کد خبر: ۳۷۲۵۲۹
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
0
بانک ملت با انتشار گزارش فعالیت منتهی به پایان بهمن ماه 1400، از عملکرد خود در شاخص های مهم عملیاتی رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، گزارش‌های مالی منتشر شده در ماه جاری حکایت از آن دارد، جمع درآمد تسهیلات بانک ملت تا بهمن ماه ۱۴۰۰ با رشد ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از مبلغ ۳۴۰،۸۴۵ میلیارد ریال به مبلغ ۵۵۶.۷۸۵ میلیارد ریال رسیده است.
از سوی دیگر مازاد درآمد تسهیلات اعطایی به سود پرداختی به سپرده گذاران با رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از مبلغ ۱۵۸،۲۶۹ میلیارد ریال به مبلغ ۲۲۶,۲۱۰ میلیارد ریال رسیده است که این رقم بالاترین تراز عملیاتی ثبت شده بین تمام بانک‌های بورسی کشور است.
رشد ۵۶ درصدی سپرده‌های غیرهزینه زا در بهمن ماه سال جاری
این بانک در بخش سپرده‌های غیرهزینه زا توانسته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۵۶ درصدی را به خود اختصاص دهد. در این میان بیشترین سهم درصد مربوط به سپرده‌های قرض الحسنه جاری ریالی (با سهم ۵۸ درصدی) است که در بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۶۶% رشد از مبلغ ۸۲۶،۰۲۳ میلیارد ریال به ۱،۳۷۰،۱۵۸ میلیارد رسیده است و پس از آن سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز ارزی با سهم ۲۵ درصدی قرار دارد که با ۵۴ درصد رشد از مبلغ ۳۵۳،۰۶۶ میلیارد ریال به ۵۴۳،۰۳۹ میلیارد ریال رسیده است.
پیشگامی وبملت در حاشیه سود
در بخش تراز عملیاتی نیز، تحقق مبلغ ۲۵،۱۷۰ میلیارد ریال تراز مثبت عملیاتی ماهیانه و مجموع ۲۲۶،۲۱۰ میلیارد ریال، حاصل عملکرد تحسین برانگیز بانک ملت در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ بوده است. بانک ملت با اختلاف ۱۲۱ درصدی نسبت به بانک دوم و با اختلاف ۷۶۹ درصدی نسبت به بانک سوم قرار دارد، موفق شده گوی رقابت را از همه بانک‌های بورسی برباید.
سهم ۳۹ درصدی در سپرده‌های نزد سایر بانک‌ها
در بخش سپرده‌های نزد سایر بانک ها، تا بهمن ماه سال جاری بانک ملت با مانده ۸۲۳,۲۶۵ میلیارد ریال به پیشتازی خود ادامه داده است و با در اختیار داشتن سهم بازار قابل ملاحظه ۳۹ درصدی در بین تمام بانک‌های بورسی حائز رتبه نخست گردیده است. بانک پاسارگاد با مانده ۵۱۸,۷۱۷ میلیارد ریال و دراختیار داشتن سهم بازار ۲۴ درصدی حائز رتبه دوم و بانک تجارت با مانده ۲۷۹,۵۰۵ میلیارد ریال و دراختیار داشتن سهم بازار ۱۳ درصدی حائز رتبه سوم گردیده است
رشد ۵۱ درصدی درآمد‌های کارمزدی
در بخش درآمد کارمزد، تا بهمن ماه سال جاری بانک ملت با یک عملکرد درخشان موفق به کسب مبلغ ۴۴,۱۷۳ میلیارد ریال شده که ۵۱ درصد بالاتر از کل درآمد کارمزد سال گذشته است.
همچنین خالص درآمد کارمزد از مبلغ ۱۲,۷۱۵ میلیارد ریال به مبلغ ۲۵,۵۲۶ میلیارد ریال رسیده و حد نصاب قابل توجه ۱۰۱ درصدی را رقم زده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: