کد خبر: ۳۷۳۷۱۳
۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
0
جنگنده‌های ائتلاف سعودی دو خانه مسکونی را در پایتخت یمن هدف قرار داده و تمامی ساکنان آن‌ را کشته و زخمی کردند.
۸ شهید و ۴ مجروح در بمباران دو خانه مسکونی در صنعاء
جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی نیمه شب امروز (شنبه) زمانی که اهالی صنعاء در خواب بودند، اقدام به بمباران دو خانه مسکونی کرده و تمامی اعضای آن از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند.

به نوشته وبگاه المسیره، این حمله در منطقه «السبعین» رخ داده و هنوز آمار نهایی از تعداد شهدا و مجروحان اعلام نشده است. جنگنده‌های ارتش سعودی دو حمله نیز به منطقه «الحفا» در صنعاء انجام دادند.

همزمان نیروی هوایی ائتلاف سعودی هفت بار اقدام به بمباران بندر «الصلیف» و تأسیسات نفتی و ایستگاه‌های برق در استان الحدیده کرد.

به گفته «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن، مخازن سوخت در ساحل الحدیده هدف قرار گرفته شده است، اما داخل آن‌ها سوختی وجود نداشت. او گفته است که در مخازن سوخت الحدیده فقط نفت متعلق به سازمان ملل وجود دارد که اخیرا وارد یمن شده و رسانه‌ای نیز شده بود.

این حملات در روزی انجام می‌شود که وارد هشتمین سال آغاز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن می‌شویم، یورش نظامی که همراه با محاصره همه جانبه یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی صورت گرفته است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.
برچسب ها: یمن ، سعودی ، عربستان ، جنگنده ، جنگ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: