کد خبر: ۳۷۱۵۲۵
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
0
میگو بدون درج نام ایران به عمان صادر و از آنجا وارد کشور‌های اروپایی و آمریکایی می‌شود. عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و عمان می‌گوید: نه تنها میگو بلکه خاویار هم به دلیل شرایط تحریم بدون قید نام ایران به عمان صادر و از آنجا به دیگر بازار‌ها ارسال می‌شود.
صادرات محصولات ایران به نام عمان
صادرات کالا‌های ایرانی به نام کشور‌های همسایه این بار به صادرات میگو رسید. تحریم‌ها مانع صادرات کالا‌های غیرنفتی به کشور‌های همسایه شد. نه تنها اروپایی‌ها بلکه این بار کشور‌های همسایه تمایلی به خرید کالا‌های شناسنامه‌دار ایران ندارند. مگر اینکه کالا به شکل فله‌ای و بدون درج نام صادر شود.

اخیراعلی اکبر خدایی، دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران مدعی شد که «عمان امکان صادرات میگو به هیچ کجا را ندارد چرا که اصلا میگوی پرورشی تولید نمی‌کند.»

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان می‌گوید: به دلیل تحریم‌ها و عدم پذیرش FATF نه تنها میگو بلکه خاویار، خرما، زعفران و قارچ هم بدون درج نام ایران به کشور‌های همسایه از جمله عمان صادر می‌شوند.

حمیدرضا صالحی توضیح داد: با توجه به تحریم و مزایای دیگر کشورها، تجار مجبورند اقلام خود را بدون قید نام ایران به عمان بفروشند.

او ادامه داد: عمانی‌ها در سفر اخیر مقامات ایرانی حتی پیشنهاد بسته‌بندی کالا‌های غیرنفتی ایران را در کشور خودشان دادند. چرا که قیمت کالا‌های غیرنفتی با بسته‌بندی به شکل قابل توجهی بالا می‌رود و امکان دارد با افزایش هزینه‌ها مزیت صادراتی کالا‌ها از دست برود.

صالحی توضیح داد: عمان به دلیل ارتباط گسترده با اروپا و آمریکا نرخ تعرفه کالا‌های صادراتی‌اش به منطقه یورو صفر است. به همین دلیل عمانی‌ها به دلیل فراوانی کالا‌های غیرنفتی در ایران ترجیح می‌دهند کالا‌های ایرانی مانند قارچ، میگو، خاویار، خرما، زعفران را به شکل فله‌ای بخرند و با نام عمان به سایر کشور‌ها صادر کنند.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: ایران به دلیل عدم پذیرش FATF و عدم ارتباط بانکی باکشور‌ها بازار‌های صادراتی خود را تا حدودی از دست داد. از این‌رو چنانچه کالایی با نام برند ایرانی به کشور‌هایی مانند عمان صادر شود ممکن است تعرفه برای آن اعمال کنند.

مهاجرت به عمان
عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عمان گفت: عمانی‌ها می‌گویند به جای اینکه کالا‌ها در ایران بسته‌بندی شوند همان کالا به طور فله وارد این کشور شود. همچنین به ازای آن ایرانی‌ها سرمایه‌های خود را در حوزه بسته‌بندی وارد این کشور کنند تا کالا‌ها با ارزش افزوده بیشتری وارد بازار‌های جهانی شود.

پیش‌تر حمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق به خبرآنلاین گفت: اگر تا دیروز درس‌خوانده‌ها مهاجرت می‌کردند امروز، اما صاحبان حرف و افرادی که حرفه‌ای را بلدند متقاضی مهاجرت هستند. از لوله‌کش، تا کابینت‌ساز، آشپز، برق‌کار و آرایشگر تقاضای مهاجرت دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: