کد خبر: ۳۷۲۶۴۸
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
0
امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۱۹۷هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱میلیون و ۸۵۰هزار تومان است.
دلار در مسیر سقوط به کانال ۲۴هزارتومانی/شوک صعودی به قیمت طلا بعد از جنگ اوکراین
هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک‌میلیون و ۱۹۷ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۹۷ هزار تومان و هر مثقال طلا، ۵ میلیون و ۱۸۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار ۲۴ هزار و ۴۷۷ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۴ هزار و ۲۳۳ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۷ هزار و ۶۱۱ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۷ هزار و ۳۳۶ تومان اعلام شده است.

در بازار آزاد هر دلار آمریکا در برابر ۲۵ هزار و ۱۳۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۹۶۰ تومان معامله می‌شود.

فعلا به نظر می‌رسد دنیا به کام بازار‌های امن سرمایه از جمله طلا است. قیمت هر اونس فلز زرد در آخرین روز هفته در بازار‌های جهانی بیش از ۱ درصد افزایش یافت.
 
طلا سرمایه‌ای امن است؟

نقش سنتی طلا به عنوان مقصدی امن برای سرمایه‌ها تنها دلیل این روز‌های طلا برای افزایش قیمت نیست، بلکه فشار جنگ به تورم، اختلال در رشد اقتصادی که تازه از چنگ کرونا رها شده و احتمال واکنش بانک‌های مرکزی هر کدام می‌تواند دلیل طلا برای صعود قیمتی باشد.
 
واکنش طلا به جنگ اوکراین

طلا در آخرین روز هفته مجددا به بالای مرز ۱۹۶۰ دلار برگشت، تا نشان دهد در حال حاضر جنگ اوکراین سبب شده است تا زور عوامل صعودی به عوامل نزولی بچربد. طلا در هفته‌ای که گذشت بیش از ۴ درصد افزایش قیمت داشت. بازدهی هفتگی که در دو سال اخیر بی سابقه بوده است. همچنین جنگ در اوکراین سبب شد تا ترس از اختلال عرضه پالادیوم بهترین هفته این فلز را از ماه مارچ ۲۰۲۰ رقم بزند.

روسیه ۴۰ درصد از این کاتالیزور مورد استفاده در صنعت خودروسازی را تولید میکند و به همین دلیل نیز ترس از دست دادن ۴۰ درصد از طرفیت تولید سبب افزایش ۲۶ درصدی قیمت پالادیوم طی یک هفته شده است.
امیدی به کاهشی شدن بازار‌ها نیست

تقریبا در حال حاضر بازار‌ها باور کرده اند که روسیه دست از اقدامات نظامی خود برنخواهد داشت و حتی فعلا چشم اندازی برای کاهش آن نیز وجود ندارد، به همین دلیل سخت‌تر شدن تحریم‌ها قابل پیش بینی است و از این کانال نیز کار کسب و کار‌های مرتبط برای دسترسی به پالادیوم نیز مشکل خواهد شد.

طلا نیز به دلیل بحران بوجود آمده پشتیانی محکمی از سوی جنگ برای افزایش قیمت احساس می‌کند. افزایش قیمت طلا فقط و فقط به دلیل نقش سنتی فلز زرد به عنوان پناه گاه امن سرمایه در مواقع بحران نیست. بلکه در حال حاضر این جنگ ارتباط بسیار زیادی با افزایش تورم، اختلال در رشد اقتصادی و همچنین واکنش بانک‌های مرکزی دارد. موضوعاتی که هر کدام به طور جداگانه می‌تواند به عنوان پشتیبان صعودی طلا محسوب شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: