کد خبر: ۳۷۱۱۵۱
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
0

عینک طبی چیست؟

از نام عینک طبی می‌توان حدس زد که این عینک برای بهبود وضعیت بینایی افراد در هر رده از سن، توسط چشم پزشک تجویز می‌شود. با زدن این عینک، تصاویر واضح‌تری از محیط پیرامون خواهیم دید. عینک طبی در تمام ساعات روز بر صورت ما قرار می‌گیرد و کمک می‌کند که اشیاء و پدیده‌های مختلف را بهتر ببینیم.

اما دیگر کاربردهای عینک طبی چیست؟ آیا استفاده از آن ضرورت دارد؟ بهترین عینک طبی چه ویژگی‌هایی دارد و برندهای مطرح در زمینه طراحی و ساخت بهترین عینک طبی کدامند؟ اینها مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس حتماً با ما همراه باشید.

عینک طبی بزنیم یا نه؟

آیا نمی‌توانید تصاویر اجسامی که در ۱۰ متری شما قرار دارند را با وضوح کامل ببینید؟ آیا شده هنگام تماشای محیط اطراف، اجسام را تار و نور های دایره‌واری ببینید؟ آیا نوشته‌های روزنامه و کتاب برای شما مبهم و نامشخص شده است؟ پاسخ مثبت به این سوالات، نشانه‌ زنگ خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی را برای شما به صدا در می‌آورد.

تغییر در بینایی غیر طبیعی نیست. برای مثال چشم‌ها با افزایش سن ضعیف می‌شوند. اما برخی از این تغییرات، از روند طبیعی خارج است و در چنین شرایطی استفاده از عینک طبی تجویز می‌شود.

مشکلات چشمی همیشه با علائم واضح همراه نیستند و برخی افراد با وجود آسیب‌های چشمی از آن بی‌خبراند. با این حال رایج‌ترین علائم بیماری‌های چشمی، در وهله اول تاری دید است. ریز کردن چشم‌ها و سردردهای مکرر نیز از نشانه‌های ابتلا به اختلالات بینایی است.

اگر شما نیز با این علائم روبرو هستید، هر چه سریع‌تر به چشم پزشک مراجعه کنید و اجازه دهید چشم هایتان را معاینه کند. در صورتی که پزشک بیماری را تشخیص دهد، احتمالاً استفاده از عینک را تجویز خواهد کرد. البته عینک طبی مشکل چشم را از بین نمی‌برد، بلکه بیماری را کنترل کرده و مانع از تشدید آن می‌شود.

برخی از افراد به اشتباه گمان می‌کنند عینک طبی برای چشم‌ها ضرر دارد که این باور عجیب و خلاف واقعیت است! همانطور که می‌دانید عدسی چشم با افزایش سن، دچار مشکل می‌شود و برخی از استفاده کنندگان از عینک گمان می‌کنند این مسئله به دلیل استفاده از عینک طبی رخ داده که ابداً اینطور نیست.

کاربرد عینک طبی زنانه جدید

بهترین عینک طبی در دو مدل زنانه و مردانه ساخته شده که مدل‌های زنانه طبعاً ظریف‌تر و از نظر اندازه کوچک‌تر هستند. خوشبختانه سازندگان عینک طبی، سعی کرده‌اند صدها مدل فریم برای عینک طبی طراحی کنند تا خانم‌ها با تکیه بر سلیقه خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

کاربردهای عینک طبی زنانه جدید:

  • با عینک طبی زنانه می‌توان عیوب انکساری نظیر پیرچشمی، دوربینی و نزدیک بینی، آستیگماتیسم و یا دیگر اختلالات بینایی که گاه از ترکیب این دو پدید می‌آیند را بهبود بخشید.
  • با زدن عینک طبی زنانه، از چشم‌ها در برابر اشعه ایکس، مادون قرمز و ماوراء بنفش محافظت خواهد شد.
  • برخی کاربردهای سرگرم کننده مانند امکان ایجاد حالت سه بعدی و برخی کاربری‌های ظاهری و فانتزی از کاربرد عینک طبی زنانه جدید محسوب می‌شود.
  • با استفاده از بهترین عینک طبی جدید زنانه، می‌توان انحرافات مخفی و آشکار چشمی اعم از فوریا و تروپیا را رفع کرده و خستگی چشمی را کاهش داد.

در انتخاب عینک طبی خود بیشتر دقت کنید!

عینک طبی یو وی و سوالات رایج درباره آن

اشعه فرابنفش (چه با طول موج بلند و چه کوتاه) به چشم آسیب می‌زند. اگر بیش از اندازه در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرید، ریسک بروز آب مروارید و دژنزاسیون ماکولا در چشمان شما افزایش می‌یابد.

استفاده از عینکی که به عدسی‌های ضد یو مجهز باشد، راهکار مناسبی برای محافظت از چشم و پوست اطراف آن است. خوشبختانه این روزها انواع عینک آفتابی و طبی با قابلیت فیلترسازی اشعه یو وی طراحی شده و با تجویز پزشک می‌توان به آن دسترسی داشت. اگر واقعاً سلامت چشم برایتان اهمیت دارد، در انتخاب و خرید این عینک‌ها شک نکنید.

سوالات پرتکرار درباره بهترین عینک طبی ضد یو وی:

  • آیا عدسی عینک طبی از خاصیت ضد یو وی برخوردار است؟ بله. البته مشروط بر آنکه عینک‌های مارک دار و طراحی شده از سوی برندهای مشهور جهانی بخرید. عینک‌های برند پوششی ضد یو وی دارند؛ یعنی می‌توانند از چشم شما در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کنند.
  • عدسی‌های عینک طبی که خاصیت ضد یو وی در آن‌ها صددرصد است کدامند؟ عدسی‌هایی که جنس آن‌ها ایندکس، پلی کربنات و تریویکس است.
  • کدام مدل از عینک‌های طبی به عنوان عینک آفتابی هم قابل استفاده اند؟ عینک‌هایی با شیشه فتوکرومیک. این عینک‌ها همزمان طبی و آفتابی اند.
  • آیا می‌توان پوشش ضد یو وی را به عدسی عینک طبی اضافه کرد؟ بله. هر مدل از عینک آفتابی و یا طبی را می‌توان با لایه‌ای از پوشش ضد یو وی پوشاند و یک شیشه ضد اشعه ماورا بنفش از آن ساخت.

بهترین عینک طبی چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه نمونه‌های متنوعی از عینک طبی از سوی برندهای مطرح و پرطرفدار تولید و روانه بازار شده است. اگر می‌خواهید عینک شما زیبایی و کیفیت را توامان داشته باشد، باید به دنبال بهترین گزینه باشید.

بهترین عینک طبی، عینکی است که اولاً با آن احساس راحتی داشته باشید و پس از چند روز اصلاً فراموش کنید که چیزی بر روی صورت شما است. یک عینک مناسب، کاملاً با فرم صورت شما همخوانی دارد و بر زیبایی و جذابیت صورت می‌افزاید.

اجزاء تشکیل دهنده بهترین عینک طبی:

  1. شیشه و عدسی: حتماً می‌دانید عدسی عینک‌های قدیمی با استفاده از شیشه ساخته می‌شدند. ولی با پیشرفت چشمگیری که این روزها در حوزه پزشکی با آن روبرو هستیم، می‌بینیم که این روزها دیگر از آن شیشه‌های ضخیم و سنگین برای ساخت عینک طبی استفاده نمی‌شود و مواد پلاستیکی نشکن جای عینک‌های شیشه‌ای را گرفته است. عدسی مورد استفاده در ساخت بهترین عینک طبی، امنیت فوق العاده‌ای به عینک می‌بخشد و از آنجایی که ضریب شکست پایینی دارد، سبک و منعطف به نظر می‌رسد. عینک تولید شده با شیشه و عدسی باکیفیت، برای داشتن یک دید بهتر و واضح‌تر به شما کمک خواهد کرد. بهترین عدسی برای عینک طبی، معمولاً از جنس پلی کربنات یا تریوکس ساخته شده است.
  2. قاب و فریم: فریم بهترین عینک طبی، کاملاً استاندارد طراحی شده است. وقتی آن را به چشم می‌زنید، متوجه می‌شوید شیشه آن فاصله استانداردی با چشم شما دارد. مطمئن باشید که این قاب آنقدر بزرگ نیست که روی صورت شما سنگینی کند و یا روی بینی شما جا بگذارد. به علاوه آنقدرها کوچک نیست که گستره دید شما را محدود نماید.

اهمیت دقت به فریم عینک طبی

فریم عینک طبی حرف‌های زیادی درباره شخصیت شما می‌زند. شاید باور کردن آن کمی عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد. به عنوان مثال، اگر از فریم‌های مستطیلی شکلی که با سبک کلاسیک طراحی شده‌اند استفاده کنید، شخصیت شما جدی، مقتدر و رسمی به نظر خواهد رسید و بر عکس اگر عینک‌هایی با فریم پلاستیکی و رنگ‌های جیغ و زننده انتخاب کنید، چهره شما بامزه‌تر می‌شود و از حالت رسمی خارج خواهد شد.

فریم عینک طبی واقعاً روی چهره شما تاثیرگذار است. دلیل حساسیت برخی افراد هنگام انتخاب فریم عینک نیز همین مسئله می‌باشد. گاه با یک فریم عینک طبی زیبا، چهره شما شاداب تر، جوانتر و زیباتر می‌شود و شما از زدن یک عینک بیشتر لذت می‌برید.

وقتی می‌خواهید فریم عینک مورد نظرتان را انتخاب کنید، در یک کلام به دنبال گزینه‌ای بروید که با فرم صورت شما همخوانی داشته باشد. اگر پوستی با تن سرد دارید، فریم‌های صورتی، نقره‌ای و آبی بهترین انتخاب برای رنگ فریم است. یا اگر پوست شما گرم است، حتماً به سراغ عینک‌هایی بروید که فریم آن طلایی، مسی یا حتی قرمز باشد.

در انتخاب عینک طبی خود بیشتر دقت کنید!

یک نکته مهم؛ قبل از هرچیز ببینید که صورت شما کوچک است یا بزرگ. یک عینک بزرگ برای صورتی کوچک جالب به نظر نخواهد رسید در حالی که برای صورت بزرگ مناسب است.

اما آیا در هنگام انتخاب یک فریم مناسب عینک طبی، تنها توجه به ظاهر آن اهمیت دارد؟ قطعاً خیر! جنس فریم و کیفیت ساخت آن موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. انتظار ما از یک فریم عینک مرغوب و باکیفیت این است که به اندازه کافی محکم باشد و لبه‌ی لنزهای ضخیم را مخفی نماید.

خرید عینک طبی برند؛ بهترین انتخاب برای سلامت چشم‌های شما

امروزه انواع عینک طبی زنانه و مردانه از سوی شرکت‌های بزرگ و فعال در این زمینه ساخته می‌شود. بسیاری از این شرکت‌ها در ایران نیز حضور دارند و احتمالاً نام آن‌ها برای شما آشنا است. اگر قصد خرید عینک دارید، به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بروید. در این صورت از کیفیت تضمین شده محصولات بهره‌مند خواهید شد.

برندهای مطرح در زمینه تولید بهترین عینک طبی:

  • برند Gucci: گوچی فعالیت خود را در حوزه مد و پوشاک آغاز کرد و سال‌ها بعد برای آنکه کسب و کار خود را توسعه دهد، حوزه‌های دیگر از مد را تحت پوشش قرار داد. گوچی در زمینه تولید عینک‌های طبی و آفتابی زنانه و مردانه، توانست موفقیت‌های زیادی به دست آورد و به شهرتی باورنکردنی دست پیدا کند. فریم های بزرگ جزء ویژگی های منحصر به فرد این برند هستند.
  • برند Tom Ford: شرکت تام فورد برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به میدان رقابت با طراحان و سازندگان عینک طبی و آفتابی گام نهاد. این برند توسط شخصی به نام تام فورد تاسیس شد. تام فورد یکی از اعضای تیم گوچی بود که به دلیل‌عدم موفقیت مدیران گوچی با طرح‌های او، از آن‌ها جدا شد و خود کمپانی شخصی‌اش را تاسیس کرد. عینک طبی تام فورد بسیار ظریف و باریک است و مانع از رسیدن اشعه یو وی به چشم خواهد شد.
  • برند Dolce & Gabbana: استفانو گابانا و دومینیکو دولچه دو طراح ایتالیایی هستند که با همفکری با یکدیگر شرکت مشهور دولچه‌اند گابانا را راه اندازی کردند. اغلب عینک‌های طبی طراحی شده از سوی این برند پرزرق و برق‌اند و ظاهری عجیب و متفاوت دارند. مارک دولچه‌اند گابانا در طراحی عینک طبی از طبیعت الهام می‌گیرد و این برای بسیاری از خریداران عینک طبی جالب است.
  • برند Persol: پرسول از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده عینک آفتابی در جهان است که امروزه به غیر از عینک آفتابی، بهترین مدل از عینک طبی و ورزشی را نیز تولید می‌کند. پرسول از بهترین مواد اولیه برای ساخت عینک طبی استفاده می‌کند. عینک طبی پرسول کمی شکننده و حساس است ولی در عوض وضوح دید را به چشمان شما هدیه خواهد داد.
  • برند Prada: این برند مشهور، لوکس بودن را به ما یادآوری می‌کند و نماد به روز بودن با مد است. این شرکت ایتالیایی که در زمینه مد و فشن فعالیت جدی دارد، از برترین تولیدکنندگان عینک طبی در جهان است و تولیدات او تنوع بی‌نظیری دارند. در واقع عینک طبی پرادا همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.
  • برند Ray-Ban: ریبن از مشهورترین شرکت‌ها در زمینه طراحی و ساخت انواع عینک آفتابی و طبی است. شرکت ریبن در سال ۱۹۳۷ توسط شرکتی آمریکایی تاسیس شد و با ساخت عینک‌های مدل خلبانی و ویفری به شهرتی جهانی دست پیدا کرد.
  • برند Burberry: نام بربری با خلاقیت گره خورده است. در واقع شهرت این برند در زمینه تولید عینک، به دلیل نوآوری و خلاقیتی بوده که در ساخت انواع عینک طبی به همگان نشان داده است.
  • برند Versace: ورساچه با تولید عینک‌های خاص که طراحی متفاوت و اغراق‌آمیزی دارند، به شهرت جهانی رسیده است. بسیاری از سوپراستارهای جهان و سلبریتی‌ها از عینک طبی ورساچه استفاده می‌کنند.

بهترین فروشگاه برای خرید عینک طبی فانتزی

با وجود ده‌ها مرکز فعال حضوری و اینترنتی که در زمینه خرید و فروش عینک طبی فعالیت دارند، باز هم خرید عینک طبی فانتزی برای بسیاری دغدغه است. بنابراین، در اینجا سایت فروشگاهی بلوبای بای  را که آماده است تا بهترین عینک های طبی را با قیمت مناسب به فروش برساند و آن را به سراسر کشور ارسال نماید، معرفی می کنیم. بلو بای بای، بهترین فروشگاه برای خرید عینک طبی فانتزی است که به شما اجازه می‌دهد عینک را درب منزل تست کنید و ببینید اصلاً مناسب شما هست یا خیر!؟

بلو بای بای تنها ارائه کننده عینک طبی نمی‌باشد؛ بلکه انواع عینک مخصوص کامپیوتر، عینک مطالعه، عینک شب، انواع عدسی، لنزهای طبی و رنگی و… را نیز با قیمتی عالی عرضه می‌کند و شما می‌توانید به عنوان یک فروشگاه برتر در این زمینه روی آن حساب کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: