کد خبر: ۳۷۱۲۵۲
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
0
وزیر بهداشت گفت: باید علاوه بر تامین نیاز داخل، دارو‌های تولیدی خود را صادر کنیم.
اجرای طرح عدالت و تعالی در سلامت
عین اللهی، وزیر بهداشت گفت: طرح عدالت و تعالی سلامت در وزارت بهداشت اجرا می‌شود که فعالیت‌های پژوهشی جزء این طرح هستند. ۷۰۰ مرکز تحقیقات در کشور راه اندازی شده اند و یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که مراکز تحقیقاتی نیاز محور بوده و محصولات مورد نیاز کشور را تولید کنند.

عین اللهی در حاشیه بازدید از دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد که پیشرفت‌های خوبی بعد از انقلاب در حوزه علوم پزشکی اتفاق افتاده اند.

به گفته وزیر بهداشت این مجموعه از صنایع دارویی حمایت خواهد کرد تا علاوه بر تامین نیاز‌های داخل، دارو به سایر کشور‌ها صادر شود.

او گفت: یکی از افتخارات وزارت بهداشت ادغام آموزش با بهداشت است. امروزه ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی در کشور راه اندازی شده اند و خیلی از سازمان‌ها آرزوی این ادغام را دارند. در اسناد بالادستی رهبری به این موضوع تاکید شده است.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۵۰ شرکت برگزیده این دانشگاه در حوزه‌هایی مانند دارو، دندان پزشکی، تجهیزات پزشکی، غذا و مکمل‌ها محصولات خود را عرضه کردند و به نمایش گذاشتند. ۲۰۸ محصول شامل دارو‌های هاتک، تجهیزات پزشکی، مواد دندانی و به معرض دید گذاشته شد.

زرقی اعلام کرد که تعداد شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه ۱۲۸ مورد است.

شعار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است. این دانشگاه محصول محور است و تولید ثروت می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: