کد خبر: ۳۷۴۹۴۴
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
0

 

کسب و کار زودبازدهکسب و کار زودبازده : ماشین های مختلفی که هر روز به اعداد کیلومترشان افزوده می شود‌، تعداد افرادی که هرروز در کارگاه‌های تندخوانی ثبت‌ نام می کنند، ورزشکارانی که قصد دارند تا از طریق تزریق دارو در زمان کم‌تر به تناسب اندام بیشتری دست پیدا کنند و هزاران مثال دیگر نشان می دهد که تمایل به سرعت داشتن و پیشی گرفتن از زمان یکی از نیازهای بشریت است که به تمامی جوانب زندگی او نفوذ کرده است. برای مثال در زمینه راه اندازی کسب و کار بسیاری می خواهند کسب و کاری زودبازده برای خودشان راه اندازی کنند و در مدت زمان کم‌تری به خواسته های خود دست پیدا کنند. درست است که برخی از ایده های کسب و کار، زودبازده هستند، اما در صورتی که به یک سری از اصول توجه نکنید، نمی توانید کسب و کاری را از صفر تا صد پیش ببرید. در این مقاله علاوه بر معرفی ایده های کسب و کار زودبازده، به اصولی می پردازیم که به وسیله آنها خواهید توانست کسب و کارتان را به صورت مثبت ادامه دهید.

بررسی رقبا

یکی از نکاتی که در زمینه راه اندازی کسب و کار زودبازده وجود دارد بررسی رقبا است. از آنجایی که کسب و کارهای زود بازده طرفداران زیادی دارند، هر ساله عده زیادی قصد دارند که وارد این دسته از کسب‌ و کارها شوند. در نتیجه شما باید نسبت به بازار چشم اندازی برای خودتان تعیین کنید و برنامه‌ها و استراتژی رقبا را بررسی کنید. در دل این بررسی استراتژی می توانید به برخی از نیازهای مخاطبین پی ببرید که پیش از این به آن توجهی نکرده بودید.

سنجش عملکرد

عامل دیگری که باعث ثابت قدمی در زمینه راه اندازی کسب و کارهای زودبازده می شود، سنجش عملکرد است. بسیاری از کسانی که کسب و کاری نوپا راه اندازی می کنند در اوایل مسیر توجهی به این مورد ندارند. در نتیجه همین عامل باعث می شود که جز کسب وکارهایی قرار بگیرند که پس از سه سال ورشکسته می شوند.

زمانی که کسب و کاری راه اندازی می کنید باید برای آن هدف گذاری کنید و برای محقق شدن آن اهداف، برنامه ریزی کنید و استراتژی تعیین کنید. پس از آن باید مشخص کنید که هریک از هداف تعیین شده را چه کسی باید انجام دهد و برای سنجش عملکرد افراد، باید یک شاخص کلیدی عملکرد یا همان kpi طراحی کنید. سپس در بازه های زمانی مشخص می بایست شاخص کلیدی عملکرد و عملکرد کارکنان در کنار هم قرار دهید و به دنبال راه‌هایی برای افزایش آن باشید.

اگر در ابتدای راه کارمندان زیادی ندارید که از آنها استفاده کنید، باید برای کنترل عملکرد خودتان شاخص طراحی کنید.

کسب و کار زودبازده

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد در زمینه راه اندازی کسب و کار انجام می‌دهند این است که آنها پس از مدتی که به سوددهی می رسند، پولشان را از کسب و کار خارج می کنند و خرج می کنند. همین موضوع باعث شکست آنها می شود. مدیران باید دیدگاهشان را نسبت به کسب و کار تغییر دهند به دید یک بانک به کسب و کار نگاه نکنند. آنها مدام باید به دنبال گسترش و پیشرفت کسب و کارشان باشند. تا از این طریق بتوانند دستاوردهای بزرگی را خلق کنند. داشتن این دیدگاه بستگی به این موضوع دارد که قسمت اعظمی از درآمد را در کسب و کارشان سرمایه گذاری کنند. از این طریق است که می توانند یک کسب و کار زودبازده را به یک کسب و کار سود ده تبدیل کنند.

کسب و کار زودبازده

استفاده از فضای مجازی و تولید محتوا یکی از بهترین سرمایه گذاری‌هایی است که هر صاحب کسب و کاری می تواند روی بیزینس خود انجام دهد. برای مثال شما می توانید یک پیج اینستاگرامی برای خود راه اندازی کنید و آن را رشد بدهید. راه اندازی پیج اینستاگرام نه‌تنها برند شما را به افراد بیشتری معرفی می کند و این موضوع مشتریان شما را افزایش می دهد، بلکه زمینه ساز بسیاری از ارتباطات کاری با کسب و کارهایی که در صنف شما یا مربوط به شما هستند می شود. از طرفی شما با تولید محتوای تخصصی می توانید اعتمادسازی میان مخاطبان را انجام دهید زیرا آنها به شما به دید یک کاربلد نگاه می کنند. از طرفی شما پس از مدتی می توانید برای خودتان سایت راه‌اندازی کنید و کانال‌های فروشتان را از این طریق افزایش دهید.

ثابت قدمی

ثابت قدمی و ناامید نشدن در سخت‌ترین شرایط عامل مهم دیگری است که می تواند از کسب و کار زودبازده شما یک امپراطوری بسازد.

ایده های کسب و کار زودبازده  :

  • تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • عکاسی
  • نگه‌ داری از کودکان
  • مشاور تغذیه
  • راه اندازی سالن بازی کودکان
  • خدمات گرافیکی
  • تولید و فروش صابون خانگی
  • سرمایه گذاری در بازارهای مالی
  • فروش اکسسوری
  • میوه خشک
  • فروش قهوه
  • خدمات مشاوره
  • طراحی دکوراسیون داخلی منزل

کلام آخر

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم راه اندازی کسب و کار زودبازده و به دست آوردن سود، در مدت زمان کم، مزایای بسیاری دارد که می‌تواند افراد زیادی را ترغیب کند تا این کار را انجام دهد. اما نکته حائز اهمیت این است که آگاهانه و با انتخاب های درست کسب و کاری را راه اندازی کنید تا پس از مدتی دچار شکست نشوید. برای افزایش دانش و در نهایت راه اندازی کسب‌وکاری پولساز و پیشرو از مقالات سایت ماهان تیموری بنیان‌گذار هوش مالی در ایران استفاده کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: