April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۳۸۹
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
شرکت بیمه کوثر برای مخاطبان خود، دو نوع بیمه نامه وجه در صندوق و وجه در گردش را طراحی کرده است که در زمان خسارت و نابودی سرمایه، هزینه‌ها را جبران کند.
با بیمه پول بیمه کوثر اموال خود را حفظ کنید
بیمه یک محصول غیر قابل لمس است که در زمان خسارت، هزینه‌ها را جبران می‌کند. بیمه پول یکی از بیمه‌نامه‌های معتبر و کاربردی در صنعت بیمه است؛ بنابراین در زمان جابه جایی مبالغ بالای پول خطرات زیادی در کمین است. خطراتی که می‌تواند موجب نابودی حجم عظیمی از سرمایه شود. علاوه بر پول و وجه نقد، اوراق بهادار و سکه نیز جزو اموال با ارزشی است که طی حادثه می‌تواند کاملا نابود شود یا توسط افراد دیگه مورد سرقت قرار گیرد. بیمه پول این اطمینان را به مردم می دهد که اموال آن‌ها را تحت پوشش قرار دهد و یا در هنگام رخ دادن آن، خسارات ناشی از آن‌ها را پرداخت کند.

مخاطب این بیمه‌نامه، بانک‌ها، موسسات، شرکت‌ها و … می‌باشند که حجم بسیاری از پول را در صندوق نگهداری می‌کنند یا آن را از جایی به جای دیگر منتقل می‌کنند. این بیمه‌نامه خطراتی که موجب مفقودی، از بین رفتن تمام یا بخشی از پول، اوراق بهادار یا سکه شود را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در این گزارش با مزایای بیمه پول آشنا شده و در انتها بهترین شرکت بیمه برای خرید این بیمه نامه نیز معرفی می‌شود.

بیمه پول به دو صورت بیمه پول در صندوق و بیمه پول در گردش تقسیم بندی می‌شود:

بیمه پول در صندوق؛ این نوع از بیمه، مخصوص وجوهی است که درجایی ثابت و در صندوق نگهداری می‌شوند. هرگونه اسکناس، مسکوکات، اوراق بهادار از این دسته اند که در تمام ساعات شبانه روز و طبق شرایط ذکر شده در بیمه نامه، بیمه خواهند شد همچنین وجوه موجود در دستگاه خودپرداز و یا پولی که در پیشخوان کارمندان نگهداری می‌شود نیز از این قبیل است.

بیمه پول در گردش؛ با این بیمه نامه بیمه‌گذار می‌تواند با توجه به شرایط و نیاز خود، تمام وجوه نقد و اوراق بهادار خود را هنگام انتقال به بانک‌ها، دفاتر، واحد‌های تابعه و یا دیگر مقاصد، طبق شرایط مندرج در بیمه‌نامه، در داخل و بین شهرها، در محدوده جغرافیایی کشور در مقابل خطرات و حوادث بیمه نماید.

لازم است بدانید که همه حوادثی که موجب خسارت به پول می‌شود، تحت پوشش بیمه پول قرار نمی‌گیرد و پیش از اقدام به خرید بیمه پول باید به طور دقیق از مواردی که تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند، اطلاع داشته باشید، زیرا هر حادثه‌ای مشمول قوانین این نوع بیمه نامه نمی‌شود و تمامی تعهدات دقیقا مشابه آن چه در قرارداد منعقد شده است، اجرا خواهد شد.

حوادثی که بیمه پول، خسارات ناشی از آن‌ها را پرداخت می‌کند از این قبیل هستند:

*سرقت مسلحانه یا غیر مسلحانه
*آتش سوزی
*صاعقه
*حوادث منتج به انفجار
*حوادثی مثل سیل و زلزله
*تصرف مال با تهدید
*تصادف وسیله نقلیه
*غرق شدن یا رخداد حادثه برای کشتی و شناور‌های دریایی و یا وقوع دزدی دریایی
*سوانح هوایی مثل سقوط هواپیما و یا هواپیما ربایی

بسیار مهم است که بدانید هر نوع حادثه‌ای مشمول قوانین بیمه پول نمی‌شود. البته تحت شرایطی و با توافق طرفین بیمه‌گر و بیمه‌گذار و اضافه شدن مبلغی به حق بیمه، می‌توان این حوادث را نیز به بیمه نامه اضافه کرد؛ اما به صورت پیش‌فرض جز پوشش بیمه پول محسوب نمی‌شوند. این موارد به شرح زیر است:

*اغتشاش، شورش و اعتصاب
*جنگ و انقلاب
*حمل پول خارج از مرز جغرافیایی کشور
*اشتباهات عمدی و غیر عمدی حسابداری و کامپیوتری
*مصادره اموال و یا تخریب ملک به دستور سازمان‌های دولتی
*هرنوع سهل انگاری در اصول نگهداری از وجوه
*جا گذاشتن کلید و یا برگه حاوی رمز، در نزدیکی صندوق
*عدم رعایت نکات درج شده در بیمه نامه، مثل نگهداری وجوه در محل‌های ذکر نشده و یا جابجایی پول با وسیله نقلیه نامناسب
*فیشینگ و هک و یا سرقت اینترنتی به هر نحو

بیمه‌گر موظف است تا ۲۰ روز پس از وقوع حادثه، مبلغ خسارت را به بیمه‌گذار پرداخت کند. میزان تعهد بیمه‌گر، سقف پرداخت دارد و این مبلغ قطعا از حد ذکر شده در قرارداد تجاوز نخواهد کرد. پس اگر مایل به دریافت خسارت بیشتری هستید، باید از قبل با شرکت بیمه به توافق برسید.

در مورد نگهداری و حمل و نقل پول و مدت زمانی که صرف جابجایی وجوه می‌شود باید دقیقا مطابق شرایط ذکر شده در بیمه نامه عمل شود؛ در غیر این صورت دریافت خسارت از بیمه‌گر با مشکل مواجه خواهد شد.

راهنمای خسارت بیمه‌نامه پول

*اعلام کتبی خسارت به بیمه‌گر و درخواست بازدید
*ارایه اصل یا رونوشت گزارش نهایی اداره آگاهی
*رونوشت بیمه‌نامه
*صورت‌جلسه نیروی انتظامی، اصل یا کپی برابر اصل توسط مقام صادرکننده مدرک یا ابطال تمبر دادگستری
*گزارش مقام انتظامی
*مانیفست (صورت موجودی) تاریخ حادثه و روز قبل و بعد از آن یا دستور و حکم جابه‌جایی اسناد و وجوه
*صورت‌جلسه کسر صندوق یا صورت‌جلسه کسر موجودی ماشین حمل
*صورت‌مجلس دادگستری
*صورت‌جلسه حادثه (استشهاد)
*سایر اسناد و دفاتر مالی و حسابداری

وظایف بیمه‌گذار در هنگام خسارت

بیمه‌گذار موظف است به محض اطلاع از وقوع حادثه مشمول بیمه، بلافاصله به بیمه‌گر و مقام انتظامی و قضایی اطلاع دهد و پس از طرح شکایت، اسناد و مدارک مربوط به وقوع حادثه و میزان خسارت را تهیه کند.

بیمه‌گذار باید حداکثر ظرف مدت پنج روز کاری از تاریخ اطلاع از وقوع حادثه یا خسارت، به یکی از مراکز پرداخت خسارت بیمه‌گر مراجعه و به صورت کتبی وقوع حادثه را اعلام کند و یا ظرف مدت یادشده از طریق پست سفارشی به اطلاع بیمه‌گر برساند و هرگونه مدرک درخواستی بیمه‌گر را از قبیل دفاتر مالی و حسابداری در اختیار وی قرار دهد.

*شماره بیمه‌نامه
*اعلام نوع و علت خسارت
*اعلام میزان و مبلغ تقریبی خسارت
*شرح مختصری از چگونگی وقوع خسارت
*زمان و محل وقوع خسارت
*زمان و نحوه اطلاع بیمه‌گذار از وقوع خسارت
*محل خسارت‌دیده، نام و شماره تماس کارشناس یا فرد مطلع از طرف بیمه‌گذار برای بازدید از محل خسارت‌دیده

در همین رابطه و با توجه به اهمیت این بیمه نامه در کشور شرکت بیمه کوثر برای مخاطبان خود، دو نوع بیمه نامه وجه در صندوق و وجه در گردش را طراحی کرده است که در بیمه نامه وجه در صندوق، بیمه‌گذار می‌تواند با توجه به شرایط و نیاز خود، موجودی خویش اعم از وجه نقد، اوراق بهادار، مسکوک و اسناد نقدشونده (برگه سهام، چک، سفته و...) را در تمام مدت شبانه‌روز در مقابل خطر‌ها و حوادث ناشی از سرقت مسلحانه یا غیرمسلحانه (با شکستن حرز) تصرف، قهر و تهدید، آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، سیل، زلزله، شورش، اعتصاب و اغتشاش در محدوده جغرافیایی کشور بیمه کند.

علاوه بر پوشش‌های فوق، پوشش وجوه در دستگاه‌های خودپرداز، پیشخوان نزد کارمندان و صندوق‌دار‌ها نیز از دیگر خدمات قابل ارائه در این نوع بیمه‌نامه است.

نرخ حق‌بیمه در این پوشش بیمه‌ای با توجه به میزان وجوه و ارزش اوراق بهادار و مسکوک، نوع صندوق و محل استقرار آن از نظر منطقه جغرافیایی و نحوه حفاظت از صندوق (تعداد نگهبان‌ها و محافظان ساختمان، تجهیزات کنترل و ایمنی) تعیین می‌شود.

همچنین در بیمه نامه وجه در گردش، بیمه‌گذار می‌تواند برای انتقال پول از دفاتر خود به بانک‌ها، واحد‌های تابعه یا بالعکس و دیگر مقاصد در داخل شهر و بین شهر‌ها در سراسر کشور؛ در قبال خطر‌هایی نظیر آتش‌سوزی، انفجار و دزدی مسلحانه و غیرمسلحانه، با هر وسیله‌ای اعم از کشتی، هواپیما، قطار، ماشین ویژه حمل پول، اتومبیل در اختیار یا حتی عابر پیاده با رعایت شرایط ایمنی اقدام به خرید بیمه‌نامه کند.

نرخ حق بیمه وجوه انتقالی با توجه به میزان وجوه، دفعات حمل، مسافت و محدوده جغرافیایی و با در نظر گرفتن شرایط ایمنی (اتومبیل مخصوص و افراد مسلح) و توافق‌های مندرج در قرارداد تعیین می‌شود.

بر همین اساس شما می‌توانید برای خرید بیمه نامه پول به سایت بیمه کوثر مراجعه و بهترین بیمه نامه را خریداری کنید.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: