May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۵۸۴
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
0

قبل از هر چیز برای تحلیل بیت کوین (bitcoin) باید بدانیم بیت کوین چیست؟ داشتن بیت کوین دقیقاً به چه معناست؟ بیت کوین چگونه کار می‌کند؟ تراکنش‌های بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟ وقتی یک تراکنش ارسال می‌کنید، چه اتفاقی در پشت پرده رخ می‌دهد؟ این نکته را بدانید که برای استفاده از بیت کوین نیازی به داشتن دانش فنی نیست، همان‌طور که برای استفاده از اینترنت نیاز نیست بدانید اینترنت چگونه کار می‌کند.

علاوه بر شناخت ابتدایی بیت کوین، باید بتوانید تحلیل بیت کوین را هم انجام دهید. بدانید که چگونه باید در بازار ارز به خصوص بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد؟ چه زمانی باید ارز دیجیتال را خرید و چه زمانی فروخت تا سود کرد. پس در تحلیل بیت کوین باید بدانید که بهترین موقعیت برای خرید بیت کوین چه زمانی است.

بهترین موقعیت برای خرید بیت کوین چه زمانی است؟

1-بیت کوین چیست؟

قبل از تحلیل بیت کوین باید بدانید بیت کوین چیست؟ bitcoin یک برنامه کامپیوتری است. اساس آن یک فایل دیجیتال است. به این فایل دیجیتال دفتر کل(ledger)  می‌گویند. دفتر کل حساب‌ها و موجودی‌های هر نفر را در خود ثبت می‌کند و بسیار شبیه به دفتر حساب و کتاب سنتی است.

نقطه تمایز دفتر کل با دفتر حساب و کتاب سنتی در نحوه نگهداری و به‌روزرسانی دفتر کل است. دفتر کل در بیت کوین به جای اینکه در یک نهاد خاص نگهداری شود؛ به‌صورت گروهی و اشتراکی توسط اعضای شبکه نگهداری می‌شود. بنابراین هرکس می‌تواند از دفتر کل نگهداری کرده و آن را به‌روز کند. به هر کامپیوتری که به‌طور مستقیم به شبکه متصل شود و دفتر کل را دریافت کند، نود (Node) گفته می‌شود.

در سیستم‌های متمرکز مانند سیستم بانکی، شما به بانک اعتماد کرده و پول را به حساب فردی واریز می‌کنید. اما در این سیستم با تحلیل بیت کوین با منطق و ریاضیات، نیاز به اعتماد از بین می‌رود. و به جای اعتماد به یک سازمان که در آن ‌ممکن است مرتکب خطای عمدی و غیر عمدی شوند به منطق و ریاضیات اعتماد می‌کنید.

 

2-هنگام ارسال بیت کوین چه اتفاقی می‌افتد؟

در این قسمت می‌خواهیم بگوییم تحلیل بیت کوین در هنگام ارسال چگونه انجام می‌شود. همانطور که گفته شد؛ همه افراد می‌توانند در حفظ و نگهداری دفتر کل سهیم باشند. بنابراین هنگام ارسال بیت کوین به شبکه اعلام می‌کنید که مقداری از حساب شما کسر شود و به حساب گیرنده واریز شود. نودها (کامپیوترهای موجود در شبکه بیت کوین)، پیام شما را دریافت کرده و آن را در دفترهای خود اعمال می‌کنند. سپس پیام را به دیگر نودها پاس می‌دهند.

مثلا فرض کنید نود A می‌خواهد به نود B  ده bitcoin ارسال کند. نودهای نزدیک‌تر تراکنش را در دفتر خود اعمال کرده و به نودهای مجاور ارسال می‌کنند.

در سیستم‌های متمرکز مثل بانک‌ها هم یک دفتر کل دیجیتال وجود دارد که تراکنش‌ها و دارایی مشتریان در آن ثبت می‌شود. مثلاً علی 5 میلیون تومان پول دارد و حسن 15 میلیون تومان؛ این اطلاعات روی دفتر کل بانک‌ها ثبت می‌شود. وقتی حسن ۵ میلیون تومان برای علی می‌فرستد، در دفتر کل موجود در بانک‌، ۵ میلیون تومان از حساب حسن به حساب علی واریز می‌شود. در هنگام انجام تراکنش بانکی، پول فیزیکی منتقل نمی‌شود. تنها مالکیت پول‌ تغییر می‌کند.

در تحلیل بیت کوین، اگر A بخواهد پنج کوین به B ارسال کند، باید درخواستش را به شبکه اعلام کند که «پنج کوین از من کم کن و پنج کوین به B اضافه کن.» هر نود در شبکه، پیام را دریافت کرده و دفتر حساب خود را طبق این درخواست به‌روز می‌کند. این فرایند به‌صورت دیجیتالی انجام می‌شود.

3- بیت کوین بخریم یا نه؟

می‌خواهیم در مورد یکی از سوالات پر تکرار این روزها صحبت کنیم که آیا بیت کوین بخریم یا نه. یکی از جذابیت‌های بازار ارزهای دیجیتال، وجود نوسانات و حرکت‌های شدید است که چه در صعود و چه در نزول وجود دارد. وقتی ما در بازاری قرار می‌گیریم که تعداد تقاضا کنندگان و خریداران بسیار بیشتر از فروشندگان و عرضه کنندگان است؛ اصطلاحا به آن بازار بازار بول (bull) یا بول ران یا گاوی می‌گویند. وقتی بازار به اصطلاح بول است؛ فرصت برای معامله گران و تریدرهایی که در فاصله زمانی کوتاه مدت مثلا هفتگی، معاملاتی را انجام می‌دهند؛ فرصت بسیار طلایی است. اما برای سرمایه گذارانی که دید سرمایه گذاری طولانی مدت دارند و همچنین سرمایه گذارانی که می‌خواهند سرمایه جدیدی وارد بازار کنند؛ موقعیت بسیار ریسکی است. زیرا یکی از خصوصیات بازار بول این است که چون تعداد تقاضا کنندگان بسیار زیاد است؛ سقف‌های قیمتی به راحتی می‌شکند. هرچه شکستن سقف قیمتی سریع تر باشد؛ اصلاح و ریزش نیز سریع‌تر خواهد بود. بنابراین برای سرمایه گذار با دید بلند مدت که می‌خواهد سرمایه جدید وارد بازار کند؛ یک ریسک است. می‌توان گفت بازار bull برای ترید مناسب است اما برای ورود سرمایه جدید از سمت سرمایه گذار مناسب نیست.

بهترین موقعیت برای خرید بیت کوین چه زمانی است؟

برگردیم به این سوال که بیت کوین بخریم یا نه؟

از دو دیدگاه به این پرسش پاسخ می‌دهیم. 1- وقتی داریم در مورد بازاری صحبت می‌کنیم که در سال‌های آتی قرار است پایه پولی دنیا را تغییر دهد، وقتی از بازاری صحبت می‌کنیم که از تکنولوژی نسل چهارم استفاده می‌کند و وقتی از بازاری صحبت می‌کنیم که سود دهی زیادی دارد و از آن درآمد دلاری داریم؛ نمی‌توان گفت که بیت کوین نخرید! اما باید قوانین خاص آن را رعایت کرد و تحلیل بیت کوین مناسبی انجام داد.

 اگر بخواهید سرمایه جدیدی وارد بازار بیت کوین کنید؛ بهتر است در کف‌های قیمتی این کار را انجام دهید. چون نگاه سرمایه گذار، نگاه بلند مدت است؛ بهتر است درکف‌های قیمتی به خصوص کف های قیمتی سه ماهه این کار انجام شود.

2- ما از کودکی با نرخ بهره، نرخ دلار، سود سپرده و... آشنا بوده ایم اما با این حال رفتار آن‌ها را درست تشخیص نمی‌دهیم و باعث می‌شود که معاملات اشتباهی روی آن‌ها داشته باشیم. اما هم اکنون در مورد مارکتی صحبت میکنیم که نوپاست و ما می‌خواهیم با تفکر سرمایه گذاری ایرانی وارد این مارکت نوپا با تکنولوژی نسل چهارم  شویم. با تفکر بازار ایران بهتر است اصلا وارد این بازار نشویم چرا که این بازار جذاب‌تر و صد البته تخصصی‌تر از بازارهای دیگر است.

اگر بخواهید به صورت تخصصی وارد بازار و تحلیل بیت کوین شوید؛ این بازار فرصت‌های طلایی زیادی دارد. اما قبل از هرکاری باید به تحلیل بیت کوین پرداخت به این صورت که با ریسک‌های آن آشنا شوید، با ابعاد مختلف آن آشنا شوید و پس از شناخت این بازار، اگر تشخیص دادید که مناسب شرایط شماست؛ ورود قدرتمند و اصولی داشته باشید.

برای شناخت بازار و تحلیل بیت کوین به صورت تخصصی می‎‌توانید از آموزش‌های رایگان گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی شروع کنید. بدین ترتیب شما متوجه برخی از قوانین موجود خواهید شد. و بنابراین سود حاصل از خرید و فروش به موقع بیت کوین خود را افزایش می‌دهید.

بهترین موقعیت برای خرید بیت کوین چه زمانی است؟

 گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی (https://mahdirajabi.com)، بیش از ده سال است که تمرکز خود را بر روی پیش بینی حوزه های مالی، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه و فعالیت در بازارهای سهام بین المللی قرار داده است و در این مسیر پر ریسک همواره به دنبال ایجاد اعتماد هرچه بیشتر سرمایه گذاران به مجموعه ی خود بوده است. تلاش این گروه در سالهای متمادی فعالیت در بازارهای مختلف نظیر بازارهای فارکس، بورس، ارزهای دیجیتال و سایر حوزه های مالی، ایجاد بستری امن و سودمند برای یکایک سرمایه گذاران فعال در این حوزه ها بوده است.

 شما می توانید برای دیدن ویدئوهای آموزشی بیشتر در حوزه های مربوط به سرمایه گذاری و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال آن به شبکه های اجتماعی گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی سر بزنید:

Aparat: https://www.aparat.com/mahdirajabi.com

Instagram: https://www.instagram.com/mahdirajabi_com

Twitter: https://twitter.com/mahdirajabi_com

Telegram: https://t.me/mahdirajabi_com

همچنین می توانید از طریق شماره ی زیر با آنها در تماس باشید:

021-88684077

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: