کد خبر: ۳۷۳۴۹۸
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
0
تبلیغات فضای مجازی برای سفر ارزان با انواع خدمات گاه در ایام نوروز یک ترفند برای کلاه‌برداری است که مسئول میراث فرهنگی شهرستان کاشمر نسبت به این مساله هشدار جدی داد.
هشدار درباره تورهای غیرمجاز مسافرتی
رضا یوسفی با بیان اینکه از ۲ سال قبل حوزه گردشگری گرفتار ویروس منحوس کرونا شده و طی این مدت صدمات جبران‌ناپذیری به تأسیسات گردشگری و دفاتر مسافرتی مجاز وارد شده، افزود: علی‌رغم فعالیت پنج دفتر مسافرتی مجاز بند ب (مربوط به تور‌های ایران‌گردی و جهانگردی) در شهرستان، اما شاهدیم که افرادی بدون داشتن مجوز اقدام به برگزاری تور‌های غیرمجاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که در تور‌های غیرمجاز ثبت نام می‌کنند، در صورت بروز هر گونه اتفاق خودشان متضرر می‌شوند و امکان رسیدگی به شکایات‌شان وجود ندارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشمر بیان کرد: علی‌رغم اینکه تاکنون مشکلات بسیاری برای شهروندان به دلیل ثبت نام در تور‌های غیرمجاز به وجود آمده، اما هیچ مرجعی نتوانسته به مشکل‌شان رسیدگی کند، اما اگر در تور‌های مجاز مشکلی به وجود بیاید، امکان بررسی و پیگیری و حتی جبران خسارت نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: از شهروندان تقاضا داریم برای حمایت از صنعت گردشگری کشور و برای اینکه دچار خسارت نشوند، در ایام نوروز حتما از تاسیسات گردشگری مجاز استفاده کنند.

یوسفی تأکید: شهروندان نباید گول تبلیغات غیرمجاز سفر را در ایام نوروز بخورند؛ حتی اگر اسم یک شرکت و یا تعاونی خاص مطرح و در میان بود.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم قوانین موجود، ولی باز هم تور‌های غیرمجاز رونق دارند و همچنان شاهد فعالیت‌شان هستیم. در همین رابطه از مراجع قضایی و انتظامی درخواست داریم به جد با تور‌های غیرمجاز برخورد کنند.

یوسفی گفت: بعضا کسانی که در تور‌های غیرمجاز ثبت‌نام کرده‌اند، از نوع و کیفیت بسیار پایین خدمات این تور‌ها معترض بوده‌اند؛ حتی برخی مواقع به جای بردن مسافران به هتل چهارستاره کنار خیابان شب را سپری کرده‌اند، اما دفاتر خدماتی مسافرتی مجاز ابتدا اقدام به عقد قرارداد و نوع خدماتی که می‌خواهند ارائه دهند، می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشمر افزود: تاکنون چندین مورد داشته‌ایم که به طور غیرمجاز در بستر فضای مجازی اقدام به تبلیغات نموده‌اند که برخورد‌ها و تذکر‌های لازم انجام و ارائه شده است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون و دستورالعمل‌های موجود افرادی که اقدام به تبلیغ و فروش تور غیرمجاز کنند ضمن برخورد‌های قانونی مشمول جریمه ۶ تا ۱۲ میلیون تومانی می‌شوند.

یوسفی تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا شاهد رشد تور‌های غیرمجاز حتی طبیعت‌گردی هم بودیم. متاسفانه برخی موازی‌کاری‌ها به این موضوع دامن و لطمه می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل همین موازی‌کاری‌ها حتی دستگاه‌های دولتی هم به این موضوع دامن می‌زنند و از مسیر درست حرکت نمی‌کنند؛ در صورتی که مسیر درست در حوزه سفر و گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی هستند.

ترشیز به شدت از نبود نیروی تور لیدر حرفه‌ای رنج می‌برد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشمر ادامه داد: با وجود اینکه آموزش در حوزه گردشگری از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است، اما متاسفانه هنوز در تربیت نیروی متخصص گردشگری در شهرستان ضعیف هستیم.

وی افزود: علی‌رغم اینکه امروز گردشگری صرفا یک کسب و کار نیست و در حال تبدیل شدن به یک تخصص است، اما حتی کسانی هم که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارند، حاضر به فراگیری آموزش‌های لازم نیستند.

یوسفی گفت: وقتی که صد‌ها موسسه آموزش مشاغل گردشگری را در بخش‌های مختلف داریم، سهم تربیت نیروی متخصص در کاشمر بسیار کم و زیر ۱۰ است.

وی تصریح کرد: هر چند اقداماتی برای ارائه آموزش در حوزه گردشگری شهرستان انجام شده، اما هنوز بسیار کم است، گردشگری منطقه برای اینکه رشد خودش را ببیند باید در حوزه تربیت نیروی انسانی و آموزش گردشگری به طور تخصصی وارد شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشمر اضافه کرد: منطقه ترشیز به شدت از نبود نیروی تور لیدر حرفه‌ای رنج می‌برد. اگر در منطقه تورلیدر حرفه‌ای داشته باشیم و تخصصی وارد شویم، بسیاری از مشکلات ورود گردشگر به منطقه رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون آموزش‌هایی برای راهنمایان و بلد‌های محلی در حوزه گردشگری نداشته‌ایم و این ضعف و رنج بزرگی برای حوزه گردشگری است، عنوان کرد: اگر افرادی تمایل به فراگیری این آموزش‌ها داشته باشند و تعدادشان به بیش از ۱۵ نفر برسد، می‌توانیم در خود شهرستان کلاس‌ها را برگزار کنیم.

وی گفت: امروز گردشگری از فضا‌های تکراری خارج شده و به دنبال مقصد‌های نو می‌گردد، باید در کنار زیارت کاشمر به معرفی سیاحت، طبیعت، میراث ناملموس و دیگر رویداد‌ها هم بپردازیم باید گردشگری به‌روز باشد گردشگری نمی‌تواند در یک مدار ثابت حرکت کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشمر تاکید کرد: در این کشور فقط به پزشک و دکتر نیاز نداریم. حوزه گردشگری هم به وجود افراد متخصص نیاز دارد و می‌طلبد برای پرورش این افراد در سطوح بالا مدارسی برای گردشگری داشته باشیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: