May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۵۲۸۵
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۲ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۵۸۶ هزار واحدی رسید.
آیا بورس در جا می زند؟
شاخص کل بورس در ابتدایی معاملات امروز روندی نزولی داشت و پس از افت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ واحدی به عدد ۱ میلیون و ۵۰۲ واحدی رسید، اما در نیمه دوم معاملات افت اولیه شاخص جبران شد و در نهایت شاخص کل با رشد ۲ هزار و ۵۸۶ واحدی در سطح یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد به کار خود پایان داد.

شرکت‌های کوچک بازار نیز عملکرد مثبتی داشتند و شاخص کل بورس با معیار هم وزن ۳۱۱۲ واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۵ هزار و ۵۱۵ واحد رسید. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با رشد ۱۹۳۵ واحدی به رقم ۲۵۲ هزار و ۳۸۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۰.۳۰ درصد رشد داشت و به سطح یک میلیون و ۹۲۸ هزار واحد رسید.

در معاملات امروز نماد‌های افران، کمند، همای، فاراک، پارند، ثامید و فردا با بیشترین افزایش تقاضا همراه بودند و نماد‌های وامید، فارس، تاپیکو، فولاد، رمپنا، پارسان و فملی بیشترین تاثیر را بر روند شاخص گذاشت.

در معاملات امروز نماد‌های خگستر، شستا، خساپا، خودرو، شپنا، سپید و وخارزم پر تراکنش‌های بازار بودند. همچنین به ترتیب نماد‌های خگستر ۲، خگستر، کمند، پالایش، کمند و کیان بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نماد‌های همای، فیروزا، یاقوت، انرژی ۱، افزان، کمند و کارین با بیشترین عرضه همراه شدند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل با ۸۱ واحد افت به رقم ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید و نماد‌های فزر، آریا، کرمان، تجلی، قجار، زاگرس و فجهان پر تراکنش‌های بازار بودند.

امروز پس از ۳ روز متوالی، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۵۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. دو گروه «استخراج کانه‌های فلزی» و «ساخت محصولات فلزی» بیشترین سهم را از ورود پول حقیقی داشتند.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فزر (شرکت پویا زرکان آق دره) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۸۱ میلیارد تومان بود. پس از فزر، نماد‌های فاراک (شرکت ماشین‌سازی اراک) و رمپنا (شرکت مپنا) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

امروز نماد‌های «فارس»، «تاپیکو» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «وامید»، «پارسان» و «وغدیر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.
 

در فرابورس نیز نماد‌های «وسپهر»، «دماوند» و «سمگا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «زاگرس» و «بساما» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس خگستر صدرنشین است و شستا و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های فزر، آریا و کرمان پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

امروز در میان گروه‌های بزرگ بازار، معدنی‌ها سبزترین گروه بودند و اغلب نماد‌های گروه «استخراج کانه‌های فلزی» افزایش قیمت داشتند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۷۹ میلیارد تومان بود که ۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش اندک ۰.۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات خرد به سهام خگستر اختصاص داشت و پس از آن، پالایش، خودرو، فولاد، ورنا و خساپا بیشترین ارزش معاملات خرد را داشتند.
 
در پایان امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۶۳ درصد کاهش یافت و ۶.۷ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۴۷ درصد رشد کرد و در رقم ۴۱۰ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد فزر (شرکت پویا زرکان آق دره) با صف خرید ۴۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فزر، نماد‌های فاراک (شرکت ماشین سازی اراک) و رمپنا (شرکت مپنا) بیشترین صف خرید را داشتند.

در پایان معاملات امروز ۳ نماد صف فروش داشتند. نماد فلوله (شرکت لوله و ماشین سازی ایران) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نماد‌های قزورین و کطبس بیشترین صف فروش را داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: