April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
قیمت درهم پایین رفت
کد خبر: ۳۷۱۴۶۵
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
0
قیمت دلار امروز در حالی ریزش کرد که قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت اونس طلا بالا رفت.
قیمت دلار ریزش کرد
بازار ارز تهران در پنجمین روز هفته جاری شاهد ریزش قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی در بازار امروز ۲۲۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و با قیمت ۲۷ هزار و ۵۰ تومان معامله شد. نرخ دلار در ادامه معاملات نقدی امروز بازار پایین رفت و بر روی ۲۷ هزار و ۳۰ تومان ایستاد. در بازار متشکل ارزی این افت قیمت کمتر بود. نرخ دلار در این بازار ۲۵ تومان از عصر روز دوشنبه پایین‌تر بود و با ۲۵ هزار و ۱۸۶ تومان مبادله شد.

قیمت درهم پایین رفت
قیمت درهم در بازار امروز نسبت به دو روز پیش اندکی پایین رفت. نرخ حواله درهم امروز با ۷ هزار و ۳۷۰ تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه ۳۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزارو ۷۰ تومان به دست می‌آمد که تفاوت چندانی با قیمت دلار در بازار نداشت.

سایه سنگین طلای جهانی در بازار سکه
قیمت اونس طلا در بازار امروز هم بالای ۱۸۵۰ دلار بود. این فلز گران بها امروز تقریبا ۶ دلار گران شد و با قیمت ۱۸۵۷ دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت سکه امروز بر مدار صعود قرار گرفت.

معامله گران دلیل این افزایش قیمت را ناشی از سایه سنگین طلای جهانی بر سر بازار سکه می‌دانند. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۴ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت و ۱ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه هم امروز ۳۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد. قیمت این فلز زرد رنگ امروز در قیمت ۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۳۰ تومانی برای دلار، قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۸۱۷ هزار تومان به دست آمد و حباب آن ۲.۵۶ درصد بود.

خبر جدید از ارز‌های بلوکه شده در بازار دلار
در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار امروز در کنار اخبار مذاکرات ردپای خبر ارز‌های بلوکه شده ایران در انگلیس و کره جنوبی مشهود بود.

روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از وزارت خارجه انگلیس مدعی شد لندن در حال بررسی گزینه‌های خود برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به جمهوری اسلامی ایران است.

هچنین وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد نمایندگان این کشور و ایران برای بحث درباره شیوه‌های رفع اختلافات درباره دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی، رایزنی‌های کاری برگزار کردند. بدهی سئول به تهران در ازای خرید میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: