روابط عمومی
بیمه معلم یادداشتی با قلم مدیر روابط عمومی این سازمان منتشر کرده که از پی میآید:
اردیبهشت با عنوان روابط عمومی نامگذاری شد، نه برای اینکه صرفا در تقویم نامی از آن باشد، که هدف اصلی نمایش اثرگذاری بی بدیل این واحد مهم در رشد و توسعه سازمانهاست.
روابط عمومی کارکردهای متنوعی برای سازمان دارد و میتواند شاهراه ارتباطی درون و برون سازمانی باشد؛ اما در کنار این کارکرد مهم، روابط عمومی گرانیگاه اتصال زیست بوم نهادهاست در جائی که همچون نقطه ثقلی، کلیه ذینفعان درونی و برونی سازمان را در تعاملی دوجانبه با یکدیگر قرار میدهد و در این محل تلاقی، ایدههای سازمانی رشد و توسعه مییابد.
امروزه با پدیده تحول دیجیتال در صنایع مختلف روبرو هستیم که بدون شک روابط عمومیها میتوانند از این پدیده نوین در ایجاد حلقه ارتباطی درون سازمانی و برون سازمانی برای نفوذ برند سازمان در اذهان ذینفعان بهره برند تا جائی که با سنجش افکار عمومی از طریق روشهای نوین، جایگاه ارگان خود را در مخاطبان ارتقاء دهند.
اگر قرار باشد روابط عمومی گرانیگاه ارتباطی سازمان باشد باید نقش مهم و کارکردهای آن در ذهن مدیران کلیدی سازمان نهادینه شود تا بتواند در سیاست گذاریها نقش ایفاء کند.
با توجه به آنچه گذشت، نقش روابط عمومی شرکتهای بیمه در توسعه صنعت باید مطابق با نیازهای روز بازار بیمه متحول گردد به طوریکه همگام با ظهور پدیدههایی چون: تحول دیجیتال و توسعه خدمات الکترونیک بیمه، کارکردهای روابط عمومی نیز باید دگرگون شود تا برند سازمان در مسیر تازهای به ذینفعان معرفی گردد.
بدون شک در صورتی که روابط عمومی نقش واقعی خود را در اکوسیستم بیمه گری ایفاء کند و نیاز سنجی مطلوبی از افکار عمومی داشته باشد، میتواند مسیر ارائه خدمت به مشتریان را تسهیل بخشد و در توسعه برند سازمان نقش آفرین باشد.
به هر روی ۲۷ اردیبهشت زمان مغتنمی است که فرصتهای پیش رو جهت توسعه کارکردهای نوین روابط عمومی صنعت بیمه کشور مورد واکاوی قرار گیرد.