جعفری در پاسخ به پول نیوز خبرداد
کد خبر: ۳۷۸۶۸۳
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
0
معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه ایمیدرو از تمام توان خود برای رسیدن ایران به جایگاه اول منطقه استفاده می‌کند گفت: با توجه به اینکه بر کاهش تصدی گری دولت تاکید شده و ایمیدرو نیز باید در این مسیر گام بردارد و از کار‌های اجرایی فاصله بگیرد، اما سعی داریم با مدیریت مناسب به شرکت‌ها کمک کنیم تا آن‌ها بتوانند به موفقیت لازم دست یابند.
حرکت ایمیدرو در مسیر تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله
وجیه الله جعفری در چهارمین نشست صمیمانه رسانه‌ای با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پول نیوز مبنی بر اینکه بر اساس سند چشم‌انداز بیست‌ساله، می‌بایست کشورمان تا ۱۴۰۴ به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه برسد در حالی که هنوز با این چشم انداز فاصله بسیاری داریم، در خصوص نقش ایمیدرو در این زمینه گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تعیین شده در سیاست‌های کلی اصل ٤٤ می‌بایست ایمیدرو در زمینه اجرا کمرنگ شود و بیشتر به سوی بستر سازی، تسهیل گری و هدایتگری گام بردارد، با این وصف ایمیدرو با تمام توان در زمینه تحقق اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز ۲۰ ساله با تمام توان حرکت می‌کند، نقش موثری در این زمینه داشته و با جدیت نیز پیگیر تحقق این مهم است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به گام‌های موثری که در زمینه اکتشاف برداشته شده گفت: معدن مس-طلا جانجا دارای بیش از ۱۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی است که پیش بینی می‌شود با توسعه اکتشافات در منطقه، ذخیره احتمالی آن به یک میلیارد تن برسد.

وی افزود با فعال شدن معدن جانجا در سیستان و بلوچستان، بخش خصوصی فعالیت خود را در معادن اطراف توسعه بخشیده و آینده‌ای پررونق در انتظار آن مناطق است.

وی گفت: بر اساس تعهد سرمایه گذار طی پنج سال آتی با احداث کارخانه تولید کنسانتره مس (ظرفیت سالانه حداقل ۱۳۰هزار تن) و ایجاد صنایع پایین دستی، شرایط برای رشد تولید و اشتغالزایی در این منطقه فراهم خواهد شد.
 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تامین امنیت، توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال و رفاه برای مردم منطقه یکی از اثرات اجرای طرح مس جانجا است که در کنار توسعه معدن و احداث واحد‌های فراوری صورت می‌گیرد.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاهم نامه ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق برای صنایع و معادن گفت: نیروگاه شهید باکری سمنان نخستین واحد از این تفاهم نامه است که با همکاری و سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ صنایع معدنی، تابستان سال جاری وارد مدار تولید می‌شود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: واگذاری استخراج و فروش به بخش خصوصی و نظارت دولتی، رویکرد است که در این حوزه شاهد آن هستیم.

جعفری ادامه داد: جذب ۷.۲ میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی و تکمیل ۲.۵ میلیارد دلار از این رقم با اشتغالزایی بیش از ۷ هزار نفر، حاکی از همکاری دولت و بخش خصوصی است.

به گفته جعفری، پیش از این ایمیدرو با ایجاد شرکت‌های مختلف، عهده دار صفر تا صد امور مربوط به صنایع مختلف معدن و صنایع معدنی می‌کرد، اما با اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی، رویکرد ایمیدرو به بسترسازی، تسهیل گری، راهبری سرمایه گذاری و توسعه معطوف شده است.

وی افزود: طرح‌های نیمه تمام مربوط به بخش خصوصی است، اما بر حسب سیاست توسعه‌ای و حمایتی ایمیدرو، طرح‌های نیمه تمام مورد پایش قرار گرفت و با جذب مشاور، به دنبال رفع معضلات این مجموعه‌ها هستیم.
برچسب ها: ایمیدرو ، معدن ، مس ، طلا ، جانجا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: