رییس اتحادیه قنادان از بی ثباتی بازار انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۷۶۴۲
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
علی بهره‌مند با تاکید بر اینکه منتظر هستیم قیمت مواد اولیه و بازار به ثبات برسد تا قیمت شیرینی را بررسی و اعلام کنیم گفت: به محض آنکه قیمت‌ها ثبات پیدا کند و لحظه‌ای بالا نرود، در جلسه تخصصی که با انجمن حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می‌کنیم، قیمت نهایی را تعیین و اعلام می‌کنیم.
تعیین قیمت شیرینی پس از ثبات قیمت ها
رییس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی با حمایت از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی زودتر از این‌ها باید حذف می‌شد، زیرا در تمامی سال‌های گذشته شاهد بوده ایم که ارز دولتی باعث ایجاد فساد و رانت شده است.

علی بهره‌مند در گفتگو با پول نیوز با تاکید بر اینکه فساد و رانت در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاقی نامبارک بود که هیچ کس نمی‌تواند منکر آن شود گفت: انحراف در ارز ۴۲۰۰ تومانی به اندازه‌ای زیاد بود که دولت و مجلس نیز به آن اعتراف کردند و کار به جایی رسید که عملکرد‌ها زیر سوال رفت.

وی با اعلام اینکه حق افراد بسیاری در دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی ضایع شده است گفت: افرادی که قرار بود از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند، نه تنها بهره قابل توجهی نبردند، بلکه به اسم مردم به ویژه دهک‌های پایین و محروم جامعه، عده‌ای فرصت طلب و سودجو از ارز ۴۲۰۰ تومانی سوء استفاده کردند.

رییس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد هنوز هم برای مدیریت ارز دولتی دیر نشده است گفت: البته نحوه اجرای ارز۴۲۰۰ تومانی اشتباه بود و باعث گرانی یک باره مواد اولیه به خصوص مواد غذایی شد.

وی با اعلام اینکه تمامی صنوفی که به نوعی با مواد غذایی در ارتباط بودند، با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دچار چالش و بحران شدند گفت: یکی از این صنوف قنادی‌ها هستند که با تغییرات شدید قیمت، مشکلات بسیاری را متحمل شدند.

بهره‌مند با ابراز تاسف از اینکه امروزه قیمت‌ها به اندازه‌ای سرسام‌آور شده که امکان مدیریت بازار وجود ندارد گفت: برای خرید مواد اولیه هیچ ثباتی در بازار وجود ندارد و هر لحظه امکان تغییرات جدی وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه تولیدات قنادی‌ها نیز گران شده است گفت: چگونه می‌توان انتظار داشت که قیمت مواد اولیه همچون روغن، شکر، آرد و لبنیات که مواد اصلی تولید شیرینی هاست، رشد سرسام آوری داشته باشد، اما قیمت خود شیرینی ثابت بماند.

رییس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی در پاسخ به اینکه قیمت شیرینی را چه کسی تعیین می‌کند گفت: در حال حاضر قنادی‌ها به همان اندازه که مواد اولیه را گران می‌خرند، به همان اندازه نیز شیرینی را عرضه می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: