صادقی عملکرد بازار سرمایه در ۱۷ خرداد را بررسی کرد؛
کد خبر: ۳۷۸۱۱۲
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
0
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: همانطور که می‌دانید افزایش نرخ دلار روند صعودی خود را طی می‌کند بنابراین به نظر می‌رسد شاخص بورس طی چند هفته، نوسانی‌ترین معاملات خود را آغاز کند و در ادامه به صعود شاخص ختم شود.
بورس
در معاملات روز سه‌شنبه هفدهم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش هزار و ۷۳ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۸۳ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۹۴۱ واحدی در سطح ۴۱۹ هزار و ۶۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۵ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۸۳۸ واحد قرار گرفت. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۴۴۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۵ میلیارد تومان بود. پس از فملی، نماد‌های حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) و وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

امروز نماد‌های «شپنا»، «فارس» و «شتران» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «حکشتی»، «فملی» و «وبملت» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز نماد‌های «ددانا»، «سمگا» و «اتکای» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «خدیزل» و «تجلی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شستا صدرنشین است و خودرو و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، کرمان و زاگرس پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند. امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۹۶۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان بود که ۳۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.
 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۲۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسید. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۷۹ درصد کاهش یافت و ۸۷ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۸۷ درصد رشد کرد و در رقم ۱۱۲ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد کایزد (شرکت فرانسوز یزد) با صف خرید ۲۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کایزد، نماد‌های آسیاتک (شرکت انتقال داده آسیاتک) و سپا‌ها (شرکت سیمان سپاهان) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) تعلق داشت که ارزش آن ۱۷ میلیارد تومان بود. پس از وآذر، نماد‌های فسازان، قثابت، قچار و لپارس بیشترین صف فروش را داشتند.
 
در همین رابطه قاسم صادقی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: پس از بازار‌های موازی دیگر، بازار سرمایه آخرین بستر حرکتی تورمی در کشور است که در در مسیر رشد شاخص‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: روند معاملاتی شاخص بورس در این روز‌ها نشان دهنده این است که روند مثبت و منفی شاخص همچنان ادامه دار است و ممکن است پایان اصلاح شاخص در محدوده حمایتی یک میلیون و ۳۵۰هزار واحدی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: همانطور که می‌دانید افزایش نرخ دلار روند صعودی خود را طی می‌کند بنابراین به نظر می‌رسد شاخص بورس طی چند هفته، نوسانی‌ترین معاملات خود را آغاز کند و در ادامه به صعود شاخص ختم شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: