April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۱۸۲
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
0
بورس دیروز هم صعودی بود. شاخص کل بورس رشد جذاب ۲۹.۶ هزار واحدی (معادل ۲.۴ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن هم با رشد ۲ درصدی همراه شد.
سود سهام عدالت از یارانه نقدی بیشتر شد
بورس دیروز هم صعودی بود. شاخص کل بورس رشد جذاب ۲۹.۶ هزار واحدی (معادل ۲.۴ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن هم با رشد ۲ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۳۱۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودروسازان، شیمیایی‌ها و فلزات و در بین نماد‌ها پالایشی یکم، دارا یکم و فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها بالاخره در سمت خرید فعال‌تر شدند و ورود پول ۱۶۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع شیمیایی و سرمایه‌گذاری و نماد‌های فولاد و وکبهمن بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنعت بانک‌ها و نماد‌های میدکو و پاکشو داشتند.

با انتخاب اعضای هیئت مدیره، مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی: سود سهام عدالت سال ۹۹ تا پایان سال جاری به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و رقم محاسبه شده برای هر نفر حدود ۶۰۰ هزار تومان است. (به این ترتیب ارزش سود سهام عدالت حدود ۱۰ درصد بیشتر از مجموع یارانه نقدی یک سال است)

رئیس بنیاد مسکن: وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی: وزارت صمت تعریف درستی از محصولات پتروشیمی ندارد. حدود ۷ تا ۸ میلیارد دلار از محصولاتی که سال گذشته به نام پتروشیمی صادر شده، هیدروکربن و فرآورده‌های نفتی بوده است.

عضو کمیسیون تلفیق: با مصوبه کمیسیون، یارانه خرید گندم در سال آینده ریالی خواهد بود و ۹ میلیارد دلار هم برای خرید دارو و نهاده دامی تخصیص یافت. قیمت خرید تضمینی گندم هم ۹۵۰۰ تومان می‌شود.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرده که براساس اطلاعات کسب شده نسبت به محاسبه مالیات برای واحد‌های مسکونی و باغ ویلا‌های گران قیمت اقدام کرده است.

صالح‌آبادی: بانک‌ها موظف هستند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند و به هیچ عنوان نباید به بهانه اینکه مقررات جدیدی ممکن است ابلاغ شود، پرداخت وام‌ها با روش‌های گذشته و کنونی را متوقف کنند.

دولت سهم صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را ۲۰ درصد در نظر گرفته بود که نمایندگان با توجه به اینکه دولت، اذن مقام معظم رهبری در این خصوص را نداشت، با آن مخالفت کرده و سهم صندوق توسعه را براساس قانون ۲۰ درصد تعیین کردند.

اردوغان پس از انتشار آمار‌هایی که نشان می‌دهد نرخ تورم این کشور در سال گذشته میلادی به ۳۶.۱ درصد رسیده بود، رئیس سازمان آمار دولتی ترکیه را برکنار کرد.

قیمت دلار دیروز با افت ۲۵۰ تومانی به ۲۸۱۰۰ تومان رسید.

حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در مورد خبر منتشر شده مبنی بر آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق: مطلبی که منتشر شده که وزارت صمت از واحد‌های دارویی و غذایی خواسته که برای واردات از محل منابع tbi اقدام کنند موضوع جدیدی نیست. قبلا هم tbi پذیرفته بود که ایران بتواند از محل این پول برای خرید مواد دارویی اقدام کند، اما پروسه و روند کار مشکل است و کمتر کسی موفق می‌شود که این کار را انجام دهد. تحولی که اخیرا در روابط اتفاق افتاده این است که دیگر این محدودیت برای خرید کالا‌ها برداشته شده و عراق گفته که هرکالای غیرتحریمی می‌تواند از این محل پرداخت شود.

به گفته خبرگزاری یونهاپ، قرار است از ماه آینده میلادی مذاکراتی در سطح کارگروه در سئول تشکیل و در مورد چگونگی انتقال پول به ایران بحث شود.

ایران در ماه سپتامبر نامه‌ای درباره اموال بلوکه شده خود به کره جنوبی ارسال کرده است. اگر دو طرف ظرف ۶ ماه از این نامه راه حلی پیدا نکنند، ایران ممکن است از کره نزد مرکز بین‌المللی حل‌و‌فصل اختلافات سرمایه‌گذاری (ISDS) شکایت کند.

تام کاتن و ۹ تن دیگر از سناتور‌های آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور از افزایش شمار نفتکش‌ها و صادارات نفت ایران انتقاد کردند و خواهان اعمال جدی‌تری اقدامات تنبیهی علیه شرکت‌های خریدار نفت ایران شدند.

کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: