کد خبر: ۳۷۰۲۴۲
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
0
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس امسال و سال آینده کاهش خواهد داشت، در این میان هند شگفتی ساز شده و برنده دوئل اقتصادی بین کشور‌ها می‌شود.
کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس
صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱ را ۵.۹ درصد اعلام کرد و پیش بینی کرده که این رقم در سال ۲۰۲۲ به رقم ۴.۴ درصد و در سال ۲۰۲۳ به م میزان ۳.۸ درصد برسد.

این پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی جهان طی دو سال آینده روند کاهشی خواهد داشت.

پاسخ این سوال را در کند شدن روند بهبود اقتصادی در کشور‌های بزرگ اقتصادی جهان یعنی آمریکا و چین می‌داند و اشاره می‌کند که شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا به نام امیکرون روی روند بهبود اقتصادی این دو کشور سایه افکنده است.

*روند کاهشی رشد اقتصادی آمریکا در دو سال آینده

بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا ۵.۶ درصد در سال ۲۰۲۱ بود که سال آینده به ۴ و سال ۲۰۲۳ به ۲.۶ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

این نهاد بین المللی همچنین درباره چین هم پیش بینی کرد که رشد اقتصادی در سال گذشته ۸.۱ درصد، سال جاری به ۴.۸ و سال آینده میلادی به ۵.۲ درصد خواهد رسید.

یعنی چین پس از کاهش نسبی در سال جاری، سال آینده رشد اقتصادی خود را ادامه می‌دهد، اما در مورد آمریکا امسال و سال آینده کاهشی خواهد شد.

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

*پیش بینی کاهش رشد اقتصادی در منطقه یورو و هند شگفتی ساز دوئل اقتصادی

رشد اقتصادی در منطقه یورو هم که امسال ۵.۲ درصد بود امسال و سال آینده کاهش می‌یابد و به رقم‌های ۳.۹ و ۲.۵ درصد خواهد رسید.

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول شگفتی ساز این دوئل اقتصادی کشور هند خواهد بود که امسال هم همانند سال گذشته رشد اقتصادی ۹ درصد را تکرار می‌کند، اما سال آینده این رقم به ۷.۱ درصد کاهش می‌یابد.

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

رشد اقتصادی در منطقه آفریقا سال آینده از رقم ۴ درصد فعلی ا ندکی کاهش یافته و رقم ۳.۷ درصد را ثبت خواهد کرد، اما در سال آینده دوباره به رقم ۴ درصد افزایش می‌یابد.

*پیش بینی بسیار ضعیف از اقتصاد انگلیس طی امسال و سال آینده.

اما کشور انگلیس روند بسیار ضعیف اقتصادی را طی امسال و سال آینده به روایت صندوق بین المللی پول خواهد داشت به طوری که امسال رشد اقتصادی ۴.۷ درصد را ثبت می‌کند که نسبت به سال گذشته ۲.۴ درصد افت می‌کند و سال آینده هم این روند کاهشی ادامه می‌یابد تا رشد اقتصادی به ۲.۳ درصد برسد.

کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا و انگلیس

* مشکلات سوخت و کرونا تاثیرگذارترین در کاهش رشد اقتصادی و افزایش تورم در جهان

این گزارش می‌افزاید: افزایش شدید قیمت سوخت و مشکلات زنجیره عرضه در جهان به دلیل شیوع کرونا، عامل مهمی در کاهش پیش بینی‌ها رشد اقتصادی و افزایش تورم است، اما صندوق پیش بینی کرده که در سال جاری تورم متعادل می‌شود و تعادلی بین عرضه و تقاضا هم ایجاد خواهد شد.

این نهاد بین المللی تاکید می‌کند که لازم است تا سیاست مالی برای ایجاد تعادل و مقابله با تورم و حمایت از بهبود اقتصادی ایجاد شود. علاوه بر آن کشور‌هایی که شرایط مالی حمایت اقتصادی را ندارند باید حداقل روی شبکه سلامت اجتماعی سرمایه گذاری کنند و همکاری با نهاد‌های بین المللی را در اولویت قرار دهند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: