کد خبر: ۳۷۳۲۲۳
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
0
آزمایش ارتباطات کوانتومی که با همکاری ناسا انجام می‌گیرد قرار است رایانه‌های کوانتومی را قادر سازد تا در فواصل دور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
ایستگاه فضایی بین المللی یک آزمایش ارتباطات کوانتومی را تجربه خواهد کرد
یک آزمایش کوچک به اندازه یک کارتن شیر که به زودی در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) نصب می‌شود، می‌تواند آینده ارتباطات را نشان دهد و رایانه‌های کوانتومی را قادر می‌سازد تا در فواصل بسیار با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این آزمایش که درهم تنیدگی و آزمایش کوانتومی آنیلینگ (یا SEAQUE) نام دارد، اواخر امسال به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌شود.

به گزارش digitaltrends، همانطور که کامپیوتر‌ها سریعتر می‌شوند و پروژه‌های فضایی داده‌های بیشتری را جمع آوری می‌کنند، ما به شبکه‌های ارتباطی سریع تری برای ارسال همه آن داده‌ها به زمین نیاز خواهیم داشت. ناسا در حال حاضر در حال ارتقاء شبکه Deep Space خود است که این شبکه می‌تواند از ارتباطات مبتنی بر لیزر استفاده کند و انتقال داده‌ها را حدود ۱۰ برابر سریعتر از سیستم‌های ارتباطی مبتنی بر رادیویی فعلی انجام می‌دهد. اما کامپیوتر‌های کوانتومی آینده حتی به شبکه‌های ارتباطی کوانتومی سریع‌تری نیاز خواهند داشت، و این همان چیزی است که SEAQUE در حال بررسی است.

 آزمایش ارتباطات کوانتومی

SEAQUE بررسی خواهد کرد که آیا می‌توان با فوتون‌های درهم تنیده به ارتباطات در فواصل دور دست یافت یا خیر. یکی دیگر از جنبه‌های فناوری که توسط SEAQUE آزمایش می‌شود این است که آیا گره‌های ارتباطی می‌توانند در صورت آسیب دیدن توسط تشعشعات، خودترمیم شوند یا خیر. این یک مشکل برای بسیاری از فناوری‌های فضایی است که باید خارج از مگنتوسفر محافظ زمین عمل کنند و بنابراین در معرض تشعشعات فضایی هستند.

آشکارساز‌های حساس مورد استفاده در SEAQUE به مرور زمان توسط تشعشعات تخریب می‌شوند، بنابراین در داخل واحد یک لیزر وجود دارد که به طور دوره‌ای این آسیب را ترمیم می‌کند. ماکان موهاگ، محقق SEAQUE در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در کالیفرنیای جنوبی گفت: "نمایش این فناوری‌ها پایه و اساس شبکه‌های کوانتومی جهانی آینده را می‌سازد که می‌توانند رایانه‌های کوانتومی واقع در صد‌ها یا حتی هزاران مایل دور از هم را به هم متصل کنند. "

ایستگاه فضایی بین المللی

آزمایش SEAQUE به قسمت بیرونی قفل هوایی Bishop در ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود، که یک قفل هوایی تجاری است که توسط شرکت Nanoracks اداره می‌شود. این شرکت همچنین این ماموریت را با مشارکت ناسا انجام خواهد داد. راه اندازی این آزمایش زودتر از اوت امسال برنامه ریزی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: