زارع از آمار بالای حوادث و سوانح انتقاد کرد؛
کد خبر: ۳۷۵۹۹۷
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
0
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با ابراز تاسف از اینکه اعتبارات اختصاص داده شده برای فرهنگ سازی و جلوگیری از حوادث رانندگی به نتیجه نرسیده است گفت: در لایحه بودجه سالانه مبلغ قابل توجهی برای فرهنگ سازی اختصاص داده می‌شود که برای امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه‌ها اختصاص دادیم، اما نتیجه این بودجه را در بهبود شرایط کشور نمی‌بینیم.
بودجه‌های فرهنگ سازی بیمه‌ها بدون تاثیر
رحیم زارع با اعلام اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان برای راهسازی، راهنمایی رانندگی و صداوسیما تخصیص داده شده است گفت: راهمنمایی و رانندگی تلاش خودش را برای کاهش مشکلات می‌کند، اما بودجه‌ای که اختصاص می‌دهیم، بهره وری آن را در مملکت و سرزمین نمی‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه یک سری از عواملی که باید برای آینده اتفاق بیفتید، بررسی عملکرداست گفت: باید مشخص شود که این بودجه‌ها کجا رفته و چگونه خرج شده و آیا در همان مسیری که تعریف و تعیین شده، هزینه شده یا به انحراف رفته است.

نماینده آباده در مجلس با تاکید بر اینکه بودجه ریزی باید بر اساس عملکرد باشد گفت: یعنی باید مشخص شود که به عنوان مثال چه تعداد تصادفات و سوانح رانندگی داشتیم، تعداد کشته‌های حوادث رانندگی مشخص باشد و مقایسه و اعلام شود که براساس بودجه‌ای که اختصاص داده شده، چه مقدار از حوادث و سوانح کاسته شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه هیچ آماری در خصوص فرهنگ سازی برای بیمه‌ها وجود ندارد گفت: معلوم نیست چه اتفاقی افتاده و بودجه‌ای که از سهم حق بیمه‌های شخص ثالث هزینه می‌شود، تا چه اندازه تاثیر گذار بوده است.

زارع با تاکید بر اینکه باید عملکرد هزینه فرهنگ سازی برای بیمه‌ها مستندسازی شود گفت: تمامی تبصره‌های بودجه باید مستند سازی شود تا بتوانیم بر اساس آن‌ها تصمیم گیری کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه تاکنون هیچکدام از دستگاه‌های مربوط با بودجه، ردپایی از خودشان بر جای نگذاشته اند گفت: متاسفانه همه ساله بودجه به صورت روال همیشگی تعیین و تصویب می‌شود، بدون آنکه اتفاق خاصی افتاده باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه ناظر علملکرد بودجه، مجلس و دیوان محاسبات است گفت: با وجود آنکه بیش از یک دهه سابقه حضور در مجلس داشته ام، هنوز نظارت به اعتقاد و باور تبدیل نشده و نظارت سیاسی شده است.
 
بودجه‌های فرهنگ سازی بیمه‌ها بدون تاثیر
وی از بی توجهی به اجرای قانون انتقاد کرد و گفت: متاسفانه نمایندگان مردم بدنبال چیز‌هایی می‌روند که به هیچ عنوان در وظایف نمایندگی مردم لحاظ نشده است.

زارع از اینکه نمایندگان مجلس بدنبال امور اجرایی کشور می‌روند در حالی که باید بدنبال نظارت و قانونگذاری باشند گفت: یک فرماندار وقتی با محدودیت رو به رو می‌شود و حتی دسترسی به استاندار ندارد، چگونه می‌تواند خواسته خود را برای رفع مشکلات به وزیر بگوید، بنابر این ناچار می‌شود از طریق نماینده مجلس، خواسته خود را مطرح و پیگیری کند و به همین دلیل نماینده از مسیر اصلی خود که قانونگذاری و نظارت است، فاصله می‌گیرد و بدنبال گوش شنوایی می‌گردد تا مشکلات حوزه انتخابیه اش را به گوش مسوولان رده بالا برساند.

وی با ابراز تاسف از اینکه وقتی تحولی در حوزه انتخابیه نمی‌افتد، مردم متوجه مسوولان اجرایی نیستند، بلکه به نماینده مجلس انتقاد می‌کنند گفت: متاسفانه شاهد مشکلات منطقه‌ای هستیم در حالی که مسوولان استانی پیگیر مسایل حوزه انتخابیه نیستند، به همین دلیل است که وقتی نماینده وارد کاراجرایی می‌شود، در بین مردم محبوبیت و مقبولیت بیشتری بدست می‌آورد. در نتیجه وزنی که یک نماینده باید داشته باشد، ندارد و مجلس نیز جایگاه خودش را از دست می‌دهد، زیرا پیگیر امر نظارت نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: