کد خبر: ۳۷۲۴۲۶
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
0
تفاهم نامه همکاری برای بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهر تهران و ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران امضاء شد.
امضای تفاهم نامه ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی با شهرداری تهران
در این مراسم که محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و حمیدرضا صارمی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران هم حضور داشتند، تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در ۷ ماده با موضوع نوسازی مسکن، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی و ساماندهی، بهسازی و توانمندسازی در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مدیریتی، اجرایی و مالی طرفین در چارچوب قوانین و مقررات به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در چارچوب اصول ۳، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی، مفاد سیاست‌های کلی ابلاغی ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ مقام معظم رهبری در امور شهرسازی و مسکن و در زمینه احیای بافت‌های ناکارآمد شهری، قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قانون جهش تولید مسکن (مصوب ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) منعقد شد.

همچنین این تفاهم نامه بر اساس بند الف ماده ۵۹ و بند پ ماده ۶۲ برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سالانه کشور و سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ به منظور همکاری در زمینه تحقق برنامه نوسازی مسکن، توانمندسازی و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران امضاء شد.

بر اساس این تفاهم نامه، همکاری در زمینه تحقق برنامه نوسازی مسکن و تامین خدمات پشتیبان سکونت در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران، همکاری در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک مصوب ستاد بازآفرینی شهر تهران با اولویت اجرای طرح‌های تسهیل‌کننده جریان نوسازی مسکن در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد تهران دیده شده است.

همکاری در زمینه تهیه و ارایه بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، حقوقی و اجرایی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران و تصویب آن در مراجع ذی ربط بخشی از دیگر چارچوب‌های همکاری‌های مشترک وزارت راه وشهر سازی با شهرداری تهران است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: