مسعود بادین، نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل
بیمه آسیا در پیامی، ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت.
وی در این پیام ضمن تاکید بر نقش و جایگاه پر رنگ رسانههای ارتباطی دیجیتال گفت: با توجه به نغییرات گسترده در ساختار شیوههای ارتباطی و حرکت در مسیر تحولات دیجیتال، ضروری است که روابط عمومیها نیز با همگام شدن خود و بهره گیری از پژوهشهای جدید در علوم اجتماعی، نسبت به بکارگیری شیوههای نوین به منظور برقراری ارتباط سازنده با مخاطبان اقدام نمایند.
مسعود بادین افزود: رشد چشمگیر فناوری اطلاعات در سالهای اخیر بر ارتباط میان بیمه گران و مشتریان سایه افکنده است و سبب شده تا شرکتهای بیمه بیش از گذشته، بر نحوه خدمات رسانی خود ضمن بهره گیری از پلتفرمهای جدید به منظور تحلیل نیازها و پاسخگویی به آنها، متمرکز شوند.
مدیرعامل بیمه آسیا با تحلیل جایگاه روابط عمومی به عنوان کنشگر دیپلماسی حوزه ارتباطات در شرکتهای بیمه اظهار داشت: روابط عمومیها باید با تغییر در خط مشیها و رویههای خود به توسعه فرهنگ بیمه در بستر دیجیتال ضمن جهت گیری در مسیر بنگاه داری اقتصادی که همانا تامین حقوق ذینفعان و بیمه گذاران و تقویت حس اعتماد به صنعت بیمه در مردم است، با برنامه ریزی دقیق، فرصتهای رسانهای را مغتنم شمارند.
نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسیا با بیان فرصتها و چالشهای پیش روی روابط عمومیها در عصر دیجیتال گفت: با توجه به ارتقای سواد رسانهای در جامعه، روابط عمومی شرکتهای بیمه ضمن تولید محتوای مناسب، تحلیل و ارزیابی اخبار و گزارش ها، میتوانند چالشها و تهدیدات حوزه دیجیتال را به فرصتهای پیش رو تبدیل کنند.
مسعود بادین با واکاوی تغییر مدل کسب و کار شرکتهای بیمه با اجرای مفاد سند تحولات دیجیتال گفت: این تغییرات مستلزم بازنگری در رویهها و فرآیندها، همچنین عملیات بیمه گری است و در این راستا روابط عمومی مدرن میتواند با بهره گیری از واقعیتهای اقتصادی جامعه، ارتباطات میان سهامداران، نمایندگان، مشتریان و کارکنان را به سمت و سوی صحیح هدایت نماید.
نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسیا، اتخاذ، تدوین و پیاده سازی راهبردهای مناسب و نقش آفرینی روابط عمومیها در مدیریت استراتژیهای تحولات دیجیتال در شرکتهای بیمه را یکی از ضروریات فضای حاکم بر صنعت بیمه ذکر کرد.
وی، دور بودن روابط عمومیهای شرکتهای بیمه از هرگونه حاشیه و غرض ورزی را به عنوان شاخصه مثبت این نهادها عنوان کرد و به طور مشخص در بیمه آسیا به عنوان بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور، برقراری ارتباطات صادقانه در راستای باورپذیری اقشار جامعه جهت تبیین شعار «بیمه آسیا نماد اعتماد و اطمینان» را گام مهمی دانست.
مدیرعامل بیمه آسیا، اعتماد سازی، ایجاد سرمایه اجتماعی، آگاهی بخشی و امید آفرینی را از الزامات یک روابط عمومی مدرن قلمداد کرد و اظهار داشت: عملکرد صحیح شرکتهای بیمه و شفاف سازی و انعکاس آنها توسط روابط عمومیها میتواند به تقویت حس اعتماد اقشار مختلف جامعه و تعامل مثبت میان بیمه گران و بیمه گذاران منجر شود.
روابط عمومی بیمه آسیا