May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس خانه معدن بر استفاده از فرصت‌ها تاکید کرد
کد خبر: ۳۷۸۵۹۹
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
0
رییس خانه معدن ایران با اشاره به نقش آفرینی سازمان ایمیدرو گفت: ایمیدور نقشی اساسی در بخش معدن دارد به نوعی که این سازمان می‌تواند نقش توسعه‌ای در بخش معدن کشور داشته باشد.
ضرورت نقش آفرینی ایمیدور در توسعه صنعت سنگ
محمدرضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: ایمیدرو باید مانند سال‌های ۱۳۶۵ یعنی ۳۶ سال قبل، کاری کند که سازمان‌های توسعه‌ای ترکیه در کنار معادن سنگ‌های تزیینی انجام دادند. دولت ترکیه در کنار بخش خصوصی همواره در تمامی بازار‌های جهانی حضور داشت و این کار باعث شد که دایم بازار‌های خودشان رشد کند و در کنار حفظ و رشد حضور در بازار‌های خارجی، بازار‌های داخلی را نیز حفظ کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایمیدرو نیز باید نقش خود را در زمینه سنگ‌های تزیینی پررنگ کند، زیرا چاره دیگری نداریم گفت: اگر هم تاکنون این کار را نکرده ایم، کوتاهی کرده ایم و باید اکنون شروع کنیم و با قدرت ادامه دهیم.
رییس خانه معدن ایران با اعلام اینکه ایمیدرو نقش سازمان توسعه‌ای در بخش معدن دارد و متولی این بخش شناخته می‌شود گفت: این نقش تعریف شده و باید از آن استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر از ابزار‌های حمایتی استفاده کنیم، آینده را می‌توانیم با نگاه مثبت ببینیم و اگر نکنیم، آینده خوبی نخواهیم داشت گفت: شرایط اقتصادی جهان یک شرایط مطلوبی نیست و نسبت به زمان کرونا هنوز شرایط خوبی نداریم. اگرچه در زمان کرونا شرایط بدی را تجربه کردیم، اما هنوز شرایط تغییر نکرده و شاهد بحران‌های دیگری همچون جنگ روسیه با اوکراین هستیم که تاثیرات مخرب خودش را بر اقتصاد گذاشته است.

بهرامن بر استفاده از فرصت‌ها تاکید کرد و گفت: دولت نیز باید سیاست‌های خودش را در جهت راهکار‌های تشویقی برای حضور در بازار‌ها اعمال کند. دولت باید حذف عوارض را با جدیت پیگیری کند و کنترل مواردی که باعث نگرانی بخش معدن کشور می‌شود در دستور کار داشته باشد.

وی با اعلام اینکه نگرانی در بخش تولید در بخش معدن و فراوری وجود دارد گفت: اکنون وقتی می‌خواهیم ابزار‌های تولید را وارد کشور کنیم، با توجه به تغییراتی که در نرخ ارز صورت گرفته و عوارض ورودی که می‌خواهیم بپردازیم، با نرخی‌های جدید و بی ثباتی در بازار رو به رو می‌شویم که می‌تواند تاثیرات مخربی بر میزان و کیفیت تولید بگذارد و ممکن است حتی بخش معدن کشور را به نقطه زیان برساند.

رییس خانه معدن ایران با تاکید بر اینکه ایمیدور باید با تشکل‌های تخصصی مشورت کند و بر اساس آن یک برنامه حداقل ۱۵ ساله تعریف کند گفت: از هم اکنون باید تعریف کنیم که ایران در ۲۰۳۰ چه نقشی می‌تواند در جهان داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر برنامه درستی در بخش سنگ‌های معدنی نداشته باشیم، با وجود رشدی که داشته ایم، هیچ امیدی به آینده نخواهیم داشت گفت: رقابت خودمان را با ترکیه و ایتالیا نباید سخت ببینیم، اما اگر مشوق‌ها را دولت در اختیار ما بگذارد و در تمامی نمایشگاه‌های بین المللی، ایمیدرو درکنار بخش خصوصی حضور داشته باشد، به عنوان یک سازمان توسعه‌ای و حمایتی می‌تواند کاری کند که به اهداف خودمان برسیم.

بهرامن گفت: ایمیدور بایستی نقش اساسی را در حمایت و همراهی با معادن ایفا کند، نمی‌گویم در کار انجمن سنگ دخالت کند، اما می‌تواند درکنار بخش خصوصی حرکت کند و از این فرصت در جهت توسعه گام برداریم و به نقطه مطلوب برسیم.
برچسب ها: ایمیدرو ، معدن ، سنگ ، بهرامن ، روسیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: