April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۰۱۲
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
0
نشست خبری پنجاهمین سالگرد تاسیس آسایشگاه خیریه کهریزک با موضوع توسعه و خدمت رسانی در این آسایشگاه برگزار شد.
نشست خبری پنجاهمین سالگرد تاسیس آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد
نشست خبری پنجاهمین سالگرد تاسیس آسایشگاه خیریه کهریزک با موضوع توسعه و خدمت رسانی در این آسایشگاه برگزار شد. در ابتدای نشست دکتر حسن احمدی مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک شرحی از فعالیت‌های این مجموعه در پنجاه سال را عنوان نمود و با اشاره به زحمات دکتر محمدرضا حکیم زاده بنیانگذار آسایشگاه خیریه کهریزک به روان پاک ایشان درود فرستاد. پس دکتر احمدی محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک سخنران بعد بود.
وی با اشاره به خدمات نوینی که در آسایشگاه کهریزک به توانخواهان ارائه می‌شود عنوان نمود کاری که دکتر محمدرضا حکیم زاده ۵۰ سال پیش از ۲ اتاق محقر آغاز کرد اکنون به مجموعه‌ای عظیم تبدیل شده است که خدمات متنوعی به طیف وسیعی از انسان‌های نیازمند ارائه می‌کند. صوفی نژاد با اشاره به جمعیت هدف آسایشگاه خیریه کهریزک عنوان نمود که افراد بی سرپرست و بی بضاعت شاخص اصلی پذیرش در کهریزک هستند. همچنین یکی از خدمات نوین ۵۰ سال اخیر آسایشگاه کهریزک را خدمت رسانی به بیماران ام اس دانست. در آسایشگاه خیریه کهریزک نزدیک به ۱۸۰ بیمار ام اس که در شرایط حاد بیماری قرار دارند به صورت شبانه روزی زندگی می‌کنند. صوفی نژاد با اشاره به زحمات نیکوکاران طی ۵۰ سال اخیر عنوان نمود نیکوکاران همواره یکی از بال‌های اصلی آسایشگاه خیریه کهریزک بودند و اگر کهریزک در ۵۰ سال اخیر رسالت خود را به درستی انجام نمی‌داد اعتماد نیکوکاران از این مجموعه خیریه سلب می‌شد و گواه این اعتماد حضور بیش از ۳۰۰۰ نیکوکار در خدمت رسانی به مجموعه کهریزک است که به صورت روزانه کار استحمام و خدمت رسانی به توانخواهان را انجام میدهند. یکی دیگر از از سخنرانان این نشست دکتر افشین وجدانی روشن مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز بود. وی با اشاره به تاریخ تاسیس آسایشگاه کهریزک عنوان کرد که سال ۱۳۸۳ کلنگ ابتدایی آسایشگاه کهریزک بر زمین زده شد و به تدریج از سال ۱۳۹۳ بخش‌های گوناگون این آسایشگاه تکمیل و راه اندازی شد. دکتر وجدانی با اشاره به انواع خدمات نوین که در آسایشگاه کهریزک ارائه می‌گردد خدمات در منزل و خدمات روزانه را به عنوان خدمات نوین آسایشگاه معرفی کرد که در آن خدمات در منزل به برخی از توانخواهان نیازمند ارائه می‌شود و در خدمات روزانه نیز به صورت روزانه توانخواهان به آسایشگاه مراجعه کرده و از خدمات توانبخشی این مجموعه استفاده می‌کنند.
مجید قمی مدیرعامل مرکز درمانی جواد الائمه نفر دیگری بود که در این نشست مطالبی را عنوان نمود. وی در ابتدا با اشاره به شرایط ابتدایی آسایشگاه خیریه کهریزک در زمان دکتر حکیم زاده بیان کرد که آسایشگاهی که در روزی جاده خاکی داشت امروز این افتخار را دارد با ۴۲ هزار متر مربع وسعت در تهران و ۸ هزار متر مربع در البرز یکی از بزرگترین آسایشگاه‌های خیریه در دنیا باشد. کهریزک این افتخار را دارد که علاوه بر سالمندان معلولین و بیماران ام اس، به کودکان طیف اوتیسم و کودکان معلول ذهنی نیز خدمات رسانی می‌کند و امروزه تبدیل به الگوی مناسبی برای سایر آسایشگاه‌های کل کشور شده است قمی با اشاره به خدمات مرکز خیریه جوادالائمه درافسریه، آن را به برکت وجود نیکوکاران دانست که در سال ۸۴ این مرکز را به آسایشگاه کهریزک واگذار کردند و این مرکز امروز این افتخار را دارد با پیشرفته‌ترین خدمات پزشکی شامل انواع خدمات تخصصی و فوق تخصصی علاوه بر کمک رسانی به توانخواهان کهریزک به طیف وسیعی از سایر نیازمندان و همچنین ساکنین منطقه افسریه خدمت رسانی می‌کند. در ادامه دکتر حسن احمدی مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک که به عنوان مدیر مرکز علمی کاربردی آسایشگاه خیریه کهریزک نیز مشغول به کار است در خصوص این مرکز توضیحاتی ارائه نمود. وی ضمن قدردانی از حمایت‌های هیئت امنا و مدیره موسسه خیریه کهریزک عنوان کرد: همواره یکی از دغدغه‌های مدیران موسسه خیریه کهریزک تربیت نیروی انسانی آموزش دیده جهت خدمت رسانی به جمعیت هدف آسایشگاه خیریه کهریزک بود. در سال ۱۳۹۶ با همکاری وزارت علوم و دانشگاه علمی کاربردی مرکز علمی کاربردی آسایشگاه خیریه کهریزک فعالیت خود را آغاز کرد و طی چهار سال اخیر توانست علاوه بر تربیت نیروی انسانی آموزش دیده در آسایشگاه خیریه کهریزک، به سایر علاقه‌مندان به رشته‌های مرتبط خدمت رسانی کند تا بتوانند در مراکز درمانی و مراقبتی مشغول به کار شوند این مرکز امروزه با دارا بودن ۹ رشته کاردانی و ۴ رشته کارشناسی آماده پذیرش دانشجو در مقاطع گوناگون می‌باشد.
طبیعتاً یکی از معضلات سال‌های اخیر کهریزک تحریم‌ها و تورم است که باعث گردیده است مشارکت نیکوکاران جهت کمک رسانی کاهش یابد. طبیعتاً با افزایش هزینه‌های روزمره زندگی برای خانواده‌ها امکان کمک رسانی مانند گذشته کمتر وجود دارد و افراد حقیقی و یا حقوقی که قبلاً در قالب کمک‌های ماهیانه یا کمک‌های غیر نقدی شرکت‌ها آسایشگاه خیریه کهریزک را یاری می‌کردند امروزه به دلیل شرایط فعلی امکان کمک رسانی مانند گذشته را ندارند و در نتیجه در این باب آسایشگاه خیریه کهریزک طی سال جاری با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.
کهریزک موسسه خیریه غیرانتفاعی و غیردولتی است که بیش از ۸۶ درصد از درآمد‌های آن توسط نیکوکاران تامین می‌شود و الباقی در قالب یارانه توسط نهاد‌هایی که خود توانخواه به کهریزک معرفی می‌کنند تامین می‌شود در سال ۱۴۰۰ سرانه نگهداری هر مددجو نزدیک به ۱۱ میلیون تومان بوده است؛ که این عدد عمدتاً توسط نیکوکاران تامین می‌گردد یکی از خدماتی که در سال‌های اخیر آسایشگاه خیریه کهریزک به عنوان رسالت خود در نظر گرفته است خدمت رسانی به کودکان طیف اوتیسم در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز است. در این سال‌ها تلاش گردیده است تا خانواده‌های کودکان اوتیسم بتوانند آسایشگاه کهریزک را معنی امن برای خود بدانند آسایشگاه کهریزک نیز با ارائه به روزترین خدمات آموزشی و توانبخشی شامل اتاق تاریک شن درمانی آب درمانی وسایل خدمات تلاش نموده است تا به عنوان یکی از قطب‌های اتیسم در زمینه آموزش و توانبخشی فعالیت نماید در ادامه این نشست در خصوص شفافیت مالی آسایشگاه کهریزک مطالبی عنوان شد که آسایشگاه کهریزک همانند سایر نهاد‌ها حساب‌های مالی مشخصی دارد که به دارایی و سایر ارگان‌های ذیربط آن را ارائه می‌دهد و در این زمینه شفافیت کامل در خصوص درآمد‌ها و مخارج و هزینه‌ها وجود دارد، اما یکی از چیز‌هایی که آسایشگاه کهریزک همواره نیاز به کمک دارد هزینه حامل‌های انرژی مانند آب و برق و سایر موارد است که هرگز مصوبه‌ای برای معافیت‌های پرداخت برای آن تصویب نشده است و طبیعتاً بخشی از هزینه‌های عظیم این مجموعه مربوط به همین موارد است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: