May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۷۲۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
0
بیمه آسیا با همت و تلاش کارکنان و شبکه فروش متعهد و حرفه‌ای خود توانست با شایستگی به وظایف بیمه گری و مسئولیت اجتماعی جامه عمل بپوشاند. این گزارش نگاهی اجمالی نسبت به عملکرد این بیمه و توان برنامه و اجرایی آن در صنعت بیمه می‌پردازیم.
عملکرد رشد بیمه آسیا، نتیجه زکاوت و عمل به اهداف تعیین شده
بیمه آسیا دومین شرکت بیمه در ایران در سال ۱۳۸۸ بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در زمره شرکت‌های مشمول واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفت و بدین ترتیب به عنوان بزرگ‌ترین شـرکت بیمه خصوصی کشور به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. این شرکت بیمه‌ای در راستای عمل به اهداف و برنامه‌های از پیش‌تعیین شده، اقداماتی را برای بهبود فرایند کاری با محوریت مشتری انجام داده که نتیجه این ذکاوت و عمل در کار، رشد ۱۰ برابری در بین سایر شرکت‌های صنعت بیمه است.

عملکرد مناسب در نتیجه اجرای اهداف و هوشیاری

عملکرد مناسب چند سال اخیر بزرگ‌ترین بیمه خصوصی کشور، استحکام پایدار بیمه‌ای و مالی بیمه آسیا سبب شده تا به عنوان یک برند خوشنام خدمات شایسته بیمه‌ای در بین مردم مطرح باشد. موضوعی که مدیرعامل بیمه آسیا، آن را مرهون فعالیت خانواده بزرگ بیمه آسیا در اقصی نقاط کشور می‌داند.

روابط مناسب تشکیلاتی و سازمانی، برنامه‌ها و اهداف از پیش تعیین‌شده و رسیدگی به نحوه اجرای آن‌ها از جمله عوامل موفقیت این بیمه در صنعت بیمه کشور است. کارمندان و مدیران در محیطی کاملا دوستانه با ارتباطات لحظه‌ای و استفاده از فناوری‌های روز دنیا هر گونه چالش و مشکلاتی را با زیرکی و زکاوتی خاص در اسرع وقت برطرف می‌سازند.

هدف و معیار اصلی موفقیت بیمه آسیا، شناخت مشکلات و چالش‌های موجود مردم و تلاش در جهت رفع نیاز‌های بیمه‌ای و روزانه آنهاست. محوریت و رضایت مشتری از جمله خطوط موفقیت و اصلی فعالیت این مجموعه بیمه‌ای در کشور است. به گفته نایب رییس هیات مدیره، بیمه آسیا تلاش می‌کند تا در سال جاری گام‌های موثری را در صنعت بیمه کشور بردارد.

زیرکی و هوشیاری کارشناسان بیمه آسیا مثال‌زدنی و درخور تقدیر می‌باشد. برای نمونه؛ در پی تصادف دو وسیله نقلیه منجر به فوت، پرونده‌ای در شعبه مرکزی بیمه آسیا تشکیل شد و کارشناسان بررسی و تحقیقات خود درباره این حادثه را آغاز کردند. با تلاش و هوشیاری کارشناسان فنی بیمه آسیا، لایحه، مدارک و مستندات مستدل در این خصوص به مراجع ذیصلاح قضایی و انتظامی ارائه شد و پس از دفاع فنی در دادگاه و نظر هیات کارشناسی پنج نفره، جعلی بودن بودن حادثه محرز گردید و از پرداخت ۴ میلیارد ریال خسارت دیه غیر حق، جلوگیری به عمل آمد.

اهمیت سهامداران برای بیمه آسیا

بیمه آسیا رتبه اول تولید و سهم بازار را در میان شـرکت‌های بیمه خصوصی کشور دارا می‌باشد. این شـرکت در سال ۱۴۰۰ وضعیت به‌مراتب بهتری نسبت به سال قبل از آن داشت و در اقدامی بزرگ سهم بازار خود را بیش از یک درصد افزایش داده و به ۱۱.۱۱ درصد رساند. رشد حق بیمه این شرکت طی ۹ ماه رشدی ۴۵.۵ درصدی داشت که نسبت به‌کل صنعت بیمه حدود ۱۰ درصد بیشتر رشد را تجربه کرد.

بیمه آسیا با نماد بورسی «آسیا» در سال ۱۳۸۸ توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. سهامداران عمده این شرکت عبارتند از: شرکت پویافرازکیش ۲۰ درصد، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی ۱۷ درصد، شرکت سرمایه گذاری ای. اف. جی. اچ کیش ۱۷ درصد.

نماد آسیا جزو شرکت‌های متوسط بازار سرمایه می‌باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه ۴ گروه خودش و در رتبه ۱۸۸ کل بازار قرار دارد. در تحلیل تکنیکال بازار بورس امروز در لحظه تنظیم گزارش، معاملات امروز ۰.۵۹ برابر بیشتر از حجم مبنا، ۰.۴۳ برابر میانگین حجم پنج روزه، ۰.۲۸ برابر بیشتر از میانگین حجم صد روزه بوده است. بدین معنا که سهام بین خریداران و فروشندگان مبادله شده است.

توصیه میانگین‌های متحرک ۵ و ۵۵ روزه به افرادی که سهم آسیا را قبلا خریده اند، نگه داری سهم تا تغییر وضعیت بعدی است. سیگنال خرید ابر کومو قبلا صادر شده است و سیگنال این اندیکاتور همچنان، وضعیت خرید میباشد.

در تحلیل بنیادی سهم آسیا در لحظه گزارش، نسبت P/E این نماد با ثبت عدد ۷.۳۸ از شرایط بسیار مطلوبی بهره‌مند است. به عبارت دیگر آسیا می‌تواند نسبت به سایر نماد‌های همگروه سود نقدی بسیار بهتری در پایان سال مالی به سهامداران خود پرداخت کند. نسبت قیمت به حقوق صاحبان سهام یا P/B نماد آسیا عدد ۱.۲۴ را نشان می‌دهد که یک نسبت بسیار خوب و جالب توجه است.

خریداران با قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان (۰.۲۵) در سه روز معاملاتی گذشته در حال خرید بوده اند. برآیند معاملات حقوقی از سه روز تا صد روز گذشته مثبت بوده است به این معنی که حقوقی در حال خرید و حمایت از سهم است.

روابط عمومی بیمه آسیا در اطلاعیه‌ای از سهامداران این شرکت خواست تا در اسرع وقت جهت تسهیل در دریافت سود سهام و مطالبات سنواتی خود، نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت، اقدام کنند.

شرکت بیمه آسیا در حال حاضر با بیش از ۹۹ شعبه و اداره پرداخت خسارت و ۱۰ سرپرستی و بیش از ۳۹۲۲ نماینده حقیقی و حقوقی جنرال و حدود ۱۷۰۰ نماینده بیمه عمر فعال، در اقصی نقاط کشور مشغول خدمت رسانی به ملت شریف ایران می‌باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: