پیش بینی قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
کد خبر: ۳۷۵۳۲۸
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
0
با پایین آمدن ارزش ذاتی سکه معامله گران بنیادی رغبتی برای حضور در بازار ندارند.
دو اتفاق مهم در بازار سکه
قیمت اونس طلا روز گذشته به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید. فلز گران بهای جهانی دیروز به کانال ۱۸۰۰ دلار برگشت و در محدوده ۱۸۹۶ دلار معامله شد.

قیمت دلار هم در سراشیبی قرار گرفت. این دو اتفاق باعث شد که قیمت سکه هم پایین برود. سکه دیروز با قیمت ۱۳ میلیون و ۹۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه به ۶ درصد نزدیک شد
ارزش ذاتی سکه هم ۱۲ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان بود. تفاوت ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن به بیش از ۷۰۰ هزار تومان رسید. نکته قابل توجه برای سکه، رسیدن حباب آن به نزدیک ۶ درصد بود. زیاد شدن حباب سکه از نگاه بسیاری از معامله گران نشان می‌دهد که بازار با تقاضای مازاد روبرو شده است. این به آن معناست که احتمال وقوع نوسان غیرمنطقی در بازار سکه زیاد شده است.

دو شرط مهم برای ورود خریدارن به بازار سکه
با پایین آمدن ارزش ذاتی سکه معامله گران بنیادی رغبتی برای حضور در بازار ندارند. آن‌ها زمانی وارد بازار می‌شوند که فاصله ارزش ذاتی با قیمت بازاری آن محدود باشد و نسبت به آینده دلار خوشبین شوند. با این وجود برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند که با عقب نشینی خریداران احتمال پایین آمدن قیمت سکه در روز جاری وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: