کد خبر: ۳۷۴۲۳۱
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
0

این روزها معامله‌ی ارزهای دیجیتال افزایش یافته است اما برای این منظور از جمله دغدغه‌های افراد و تریدرهای مبتدی انتخاب یک صرافی مناسب برای انجام معاملات است که در حال حاضر صرافی کوینکس می‌تواند بهترین انتخاب برای ایرانی‌ها باشد چرا که کوینکس تنها صرافی است که ایرانی‌ها را تحریم نکرده است. حال برای اینکه کاربران، علی الخصوص مبتدی‌ها با نحوه عملکرد این صرافی آشنا شوند، در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم آموزش نسبتاً کاملی را از صرافی کوینکس ارائه دهیم تا تریدرها با آزادی عمل بهتری بتوانند به انجام معامله بپردازند.

راهنمای آسان استفاده از صرافی کوینکس

آموزش ثبت نام در کوینکس

برای اینکه بتوانید به عضویت این صرافی محبوب بپردازید، کافی است که به سایت رسمی کوینکس مراجعه کنید و سپس بر روی گزینه Sign Up که در بخش بالایی (سمت راست) سایت قرار دارد، کلیک نمایید. در صفحه‌ی جدید با دو فیلد مواجه می‌شوید که باید یک ایمیل معتبر و یک پسورد مناسب انتخاب کنید. با در نظر گرفتن این موارد و لمس گزینه Sign Up صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود که از شما کد ارسال شده به ایمیل‌تان را درخواست می‌کند. پس از اینکه کد ارسالی را در کادر مربوطه کپی کردید با لمس گزینه Confirm عملیات ثبت نام در صرافی کوینکس به پایان خواهد رسید.

افزایش امنیت کوینکس

همانطور که می‌دانید حفظ دارای در صرافی‌ها دارای اهمیت بسزایی است که این مورد در صرافی محبوب کوینکس با استفاده از سیستم احراز هویت Google Authenticator قابل انجام است. برای این منظور کافی است که مراحل زیر را طی کنید:

  • با توجه به نسخه‌ی گوشی‌تان (اندروید یا ios) برنامه Google Authenticator را از گوگل‌پلی دانلود کنید.
  • در سایت رسمی صرافی کوینکس به بخش Account مراجعه کرد و سپس بر روی قسمت تنظیمات اکانت لمس کنید. حال عبارت Bind در جلوی عبارت TOTP Authentication لمس کرده تا کد تأییدی به ایمیل‌تان ارسال شود.
  • پس از تأیید کد ارسالی با استفاده از برنامه Google Authenticator که در گوشی نصب کرده‌اید به اسکن کد QR نمایش شده در سایت بپردازید که پس از انجام این کار احراز هویت این بخش به اتمام می‌رسد و امنیت اکانت‌تان افزایش می‌یابد.

واریز و برداشت در صرافی کوینکس

برای معامله در این صرافی باید ابتدا واریز وجه داشته باشید. حال فرض کنید قصد دارید که ارز تتر را به این صرافی منتقل نمایید. برای این منظور در سایت کوینکس سراغ گزینه Assets رفته و سپس بخش Deposit را لمس کنید. حال با استفاده از آیکون ذره‌بین، ارز تتر را در قالب USDT-TRC20 جستجو کرده تا آدرس یا کد QR آن برای واریز نمایش داده شود. حال با در اختیار داشتن آدرس تتر به راحتی می‌توانید از دیگر صرافی‌ها، مبلغ تتر مدنظرتان را به سامانه معاملاتی کوینکس انتقال دهید. گفتنی است که برای برداشت ارز از صرافی کوینکس نیز کافی است با در اختیار داشتن آدرس مقصد (در صرافی دلخواه) به بخش Assets و قسمت Withdraw مراجعه کنید و با انتخاب ارز دلخواه و ثبت آدرس مقصد، انتقال مربوطه را کامل کنید.

راهنمای آسان استفاده از صرافی کوینکس

معاملات اسپات در کوینکس

حال برای اینکه بتوانید در این صرافی به معاملات اسپات بپردازید، کافی است که به بخش Exchange و قسمت Spot مراجعه کنید. حال برای انجام معامله ارز دلخواه را جستجو کرده تا مراحل خرید ارز استارت زده شود. به طور کلی برای ارزش‌گذاری می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بخش Limit: در این بخش می‌توانید قیمت دلخواه را برای خرید ارز ثبت کرده و همچنین میزان خرید را نیز مشخص کنید. در انتها نیز کافی است که بر روی Buy کلیک کنید. ضمناً اگر بخواهید ارز خریداری شده از قبل را به فروش برسانید نیز کافی است که در بخش دیگر Limit و در قسمت Price قیمت دلخواه فروش و در بخش Amount مقدار فروش را ثبت کنید. در آخر با زدن دکمه Sell ارز مورد نظر به فروش می‌رسد.
  • بخش Market: این بخش نیز دارای دو قسمت خرید و فروش است که با بخش Limit در قیمت خرید تفاوت دارد. در واقع بخش مارکت در صرافی کوینکس خرید یا فروش ارز را با قیمت لحظه‌ای ارز انجام می‌دهد و دیگر نیازی به ثبت قیمت نخواهد بود.

آموزش گذاشتن حد سود و ضرر در کوینکس

نوع دیگری از معاملات در کوینکس هستند که به تریدرها این امکان را می‌دهد که برای خرید و فروش‌شان حد سود و ضرر تعیین کنند. برای این منظور کافی است که از بخش Stop Limit استفاده کنید. در واقع برای خرید ارز با قیمت دلخواه کافی است که قیمت مدنظر را در بخش Limit ثبت کرده و مقدار آن را نیز تعیین کنید. حال برای حد ضرر این خرید کافی است که قیمت مدنظرتان را در بخش Stop ست نمایید. گفتنی است که برای فروش ارز با قیمت دلخواه نیز می‌توانید به همین صورت عمل کنید.

معاملات مارجین در صرافی کوینکس

انجام معاملات مارجین یا فیوچرز در کوینکس دارای ریسک بیشتری است چرا که احتمال از دست رفتن دارایی وجود دارد. در واقع در بخش فیوچرز کوینکس، می‌توان برای ترید درخواست وام کرد. به این صورت که با انتخاب ضرایب مختلف که به لوریج شهرت دارند علاوه بر مقدار تتر موجود، معامله بر اساس ضریب انتخاب شده انجام می‌شود. برای مثال اگر با 10 تتر قصد خرید یک ارز را دارید اما لوریج را در حالت 10x قرار دهید. در واقع انگار با 100 تتر در حال خرید هستید. البته گفتنی است که در این نوع معامله با رسیدن قیمت به پایین‌تر حد ممکن، کل دارایی از دست خواهد رفت و اصطلاحاً لیکوئید خواهید شد.

راهنمای آسان استفاده از صرافی کوینکس

آموزش صرافی کوینکس با سایت استاد ترید

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به آموزش‌های بیشتری از نحوه عملکرد صرافی محبوب کوینکس دارید، کافی است که به سایت استاد ترید مراجعه کنید. در این سایت با توجه به اینکه احتمال اثربخشی آموزش‌های متنی پایین لحاظ شود، تصمیم گرفته شد که برای فهم بهتر کار با صرافی کوینکس از آموزش‌های ویدئویی استفاده شود.

بنابراین اگر نیاز به چنین آموزش‌هایی دارید و می‌خواهید با سرعت بیشتری نحوه معامله و دیگر موارد این صرافی را متوجه شوید، کافی است که با مراجعه به سایت استاد ترید، از آموزش‌های درج شده بهره ببرید. ضمناً گفتنی است که در این مرجع آموزشی، از انواع پادکست‌ حرفه‌ای نیز استفاده شده است که می‌تواند به تریدرهای مبتدی کمک بسیاری کند.

برچسب ها: ارز ، دیجیتال ، صرافی ، تریدر ، سود ، معامله
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: