کد خبر: ۳۷۰۹۳۰
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
0
در معاملات روز سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۶ هزار و ۷۰۲ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۶۹ واحد رسید.
صعود ۶ هزار واحدی بورس تهران
در معاملات روز سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۶ هزار و ۷۰۲ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۶۹ واحد رسید. بدین ترتیب شاخص سطح حمایت یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی را باز پس گرفت.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و ۶۳۳ واحدی در سطح ۳۲۵ هزار و ۶۲۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۳۲ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۵۰۶ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۲۶۴ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۸۹ نماد بورسی و ۷۵ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۰۴ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۳۹ نماد بورسی و ۶۵ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۵۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

امروز قیمت سهام تمام نماد‌های گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» افزایش یافت و این گروه سبزترین گروه بازار بود. پس از بانکی‌ها، گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «استخراج کانه‌های فلزی» سبزترین گروه‌های بازار بودند.

گروه‌های کاشی و سرامیک و بیمه و صندوق‌های بازنشستگی دیگر گروه‌هایی هستند که اغلب نماد‌های آن‌ها سبزپوش شدند.

امروز نماد‌های «ومعادن»، «فارس» و «وبملت» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و «فولاد»، «فملی» و «کالا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.
 

در فرابورس نیز نماد‌های «بپاس»، «آریا» و «تجلی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «کزغال» و «فجهان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شتران صدرنشین است و خودرو و وتجارت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های تجلی، توسن و فرابورس پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۸۵ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان بود که ۳۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش ۵.۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۹۱ میلیارد تومان رسید که ۴۴ درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.
 
در همین رابطه مریم محبی، کارشناس بازار‌های مالی می‌گوید: شاخص بورس و قیمت سهم‌ها در سطح ارزندگی هستند. همچنین اخبار مثبت مذاکرات تاثیر بسزایی در روند معاملات دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در روز‌های آینده اخباری مثبتی از روند یا نتیجه مذاکرات منتشر شود، چرا که مذاکره کننده ارشد روسیه از مراحل پایانی مذاکرات وین خبر داده است.

کارشناس بازار‌های مالی اظهار کرد: طرف‌ها در این جلسات پیرامون مسائل مهم و با اولویت بالا که در سه حوزه رفع تحریم‌ها، تضامین و راستی‌آزمایی متمرکز بود رایزنی کردند. گفتگو‌ها به مراحل پایانی است و دست یابی به توافق نهایی، به اراده و تلاش پرانرژی همه شرکت کنندگان بستگی دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: