با شیوع ویروس کرونا، وضعیت دفاتر اداری در سراسر جهان  تحت تأثیر قرار گرفت. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی،  کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است. علائم این ویروس می‌تواند مانند سرماخوردگی ساده یا حتی ممکن است باعث مرگ مبتلایانش شود. این ویروس زئونوز است، به این معنی که بین حیوانات و انسان‌ها منتقل می‌شود. توصیه‌های ایمنی برای جلوگیری از انتشار این ویروس شامل شستن منظم دست‌ها، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه، پختن کامل گوشت و تخم‌مرغ، اجتناب از تماس نزدیک با افرادی است که علائم بیماری‌های تنفسی مانند سرفه و عطسه را نشان می‌دهند است. اما در کل تمرکز امروز جوامع بر نحوه مهار و جلوگیری از گسترش این بیماری است. ازاین‌رو کارفرمایان نیز در تلاش‌اند تا از طریق اقدامات بهداشتی سختگیرانه و رعایت بهداشت در زمان کرونا فضا‌های بسته کاری این بیماری را کنترل کنند.

موارد مهمی که باید در زمان کرونا در فضاهای بسته کاری رعایت شود

سطوحی را که مورد لمس کارکنان قرار می‌گیرد را محدود کنید:

درب‌ها نیازی به دستگیره ندارند و می‌توانند با فشار دادن پا یا شانه به هر دو طرف باز شوند.

چراغ‌های حرکتی را در همه اتاق‌ها ازجمله دستشویی نصب کنید. (انجام این کار سازگار با محیط‌زیست نیز است).

حسگرهای حرکتی را به تمام شیرالات دستشویی اضافه کنید. برای شستن دست‌ها نباید به شیر آب دست زد.

3 مورد مهم در فضاهای بسته کاری برای رعایت بهداشت در زمان کرونا

فناوری را در آغوش بگیرید

فضای اداری خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که فناوری همکاری و کار از راه دور را در بر بگیرد. برنامه‌هایی تدوین کنید که به کارمندان کمک کند در کار از خانه کارآمد شوند، در روزهایی که احساس بیماری می‌کنند، از خانه کار کنند. فضای کاری شما باید استفاده از ویدئو کنفرانس را به حداکثر برساند. روی فراهم کردن لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های شخصی برای کارمندان خود سرمایه‌گذاری کنید، تا از صفحه کلید و رایانه مشترک استفاده نکنند. کارمندان می‌توانند با دستگاه‌های به محل کار بیایند. از طرفی دادن وسایل شخصی به هر کارمند، تعداد سیم‌ها و اشیای میز را محدود می‌کند و خدمه نظافت می‌توانند فضای اداری شما را تمیزتر و سالم‌تر نگه دارند.

در اتاق کنفرانس خود روی فناوری بلوتوث سرمایه‌گذاری کنید. کارمندان باید بتوانند از تلفن همراه خود برای اتصال به یک تماس کنفرانسی که در اتاق کنفرانس شما پخش می‌شود بدون نیاز به لمس بلندگو یا تلفن مشترک استفاده کنند. همه ما قبلاً این کار را برای گوش دادن به موسیقی و وصل کردن گوشی خود به سیستم صوتی خودرو و یا خانه انجام داده‌ایم.. پس می‌توانیم همین کار را برای تماس‌های کنفرانسی نیز انجام دهیم!

اثاثیه‌ای را انتخاب کنید که تمیز کردن آن آسان باشد.

 در بسیاری از دفاتر، خدمه نظافت ساختمان در پایان روز برای نظافت وارد فضای اداری شما می‌شوند. بنابراین، هر کاری که می‌توانید برای کارآمدتر کردن کار آن‌ها انجام دهید، به سلامت کارمندان شما کمک می‌کند.

3 مورد مهم در فضاهای بسته کاری برای رعایت بهداشت در زمان کرونا

فضای اداری تمیز رمز سلامت شما و کارمندانتان

بسیاری از دفاتر ممکن است بخواهند از تمیز کردن روزانه دفتر و فضای اداری خودداری کنند. در زمان کرونا این کار به‌شدت ممنوع است. خدمه نظافت باید برای ضدعفونی کردن هر چیزی که ممکن است آلوده باشد چندین مرتبه در روز در دفتر شما باید حضور داشته باشند و هرگونه میکروب را که می‌تواند باعث بیماری کارمندان شما شود از بین ببرند. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که آن‌ها به‌درستی چیزهایی مانند یخچال و دستگاه‌های کپی را تمیز می‌کنند.

نصب  دستگاه ضدعفونی‌کننده در هر اتاق و یا فضاهای مشترک

با نصب دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست در محل‌های رفت و آمد به کارمندان خود یادآوری می‌کنید که پیش از لمس لوازم و یا سطوح مشترک حتماً دست خود را تمیز کنند.

سه‌راه حل اداری برای رعایت بهداشت در فضاهای بسته اداری

اگرچه این دستورالعمل‌های کلی در تمامی فضاهای اداری لازم است اما راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که برای سالم‌سازی محیط‌های بسته باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

3 مورد مهم در فضاهای بسته کاری برای رعایت بهداشت در زمان کرونا

فیلترهای Merv-13 را نصب کنید

فیلترهای هوای معمولی حداقل ارزش کارایی بهبود یافته (MERV بین 13 تا 15  را دارند. امتیازهای MERV از یک تا شانزده متغیر است، که شانزده بهترین هست و در اتاق‌های عمل استفاده می‌شود). فیلترهای هوای معمولی اگرچه می‌تواند تا حدی هوا را تسویه کند اما در جلوگیری از انتشار ویروس چندان کارآمد نیستند. اگر کانال فضای اداری شما اجازه می‌دهد، آن را به 13،14 یا 15 ارتقا دهید. این فیلترها می‌توانند به کاهش احتمال انتشار ویروس کمک کنند. تجربه ثابت کرده است که فیلترهای MERV-13  در متوقف کردن انتشار ویروس‌هایی ازجمله آنفولانزای معمولی مؤثر بوده‌اند. درکل MERV-13 بهترین انتخاب برای بهینه‌سازی سیستم فعلی تهویه فضای اداری شما است.

یک سیستم رطوبت سازدر فضای اداری خود نصب کنید

رطوبت در یک محیط بسته ضروری است، زیرا دانشمندان معتقدند گرمای شدید می‌تواند گسترش COVID-19 را کاهش دهد. رطوبت داخل فضای اداری باید بین 40٪ تا 60٪ حفظ شود. مطالعات اخیر نشان داده است که سیستم تنفسی و ایمنی ما در رطوبت بالاتر بهتر عمل می‌کند.

سیستم تصفیه هوای تازه را در محیط اداری خود پیاده‌سازی کنید

به نظر می‌رسد19 COVID- کمتر در هوای آزاد منتشر می‌شود. پاک‌سازی‌ها در کاهش انتقال ویروس مؤثر هستند زیرا کل ساختمان (یا قسمت‌هایی از ساختمان) را با هوای تازه پر می‌کنند. این کار را می‌توان با باز کردن پنجره‌های دفتر انجام  داد. از طرفی با توجه به این که  بسیاری از ساختمان‌های اداری اجازه باز شدن پنجره‌ها را نمی‌دهند. این کار می‌تواند از طریق سرمایه گذاری روی خرید هواساز‌ها انجام شود.

منبع: گروه مکعب

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: