امینی وعده های رییس جمهور مبنی بر کنترل قیمت ها را یادآور شد
کد خبر: ۳۷۶۶۶۱
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
0
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با انتقاد شدید از گرانی های سرسام آور و ناتوانی دولت در کنترل قیمت ها گفت: هرگز فراموش نکرده ایم که آقای رئیسی تاکید می‌کرد، قیمتها گران می‌شود و به اعضای کابینه دستور می داد که قیمت‌ها کنترل شود، اما یکباره تصمیم گرفت ارز 4200تومانی حذف شود که به رشد سرسام آور قیمت ها و آشفتگی بازار منجر شد.

سفره های خالی، نتیجه تصمیم عجولانه دولت

محمدرضا امینی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه افزایش دستمزد برای جبران تورم و گرانی ها بود گفت: افزایش دستمزد برای کارگران در ابتدای سال اتفاق افتاد، اما همزمان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بحرانی در بازار رقم خورد که افزایش دستمزد را کمرنگ و حتی بی اثر کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سفره های کارگران و بازنشستگان را کوچک تر کرد گفت: این تصمیم به اندازه‌ای عجولانه و غیرکارشناسانه بود که در لایه های مختلف جامعه نارضایتی ایجاد کرد و اعتراض های گسترده ای را در همه ابعاد رقم زد.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با اعلام اینکه روز به روز آسیبهای تصمیم ارزی دولت بیشتر خواهد شد گفت: تا امروز بسیاری از مردم برای تامین حداقل های زندگی با مشکل روبرو بودند، اما می توانستند نان خالی در سفره هایشان داشته باشند در حالی که اکنون برای تامین نیازهای اولیه زندگی حتی نان نیز دچار بحران شده اند.

 

وی از کمبودهای ساختگی، احتکار و بحران ها خبر داد و گفت: با کمال تاسف شاهد این هستیم که یکباره مغازه ها و حتی فروشگاه های زنجیره ای از کالاهای اساسی خالی شد و هجوم مردم از یک سو و خالی کردن قفسه ها از سوی فروشگاه داران از سوی دیگر، بحران ایجاد کرد.

 

امینی با ابراز تاسف از اینکه حذف یک باره ارز دولتی، اقتصاد کشور را زیر سوال برد گفت: متاسفانه آنچنان بحرانی در اقتصاد رقم خورده که همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و مردم نیز بحران اقتصادی ابتدای سال ناشی از تصمیم دولت می دانند.

 

وی با اعلام اینکه تصمیمات احساسی، غیرکارشناسی، لحظه ای، بدون برنامه ریزی و اطلاع رسانی آثار و ضربات مخربی بر اقتصاد می‌گذارد گفت: بیش از همه دهک‌های پایین جامعه و محرومان از حذف ارز دولتی لطمه دیدند، زیرا آنان در تامین هزینه های زندگی ناتوان هستند و توان مشکلات بیشتر را ندارند.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تبعات تصمیمات بدون پشتوانه را خطرناک توصیف کرد و نسبت به این روال در کشور انتقاد کرد و گفت: بیش از آنکه این تصمیمات بر اقتصاد اثر بگذارد، بر روح و روان مردم تاثیر می گذارد و مردم را نسبت به مسئولان بی اعتماد می کند که نتیجه آن اعتراض های خیابانی بوده است.

 

امینی خطاب به رئیس جمهور و هیئت دولت گفت: اگر می خواهید یک باره ارز دولتی را حذف کنید و می دانید در نتیجه این تصمیم همه چیز گران می شود، از چندین ماه قبل اطلاع رسانی کنید نه آنکه یک باره تصمیم بگیرید، خودتان گران کنید و بحران بیافرینید در حالی که بارها بر کنترل قیمت ها و جلوگیری از گرانی تاکید واصرار داشته اید.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با یادآوری این که به تازگی رئیس جمهور قول داد که نان و دارو گران نمی‌شود گفت: الان نه تنها نان و دارو، بلکه تمامی کالاها گران شده و بحران اقتصادی رقم خورده است، در این شرایط چگونه انتظار دارید که مردم به وعده‌ها و سیاست‌های شما اعتماد کنند؟

برچسب ها: دستمزد ، ارز ، گرانی ، نان ، دارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: