کد خبر: ۳۷۴۳۵۱
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
طی معاملات امروز تهران ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ نرخ انواع ارز و قیمت طلا و یورو مشخص شد که بر اساس آن شاهد افزایش در بازار بودیم.
دارندگان طلا امروز چقدر سود کردند؟
جدیدترین قیمت طلای ۱۸ و ۲۴ عیار و اونس جهانی طلا امروز را مشاهده می‌کنید. قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در روز شنبه ۱۴۰۱/۱/۲۰ در بازار یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان تعیین شده و به فروش می‌رسد.

همچنین طلافروشی‌ها امروز شنبه بیستم فروردین ۱۴۰۱ قیمت فروش طلا ۲۴ عیار را یک میلیون و ۷۱۵ هزار تومان اعلام کردند. قیمت هر مثقال طلا بر اساس ارزش گذاری در بازار جهانی ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تعیین شده است.
گفتنی است، طلافروشی‌ها در بازار امروز هر گرم طلای دست دوم را به قیمت یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

قیمت طلای ۱۸ عیار امروز شنبه ۱۴۰۱/۱/۲۰

امروز شنبه بیستم فروردین ۱۴۰۱ قیمت اونس طلا در بازار جهانی ۱۹۳۳ دلار ارزش گذاری شده است.
لیست قیمت طلا امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

گرم طلای ۱۸ عیار: ۱۲۸۵۰۰۰ تومان
گرم طلای ۲۴ عیار: ۱۷۱۵۰۰۰ تومان
مثقال طلا: ۵۵۸۰۰۰۰ تومان
اونس طلا: ۱۹۳۳ دلار

قیمت طلای ۲۴ عیار ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

نوسان قیمت طلا شاید به اندازه قیمت دلار و نرخ ارز سینوسی نبوده، اما تغییرات زیادی داشته است. آنچه از نمودار طلا نمایانگر است، تغییرات قیمتی این فلز در ماه‌های اخیر عمدتا افزایشی بوده و تورم زا. طلا که پشتوانه ارز ملی هر کشوری است، در خانه هر ایرانی یافت می‌شود. نگاهی که بیشتر مردم ایران به طلا دارند، نگاه سرمایه گذاری و کسب سود از نوسانات بازار طلا است.

از آنجاییکه «طلا» تبدیل به کالایی سرمایه‌ای شده، اطلاع از بروزترین قیمت طلا اهمیت دو چندان پیدا کرده است. طلا اغلب به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم و کاهش ارزش ارز به شمار می‌رود. این موضوع بیشتر ناشی از اجرای گسترده محرک‌های مالی در کشور‌های دنیا است. درست مثل قیمت دلار، اطلاع از نوسانات بازار طلا برای کسب سود بیشتر و یا جلوگیری از ضرر مهم است. بدین منظور سرویس منهای فوتبال دیلی فوتبال سعی دارد به صورت روزانه آخرین قیمت طلا، سکه و ارز را برای مخاطبان فراهم کند.

پیش بینی آینده قیمت طلا در سال ۱۴۰۱
 
به عقیده چارلی موریس، مدیر صندوق خانه آتلانتیک سرمایه گذاری در بازار طلا جذاب‌تر و سود حاصل از آن چشمگیر‌تر از سرمایه گذاری در بورس است.

پیش بینی موریس از چشم انداز بازار طلا مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی آن را بالا می‌داند.

او می‌گوید: من به شخصه بیشتر سبد سهامم را به طلا اختصاص داده ام؛ شاید در کوتاه مدت سود کمتری به دست بیاورم، اما نگران این نیستم که هر رویدادی در هر نقطه از جهان سرمایه ام را هدر دهد. به گفته تحلیلگران، کاهش ارزش دلار و تاثیرات احتمالی تورم در نتیجه اجرای محرک‌های اقتصادی در آمریکا، عوامل اصلی افزایش قیمت طلا هستند.

بسیاری از تحلیلگران، اما معتقدند طلا امسال همچنان از سیاست پولی انبساطی و نرخ واقعی بهره پایین منفتع خواهد بود. اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک می‌گوید: «تا زمانی که سود اوراق قرضه بالاتر رود، بازار طلا برای یافتن جای پا با چالش مواجه است.»

قیمت گذاری طلا بر اساس روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هرچند عرضه و تقاضا اصلی‌ترین دلیل افزایش یا کاهش قیمت هر کالایی است، اما طلا در بازار ایران تا حدودی مستثنی است.

با وجود اینکه سال گذشته و با رشد یکباره بورس شاهد صف فروش طلا‌های خانگی در طلافروشی‌ها بودیم، اما قیمت طلا کاهش چندانی نداشت. به عقیده سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد چارترد، طلا همچنان دلار را دنبال می‌کند و انتظار می‌رود در آینده نیز همچنان این روند را ادامه دهد. با توجه به اینکه محرک مالی آمریکا به کسری بودجه بیشتر این کشور منجر خواهد شد، فراتر از کوتاه مدت، ما معتقدیم که چشم انداز طلا همچنان رو به رشد است.

قیمت طلای دست دوم ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
 
کارشناسان معتقدند در صورت نو بودن طلا، باید پول اجرت آن را بپردازند، اما با خرید طلای دست دوم، این پول در جیبشان می‌ماند. هرچند این نگاه در خصوص افرادی که نگاه سرمایه گذاری دارند بیشتر صدق می‌کند.

اگر قصد دارید طلا را به عنوان سرمایه جمع کنید بدون شک باید طلای دست دوم و کم اجرت بخرید. از این رو فردی که به زیبایی مدل و طرح طلا اهمیت می‌دهد بهتر است سمت طلای دست دوم نرود. الان مدت هاست به دلیل نوسان لحظه‌ای قیمت طلا، قیمت طلای دست دوم ارائه نمی‌شود. دلیل دیگر ارائه نشدن قیمت طلای دست دوم اجرت متفاوت طلافروشی هاست.

در معاملات روز گذشته بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت طلا ۴۰ سنت بالا رفت و به ۱۹۳۱.۶ دلار در هر اونس رسید. این قیمت اگرچه نسبت به یک سال پیش ۱۷۵.۸ دلار بالاتر است، اما نسبت به یک ماه پیش ۵۹.۷ دلار پایین بوده است. نقره هم امروز ۱۰ سنت رشد قیمت داشت و به ۲۴ دلار و ۶۸ سنت در هر اونس رسید. پلاتین هم یک دلار بالا رفت و ۹۶۲ دلار در هر اونس خرید و فروش می‌شود. برنده بازار امروز پالادیوم بود که ۳۸ دلار رشد قیمت داشت و ۲۱۹۴ دلار در هر اونس در بازار دست به دست می‌شود. به گزارش رویترز، دلیل رشد کم قیمت امروز طلا، رشد ارزش دلار در بازار جهانی بود. دلار به خاطر چشم‌انداز بالا رفتن سریع‌تر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا چند روزی است که رو به افزایش ارزش گذاشته است. تأثیر بالا رفتن ارزش دلار تا حدودی تونسته تأثیر افزایشی رشد تقاضای طلا به خاطر تداوم بحران درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین را خنثی کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: