May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ سه شنبه ۱۲ بهمن​ ۱۴۰۰
کد خبر: ۳۷۰۳۴۳
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
0
قیمت بیت کوین تا زیر سطح ۳۸۰۰۰ دلاری کاهش یافت؛ اما حضور فعال گاو‌ها نزدیک منطقه ۳۷۶۵۰ دلاری باعث شد پایین‌ترین سطح قیمت در حدود ۳۶۶۶۷ دلار تشکیل شده و قیمت دوباره شروع به افزایش کند.
دورخیز بیت کوین برای یک جهش فوق العاده؟
این تغییر مسیر، حرکتی قاطع بالاتر از ناحیه مقاومت ۳۷۵۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ را به همراه داشت. علاوه بر این، در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD، بالاتر از یک خط روند نزولی اصلی با مقاومتی نزدیک به ۳۷۴۵۰ دلار شکست قیمت دیده می‌شود.

در ادامه، این جفت ارز از منطقه مقاومت ۳۸۰۰۰ دلاری عبور کرد، ولی با برخورد با یک مقاومت مهم در نزدیکی منطقه ۳۸۸۰۰ دلاری، به سطح فعلی خود یعنی ۳۸۵۵۹ دلار بازگشت. در صورت ادامه روند صعودی، اولین مقاومت اصلی نزدیک به منطقه ۳۸۸۰۰ دلاری همچنان می‌تواند مانع مهمی سر راه گاو‌ها ایجاد کند. حرکت بالاتر از منطقه ۳۸۸۰۰ دلاری می‌تواند قیمت را به سمت سطوح بالاتر هدایت کند. در این حالت، مقاومت بعدی نزدیک به منطقه ۳۹۵۰۰ دلاری قرار دارد. اگر گاو‌ها بتوانند مقاومت مذکور را پشت سر بگذارند، ممکن است قیمت منطقه مقاومت ۴۰۰۰۰ دلاری را لمس کند.

ولی اگر بیت کوین نتواند حرکت تازه‌ای را بالاتر از منطقه ۳۸۸۰۰ دلاری شروع کند، احتمالاًآغاز یک اصلاح نزولی دیگر را آغاز می‌کند. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک منطقه ۳۸۰۰۰ دلاری است.

اولین حمایت اصلی نیز در نزدیکی منطقه ۳۷۷۵۰ دلاری دیده می‌شود که در حدود سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰% حرکت صعودی ۳۶۶۶۷ دلار به ۳۸۷۸۶ دلار واقع است. شکست نزولی زیر ناحیه حمایتی ۳۷۵۰۰ دلاری قیمت را به سمت منطقه حمایتی ۳۷۰۰۰ دلاری سوق خواهد داد.

اندیکاتور‌های تکنیکال

MACD ساعتی برای جفت ارز BTC/USD در منطقه صعودی شتاب خود را از دست می‌دهد.

RSI ساعتی برای جفت ارز BTC/USD در حال حاضر بالای سطح ۵۰ است.

حمایت‌های اصلی: ۳۷۵۰۰ و ۳۷۰۰۰ دلار

مقاومت‌های اصلی: ۳۸۸۰۰ و ۴۰۰۰۰ دلار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: