کد خبر: ۳۷۸۹۶۷
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی در هفته‌ای که گذشت نزدیک به ۱.۷ درصد ریزش داشت.
مقاومت طلا در برابر یورش فدرال رزرو
با اینکه بازدهی هفتگی طلا منفی بود، ولی باز هم بسیاری ریزش بیشتر از این را نسبت به طلا انتظار داشتند. زیرا فدرال رزرو بیشترین افزایش یکباره نرخ بهره را از سال ۱۹۹۴ تاکنون اعمال کرده بود و در یک جلسه ۷۵ صدم درصد نرخ بهره را افزایش داد.

با این وجود طلا کانال ۱۸۰۰ دلار را حفظ کرد و کار خود در هفته گذشته را در قیمت ۱۸۳۹ دلار به پایان رساند. در حال حاضر اجماع بازار بیشتر بر خنثی بودن طلا است. در حقیقت تحلیل گران بر این باورند که رویارویی عوامل متضاد در این بازار طلا در منگنه قرار داده است.

آخرین نظرسنجی سایت کیتکو نشان می‌دهد تحلیل گران نظرات متفاوتی نسبت به روند کوتاه مدت قیمت طلا دارند. از سوی دیگر با اینکه نتایج نظرسنجی معامله گران خرد صعودی است، اما نسبت به هفته‌های پیشین از شدت صعودی بودن آن کاسته شده است.

عامل صعودی تورم در بسیاری از اقتصاد‌های جهان و همچنین فشار نزولی از سوی نرخ بهره فدرال رزرو سبب شده است تا تحلیل گران بازه قیمتی طلا را میان ۱۸۰۰ تا ۱۸۸۰ دلار در نظر بگیرند.

از میان ۱۵ تحلیل گر وال استریتی سایت کیتکو ۳۳ درصد از آن‌ها باور دارند که طلا می‌تواند به مرز ۱۸۸۰ دلار نزدیک شود در حالی که ۲۰ درصد طلا را نزولی می‌بینند. این در حالی است که ۴۷ درصد نوسان طلا را زیاد نمی‌دانند. از سوی دیگر از میان معامله گران خرد ۵۶ درصد طلا را صعودی پیش بینی کرده اند در حالی که ۲۴ درصد به نزولی بودن قیمت طلا رای داده اند. ۱۹ درصد از این معامله گران نیز نوسان قیمتی طلا را پایین می‌دانند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: