کد خبر: ۳۷۱۱۰۹
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۱
0
رویترز طی گزارشی نوشت صادرات نفت ایران برای اولین بار در سه سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده افزایش ارسال محموله‌های نفتی به چین است.
صادرات نفت ایران رکورد ۳ سال گذشته را شکست
بر اساس برآورد شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها، صادرات نفت ایران برای اولین بار در سه سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده افزایش ارسال محموله‌های نفتی به چین است.

این در حالی است که از سال ۲۰۱۸ یعنی زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ خارج شد، تحریم‌های جدیدی به منظور به صفر رساندن صادرات نفت ایران اعمال شد.

بیشتر بخوانید:
بازار نفت در انتظار نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران
بر اساس این گزارش، دولت جو بایدن، در مورد واردات نفت ایران با چین گفتگو کرده، اما تحریم‌هایی را علیه افراد و شرکت‌های چینی اعمال نکرده است. پکن از ایالات متحده خواسته است که تحریم‌های ایران را که چین با آن مخالف است، لغو کند.

مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای روز سه شنبه از سر گرفته شد. اگر مذاکرات موفقیت آمیز باشد، ایران می‌تواند فروش آزاد نفت را از سر بگیرد.

بر اساس برآورد‌های مشاوران و تحلیلگران صنعت نفت، ایران در سال ۲۰۲۱ با وجود تحریم‌ها توانست صادرات خود را افزایش دهد.

در عین حال قیمت نفت خام به دلیل برخی بحران‌های سیاسی از جمله افزایش تنش میان روسیه و اوکراین و نیز بخش‌هایی از خاورمیانه به بالاترین سطح طی ۸ سال گذشته رسیده که تاثیر خود را علاوه بر نفت‌های شاخص بین‌المللی بر افزایش قیمت نفت ایران و اوپک نیز گذاشته است.

شرکت مشاوره پترو لجستیک که محموله‌های نفت را ردیابی می‌کند، اعلام کرد که صادرات نفت خام ایران در دسامبر به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین سطح در سه سال اخیر است، اگرچه در ژانویه به حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

یک منبع ارشد تجاری گفت که حجم صادر شده در ماه ژانویه حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به دسامبر کاهش یافته و افزود که علت این نوسان کمبود کشتی بوده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: