کد خبر: ۳۷۲۴۹۲
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۱
0
معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور از رصد ویژه فضای مجازی برای جلوگیری از خرید و فروش موادمحترقه در آستانه فرارسیدن چهارشنبه آخر سال خبر داد.
شناسایی تعدادی از فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی
سرهنگ رامین پاشایی گفت: براساس رصد‌های صورت گرفته همکارانم در پلیس فتا مشخص شد تعدادی صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی مشغول فعالیت هستند که اقدام به فروش مواد محترقه ویژه چهارشنبه سوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فروش هرگونه مواد محترقه ممنوع است، گفت: صرفا برای یکسری از اقلام که استفاده از آن جنبه شادی و سرگرمی برای مردم دارد؛ مانند نورافشانی و ...، مجوز‌هایی صادر شده است که خرید و فروش این مواد نیز باید از مراکز معتبر و مجاز صورت بگیرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا فرماندهی انتظامی کشور تاکید کرد: موضوعی با عنوان مجوز خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی نداریم؛ چرا که پلیس فتا و هیچ دستگاهی در این باره مجوزی برای هیچ فردی صادر نکرده است.

وی با بیان اینکه افرادی در فضای مجازی اقدام به تبلیغ فروش مواد محترقه با قیمت پایین می‌کنند، گفت: از آنجایی که جامعه هدف این افراد کودکان و نوجوانان بوده و از طرفی نسبت به موضوع آگاهی ندارند؛ بعضا خودشان اقدام به خرید مواد محترقه کرده یا از والدینشان در خواست انجام خرید به صورت مجازی می‌کنند.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: در بیش از ۷۰ درصد این قبیل پرونده‌ها افراد مبالغ را از خریدار دریافت و در عوض آن کالایی به خریدار تحویل نمی‌دهند، لذا کلاهبردار با علم به اینکه فرد قرار بوده کالای ممنوعه را خریداری کند و از آنجایی که توان شکایت از وی را ندارد، از خریدار وجه را دریافت کرده و در ادامه با این ترفند اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رصد‌های ما در فضای مجازی برای برخورد با خرید و فروش مواد محترقه با همکاری دو یگان انتظامی دیگر در حال انجام است، گفت: به محض شناسایی مجرمان در این زمینه، مراتب به یگان‌های تخصصی انتظامی دیگر اعلام خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا فرماندهی انتظامی کشور با اشاره به شناسایی تعدادی از فروشندگان موادمحترقه در فضای مجازی که در برخی از استان‌ها فعالیت مجرمانه داشتند، بیان کرد: ضمن مسدودی صفحات و کانال‌های مجازی این افراد، متهمان در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه برخورد و اقدامات پلیس فتا در روز‌های پایانی سال با این موارد تشدید خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه مخاطب این موضوع اکثرا کودکان و نوجوانان هستند، خانواده‌ها باید در خصوص چنین مواردی نظارت خود را افزایش دهند.

سرهنگ پاشایی گفت: برخی مواقع اقلامی که در این زمینه به فروش می‌رسند استاندارد نیستند و موجب بروز خسارات جسمی برای مصرف کننده می‌شود.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا فرماندهی انتظامی کشور کارگروه‌های ویژه‌ای برای بررسی، نظارت و رصد فضای مجازی برای شناسایی فروشندگان مواد محترقه تشکیل شده که به محض رویت موارد با مجرمان برخورد‌های انتظامی و قضایی انجام خواهد شد.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: