تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را خطرناک توصیف کرد
کد خبر: ۳۷۳۰۲۷
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
0
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با ابراز تاسف از زمزمه‌هایی که در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود گفت: آقایان به دنبال این هستند که یارانه نقدی به مردم بدهند و ارز دولتی را حذف کنند، در صورتی که این تجربه‌ای شکست‌خورده برای دولت و خاطره‌ای تاسف آور برای دهک‌های پایین جامعه است.
محرومان نگران تکرار تجربه تلخ هدفممندی یارانه ها
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با ابراز تاسف از زمزمه‌هایی که در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود گفت: آقایان به دنبال این هستند که یارانه نقدی به مردم بدهند و ارز دولتی را حذف کنند، در صورتی که این تجربه‌ای شکست‌خورده برای دولت و خاطره‌ای تاسف آور برای دهک‌های پایین جامعه است.

حمیدرضا امینی با اعلام اینکه پرداخت یارانه نقدی مستقیم ظلمی مضاعف به مردم به ویژه دهک‌های پایین و اقشار آسیب پذیر جامعه است گفت: در سال ۸۹ با تبلیغ پرداخت یارانه نقدی و بی توجهی و ناآگاهی مردم از تبعات این تصمیم، حامل‌های انرژی را حذف کردند و به قول خودشان یارانه‌ها را هدفمند کردند، اما هرگز یارانه‌ها هدفمند توزیع نشد و پس از مدتی با افزایش قیمت‌ها و ثابت ماندن یارانه، جیب دهک‌های پایین جامعه را خالی‌تر از گذشته کردند.

وی با اعلام اینکه امروزه قیمت بنزین به سه هزار تومان رسیده، اما یارانه نقدی همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت مانده است گفت: قیمت آب، برق، گاز، بنزین، گازوئیل و دیگر حامل‌های انرژی ده‌ها برابر افزایش یافته، اما یارانه تعریف شده همان عددی است که در سال ۸۹ پرداخت کردند و هیچ افزایشی نداشته است.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با تاکید بر اینکه دولت‌ها هرگز به قولی که به مردم داده اند پایبند نبوده و به آن عمل نکرده اند گفت: قرار بود بنزین و گازوییل مطابق قیمت فوب خلیج فارس بالا برود و در مقابل یارانه نقدی نیز افزایش یابد، اما آقایان بخش اول را اجرایی کردند و بنزین را به سه هزار تومان رساندند، اما یارانه همان ۴۵۵۰۰ تومان باقی مانده است.
وی با اعلام اینکه بار دیگر در آستانه تجربه تلخ دیگری در قالب حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار داریم گفت: امروز نیز آقایان می‌گویند تفاوت ارز دولتی کالا‌های اساسی را بین مردم توزیع می‌کنیم، اما این کلاهی است که بار دیگر در دست دولت مردان است تا بر سر دهک‌های پایین جامعه گذاشته شود، زیرا یارانه‌ای که امروز در نظر می‌گیرند، هرگز در سال‌های آینده افزایش نخواهد یافت، در حالی که رشد سرسام آور قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.
امینی با اعلام اینکه دولت در کنترل قیمت‌ها همواره ناتوان بوده و هرگز از عده کنترل بازار بر نیامده است گفت: از هنگامی که رئیس دولت سیزدهم روی کار آمده، با شعار کنترل تورم و ساماندهی زندگی دهک‌های پایین، محرومان جامعه را امیدوار نگه داشته است، اما در واقع هرگز اتفاق مبارکی برای کارگران و حقوق‌بگیران و محرومان رخ نداده و قیمت‌ها همچنان روند صعودی دارد.
وی با اعلام اینکه اگر امروز در قبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به هر نفر یک میلیون تومان هم بدهند، در سال‌های آینده ارزش خود را از دست خواهد داد و به سرنوشت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مبتلا خواهد شد گفت: سابقه وعده درمانی دولت‌ها را بار‌ها تجربه کرده ایم، اما هرگز شاهد خوش قولی دولت‌ها به ویژه به نفع کارگران و دهک‌های پایین جامعه نبوده‌ایم.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با تاکید بر اینکه اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به فساد منجر شده، بهتر است با مفسدان برخورد شود گفت: دولت در هدایت ارز دولتی، کنترل و نظارت و نظام توزیع مشکل دارد، بنابراین بهتر است در خصوص افرادی که برای دریافت ارز دولتی و تأمین کالا‌های اساسی اقدام می‌کنند، با درایت بیشتری بررسی و عملکرد آن‌ها را از ابتدا تا انتها نظارت کند.
وی بر باز بینی نظام توزیع و شناسایی مسیر‌های فساد تاکید کرد و گفت: دولت می‌تواند کالا‌های اساسی را مستقیم به وسیله دستگاه‌های دولتی وارد و از طریق تعاونی‌های مصرف توزیع کند تا به دست مصرف کننده نهایی برسد، اما حذف این ارز به نفع سودجویان و فرصت طلبانی است که منتظر گران کردن کالا‌ها هستند و از هم اکنون کالا‌ها را در انبار‌ها احتکار کرده اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: