کد خبر: ۳۶۹۸۵۱
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
0
بر اساس اطلاعات جدیدی که به تازگی منتشر شده، احتمال داده می‌شود که اپل برای سری آیفون ۱۵ از نمایشگر‌های چینی BOE استفاده کند.
اپل احتمالا در آیفون ۱۵ از نمایشگر‌های چینی استفاده می‌کند
چندین سال است که اپل تلاش می‌کند میزان وابستگی خود به سامسونگ و پنل‌های OLED این شرکت را کاهش دهد، اما شرکتی قادر نبود نمایشگر‌هایی با کیفیت سامسونگ بسازد.

بر اساس گزارش جی اس ام آرنا، شایعات در مورد تصمیم اپل برای کنار گذاشتن سامسونگ به عنوان تامین کننده نمایشگر تلفن‌های پرچمدارش سال هاست که مطرح می‌شود. در واقع، اعتقاد بر این بود که شرکت چینی BOE با اپل همکاری خواهد داشت و صفحه نمایش‌های OLED را برای سری آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ تولید خواهد کرد؛ اما این شرکت به دلیل مشکلات کنترل کیفیت و اعتبار سنجی نتوانست اولین محموله خود را به اپل تحویل دهد.

گوشی آِیفون

سهم دقیق صفحه‌نمایش‌های OLED ساخته شده توسط شرکت BOE در سری گوشی‌های آیفون ۱۲ هنوز مشخص نیست، اما طبق گزارش‌ها، این شرکت تولید خود را افزایش داده و توانست در تولید پنل OLED برای مدل‌های پایه آیفون ۱۳ نقش داشته باشد.

آخرین برآورد‌ها نشان می‌دهد که بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از تمام دستگاه‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ از نمایشگر‌های چینی BOE استفاده می‌کنند. اکنون بر اساس گزارش جدیدی، این شرکت به دنبال بهبود بیشتر فرآیند‌های تولید خودش است و سعی خواهد کرد نمایشگر‌های LTPO (اکسید پلی‌کریستالی دمای پایین) را برای مدل‌های سری آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ عرضه کند.

کاربرد فناوری فناوری LTPO چیست؟

تا کنون پنل‌های OLED با نرخ نوسازی متغیر در محصولات اپل، همگی توسط سامسونگ و LG (عمدتاً سامسونگ) ساخته شده‌اند. فناوری LTPO به تلفن اجازه می‌دهد تا هنگام نمایش تصاویر استاتیک، نرخ تازه‌سازی خود را کاهش دهد و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

آیفون ۱۵

انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با همان پنل‌های نرخ تازه سازی متغیر ۱۲۰ هرتزی که در سری آیفون ۱۳ استفاده شد، عرضه شوند. ظاهرا شرکت چینی BOE برای ارائه صفحه نمایش LTPO برای آیفون ۱۴ اقدامی نمی‌کند، اما این شرکت چینی به عرضه پنل‌های مدل‌های پایین‌تر ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: