May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۱۰۷
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
0
آپدیت جدید سیستم‌عامل آیفون، iOS ۱۶ با ویژگی‌های متنوعی از جمله قفل جدید صفحه نمایش، اصلاح اعلان‌ها و بهبود‌های نرم‌افزاری همراه خواهد بود.
آپدیت iOS ۱۶، قفل صفحه نمایش آیفون‌ها را کاملا عوض می‌کند
پیش از انتشار رسمی سیستم‌عامل iOS ۱۶ در پاییز سال جاری، اپل طی رویداد WWDC ۲۰۲۲، به معرفی تعدادی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز این نسخه پرداخته است. یکی از مهم‌ترین تغییرات در آپدیت این اکوسیستم، تغییر در قفل صفحه نمایش آیفون‌ها خواهد بود که با طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها و طرح‌بندی‌های سفارشی همراه شده است.

حتی قالب‌هایی وجود خواهند داشت که به کاربر این امکان را می‌دهند تا علاوه بر ویجت‌ها که بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی قابل دسترس هستند، فونت‌ها و رنگ‌های تاکیدی متفاوتی را انتخاب کنند. هم‌چنین، یک ویژگی جدید در Wallpaper وجود خواهد داشت که به شما اجازه می‌دهد از میان طیف وسیعی از دسته‌ها به‌ویژه تصاویر پس‌زمینه پویا که بر اساس زمان یا حتی آب‌وهوا تغییر می‌کند، انتخاب خود را اعمال کنید.

یکی دیگر از آپدیت‌های بزرگ در سیستم‌عامل iOS ۱۶، اعلان‌های اصلاح شده است که به پایین نمایشگر منتقل خواهد شد. در همین حال، ویژگی جدید Live Activities به شما کمک می‌کند تا رویداد‌ها و قرار ملاقات‌های فعلی مانند نمرات بازی زنده یا سواری Uber را بهتر از قبل پیگیری کنید.

حالت فوکوس در آپدیت iOS ۱۶ آیفون نیز دستخوش ارتقا شده و با قفل صفحه نمایش جدید کار می‌کند، بنابراین می‌توانید از ویجت‌ها یا مواردی مانند فهرست‌های کار برای ادامه وظایف خود بهره ببرید و وقتی نوبت به پیام‌ها می‌رسد، iOS ۱۶ به شما این امکان را خواهد داد تا متن‌ها را حتی پس از ارسال آن‌ها ویرایش کرده، پیام‌ها را دیکته کنید یا در صورتی‌که به‌طور تصادفی چیزی را ارسال کردید، آن‌ها را به‌طور کامل فراخوانی کنید. هم‌چنین به عنوان توسعه متن زنده (Live Text)، اپل این امکان را داده تا از این ویژگی برای تبدیل و ترجمه موارد مختلف در طول مشاهده فیلم‌ها استفاده کنید.

در برنامه Wallet نیز، اپل یک ویژگی تحت نام “Pay Later” را اضافه کرده که به شما این اجازه را می‌دهد تا خرید‌های خود به‌وسیله سرویس Apple Pay را به چند قسط و بدون هیچ‌گونه کارمزد دیرکرد یا سود اضافی تقسیم کنید. هم‌چنین در سرویس iCloud نیز، پشتیبانی از کتابخانه‌های عکس مشترک برقرار خواهند شد تا شما بتوانید آلبوم‌های خود را به‌راحتی با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. هم‌چنین یک ویژگی جدید به نام Safety Check نیز در آپدیت iOS ۱۶ وجود دارد تا در موقعیت‌های اضطراری، به طور خودکار تماس حاصل کند. برای کمک به بهبود امنیت نیز، برنامه Wallet به زودی قادر خواهد بود، شناسه‌های ذخیره‌شده را در حالی‌که فقط اطلاعات لازم را نمایش می‌دهد، به اشتراک بگذارد.

در اپلیکیشن Mail نیز اپل قابلیت ارسال ایمیل‌های برنامه‌ریزی شده را برای آپدیت iOS ۱۶ اضافه می‌کند و مانند جیمیل، این برنامه نیز زمانی که یک پیوست مهم را فراموش می‌کنید، آن را تشخیص خواهد داد. به لطف اصلاحات اساسی در الگوریتم‌های جستجوی این برنامه، یافتن ایمیل‌ها و مخاطبین قدیمی آسان‌تر از همیشه می‌شود.

و، اما در ارتباط با نقشه اپل (Apple Maps)، امروز این شرکت از توانایی ایجاد مسیر‌هایی با توقف متعدد در iOS ۱۶ خبر داد که یک ویژگی مورد انتظار و درخواست شده بود. غول مستقر در کوپرتینو مدعی است که تا ۱۵ توقف را می‌توان به یک سفر و به‌صورت دستی یا از طریق فرمان صوتی اضافه کرد.

سرویس Apple Carplay نیز به لطف یکپارچگی بهبود یافته برای مواردی مانند موسیقی، یک رابط کاربری جدید را برای نیاز‌های رانندگی شخصی‌سازی خواهد کرد و با ارتقای ویژگی «دید در یک نگاه» برای مشاهده بهتر آب و هوا، ویجت‌ها و موارد دیگر، به‌روزرسانی بزرگی را دریافت می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: