی به میزان ۱۰۰ درصد مقاوم‌سازی شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: