کد خبر: ۳۷۳۶۰۱
۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
0
سازمان حامی حقوق زنان و کودکان موسوم به «انتصاف» در جدیدترین آمار خود از جنایات ائتلاف سعودی در یمن خبر داد که بیش از شش هزار زن و کودک شهید و بیش از شش هزار نفر هم زخمی شده‌اند.
جدیدترین آمار از جنایات ائتلاف سعودی
سازمان حامی حقوق زنان و کودکان موسوم به «انتصاف» آمار تازه‌ای از جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی علیه زنان و کودکان یمنی منتشر کرد.
 
سازمان حامی حقوق زنان و کودکان موسوم به «انتصاف» آمار تازه‌ای از جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی علیه زنان و کودکان یمنی منتشر کرد.

پایگاه خبری العهد به نقل از این سازمان گزارش داد، در جریان هفت سال تجاوز ائتلاف سعودی، شش هزار و ۲۶۴ زن و کودک کشته شده‌اند که دو هزار و ۴۲۸ نفر، زن و سه هزار و ۸۴۸ نفر نیز کودک هستند.

به گزارش العهد، در این میان، دو هزار و ۸۵۲ زن نیز زخمی و چهار هزار و ۲۱۷ کودک هم در پی حملات این ائتلاف زخمی شده‌اند.

بنا بر این گزارش، در پی محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی، هر دو ساعت، شش کودک یمنی از بین می‌روند و بیش از سه هزار کودکِ مبتلا به سرطان نیز وجود دارند که در آستانه مرگ هستند.

این سازمان ادامه داد، بیش از دو هزار کودک نیز مبتلا به سرطان خون هستند و از کمترین امکانات درمانی و همچنین مواد رادیواکتیو لازم برای درمان سرطان نیز محرومند.

بر اساس آمار سازمان انتصاف، تداوم تجاوزات و محاصره ظالمانه منجر به شیوع بسیاری از بیماری‌ها در بین زنان و کودکان شده است که مهم‌ترین آن، سوءتغذیه و ناهنجاری‌های مادرزادی است که ناشی از استفاده ائتلاف از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی است.

 

بر اساس این آمار، باقی مانده بمبهای خوشه‌ای که توسط ائتلاف متجاوز در هفت سال گذشته، شلیک شد، باعث کشته و زخمی شدن و معلولیت سه هزار و ۸۴۱ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شده است

انتصاف خاطر نشان کرد، تداوم جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی به بیش از هزار و 500 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی و 400 بانک خون و آزمایشگاه آسیب وارد کرده است و جان هزاران بیمار را در معرض خطر قرار داده است.

به گفته این سازمان، بیش از پنج هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیوی در معرض مرگ قرار دارند که ناشی از کمبود شدید فرآورده‌های نفتی است. کما اینکه،  نزدیک به ۲۰۰ هزار بیمار دیابتی به انسولین نیاز دارند.

انتصاف درباره مشکلات زنان و کودکان آواره هم گزارش داد که تعداد آوارگان به چهار میلیون و ۴۹۵ هزار و ۵۵۸ نفر رسیده است و خانواده‌های آواره هم بالغ بر ۶۷۰ هزار و ۳۴۳ خانواده هستند.

سمیه الطائفی رئیس این سازمان تأکید کرد که ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا و عربستان، مسئول تمامی جنایات و تجاوزات علیه غیرنظامیان است و از جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری خواست تا  وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: