April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۵۲۱
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
0

بسته بندی حبوبات یکی از اعمالی است که برای حفظ سلامتی و بهداشت این دانه ها انجام می گیرد.بطور معمول هنگامی که کالاها و اقلام اساسی توسط کارخانجات برای ورود به بازار آماده می ‌شوند باید دارای بسته بندی و طراحی مناسب باشند تا بتوانند نظر مشتری را به خود جلب نموده تا فروش محصول بالا رود. بنابراین می توان گفت یکی از ارکان مهم و اساسی برای تولید محصول و ارائه آن به بازار بسته بندی می باشد.

انواع سلفون بسته بندی

به طور معمول از سلفون برای بسته بندی مواد مختلف استفاده می شود. سلفون دارای دو نوع است که شامل:

۱. فیلم OPP:  
این نوع سلفون ها از مقاومت کمتری برخوردار بوده اما دارای سطحی صاف و یکدست می باشند و می توان بر روی آن ها طراحی و چاپ های مختلفی را انجام داد .
از این نوع بسته بندی ها برای بسته بندی ظروف یکبار مصرف استفاده می شود.

۲. فیلم CPP: 
این نوع سلفون ها مقاومت زیادی داشته و شفافیت و لطافت بیشتری نسبت به  فیلم OPP دارند. بر روی این نوع بسته بندی ها نیز می توان طراحی و چاپ را انجام داده و از آن ها برای بسته بندی حبوبات که نسبت به سایر مواد وزن بیشتری داشته و نیاز به بسته بندی های با مقاومت بیشتر دارند ،  استفاده می شود.

چاپ روی بسته بندی حبوبات با جت پرینترهای کداجت

انواع مدل های بسته بندی حبوبات

 نایلون هایی که حبوبات درون آنها بسته بندی می شوند ، معمولاً به سه صورت نایلون های کاملاً شفاف، کاملاً رنگی یا طرح دار که اغلب کار چاپ بر روی این بسته بندی ها به نحوی صورت می‌گیرد که از داخل به صورت آینه ای باشد و تاثیری بر روی مواد داخل ندارد و یا  نایلون هایی که طرح دار و دارای چاپ می باشند اما قسمت هایی از نایلون برای دیده شدن محصول شفاف می مانند.
به طور کلی برای آنکه حبوبات درون پاکت ها با مواد چاپی در تماس قرار نگیرند نایلون های بسته بندی آنها صورت دو لایه می باشند.
- نوع دیگری از بسته بندی حبوبات به صورت پاکت هایی است که از سه طرف دارای دوخت می باشد.
این پاکت ها دارای مقاومت بالایی بوده و به دلیل آنکه روی آنها طرح های جذابی متناسب با محصول درون پارکت طراحی می ‌شود ، مشتری زیادی جذب نموده و بسیار مورد استقبال کارخانجات قرار گرفته است.
- پلاستیک های دسته دار نیز نوع دیگری از انواع بسته بندی برای حبوباتی است که بصورت کیلویی به فروش می رسند .
این نوع پلاستیک ها نیز دارای تحمل وزن بالا برای حمل و نقل حبوبات بوده و از  این نظر ایمن می باشند.

مزایای استفاده از نایلون برای بسته بندی

- نایلون به ‌دلیل آنکه از مرحله تولید و فرآوری تا استفاده در بسته بندی هزینه کمی دارد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند .
- مواد اولیه تولید نایلون ها در کشور موجود بوده و برای فراهم کردن مواد اولیه آن مشکلی وجود ندارد.
- نایلون ها دارای ماندگاری و مقاومت بالایی می باشند.
- عدم نفوذ رطوبت و آب به درون نایلون 
- امکان چاپ با کیفیت تاریخ انقضا با جت پرینتر 

بسته‌ بندی خوب دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

برای بسته بندی اقلام مختلف جهت جلب نظر و رضایت مشتری رعایت یکسری از موارد توصیه می شود که شامل موارد زیر می باشند :

- مقاومت بالا
برخی از اقلام مانند حبوبات باید درون بسته ‌بندی‌هایی قرار بگیرند که محکم و دارای مقاومت بالا بوده و حمل و نقل حبوبات با آنها بصورت ایمن انجام شود.

- رعایت اصول بهداشتی
رعایت اصول بهداشتی در همه صنایع برای بسته بندی ها از اهمیت زیادی برخوردار است ، اما در صنایع غذایی به دلیل مصرف خوراکی مواد و ارتباط آنها با سلامتی افراد رعایت این اصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
بنابراین بسته بندی این مواد باید کاملاً با رعایت اصول بهداشتی و به صورت کاملاً تمیز و سالم انجام شود تا رغبت مشتری به استفاده از آن از بین نرود.

- مشخص بودن اطلاعات محصول
یکی از مواردی که در هنگام بسته بندی مواد مختلف و چاپ روی آن از اهمیت زیادی برخوردار است ، درج اطلاعات محصول مانند نام محصول ، تاریخ تولید و انقضا و اطلاعاتی که مربوط به کیفیت آن کالا می باشد ، است ، به گونه ‌ای که مشتری بتواند تنها با یک نگاه اقلام مورد نیاز خود را از روی بسته بندی تشخیص دهد.

جت پرینترهای کداجت برای چاپ روی بسته بندی حبوبات 

در کنار طرح و نام تجاری محصول ، مهمترین اطلاعاتی که روی بسته بندی کالا چاپ می شود، اطلاعات تاریخ تولید و انقضا است که چون باید بروز چاپ شود ، نمیتوان آن را در چاپخانه درج کرد. لذا این وظیفه به جت پرینتر واگذار شده است.
جت پرینترها ، چاپگرهای صنعتی مدرن و چالاکی هستند که با انعطاف پذیری بالا ، در انواع خط تولید قابل نصب و بکارگیری هستند . 
جت پرینترهای دستی کداجت از پرکاربردترین انواع جت پرینترهای صنعتی هستند که بنام تاریخ زن دستی نیز ، شناخته شده هستند .
جت پرینترهای کداجت ، علاوه بر 12 ماه گارانتی از 60 ماه خدمات پس از فروش نیز برخوردارند . جت پرینترهای صنعتی کداجت ، توسط شرکت تولیدی بازرگانی فرازنگار در ایران عرضه می شوند .
شرکت تولیدی بازرگانی فرازنگار –  ۰۹۱۲۸۸۸۸۳۹۰
www.codajet.com

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: