رئیس کانون سردفتران با اشاره به مزایای سند من خبر داد
کد خبر: ۳۷۹۴۹۰
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
0
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از راه اندازی سامانه «سند من» خبر داد و گفت: با فعال شدن سامانه سند من، مردم برای ثبت سند مجبور نیستند به دفترخانه ها بروند
پایان حضور در دفترخانه برای ثبت سند
علی خندانی با اعلام اینکه اقدامات خوبی در بحث هوشمند سازی در قوه قضائیه انجام شده گفت: دادرسی که یک موضوع قضائی است هم به صورت الکترونیکی در حال انجام است. دیتا سنتر بسیار قوی در همین رابطه در کانون سردفتران تهیه شده است و برای ارائه خدمات به قوه قضائیه در این زمینه آمادگی کامل داریم.

خندانی به راه اندازی سامانه سند من اشاره کرد و گفت: امکان اینکه کسی در دفترخانه حضور نیاید و سند به نامش ثبت شود از محالات بود. اما با راه اندازی این سند فقط برای مرحله آخر و ثبت اثر انگشت و امضا نیاز به حضور هست.

وی ادامه داد: هر کسی بخواهد به دفاتر استاد رسمی مراجعه کند با استفاده از این سامانه می‌تواند به صورت مجازی با دفاتر ارتباط برقرار کند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: در حالت عادی باید فرد چندین بار به دفاتر مراجعه کند که با این سامانه، صرفه جویی در امور، هزینه و زمان افراد را در پی دارد.

خندانی با عنوان این مطلب که کار تنظیم سند تعطیل بردار نیست، افزود: در زمان کرونا مجبور به زوج و فرد کردن روز‌های کاری دفاتر بودیم که با این سامانه و در صورت پیش آمدن شرایط این چنینی، کار ادامه خواهد داشت.

وی، جلوگیری از تخلفات را از دیگر نتایج سامانه سند من اشاره کرد و گفت: این سامانه به صورت پایلوت در دو استان اجرا و تا آخر ماه در سراسر کشور فعال خواهد بود.

خندانی به اسکن اسناد در دفاتر اشاره کرد و افزود: ۵ ماه است که اسکن دفاتر را آغاز کردیم و ۷۰ درصد پیشرفت در این زمینه داشتیم و تلاش بر این است تا پایان سال اسکن اسناد در دفاتر به پایان برسد.

وی در خصوص بازنشسته شدن سردفتران گفت: ۴۰۰ درخواست بازنشستگی به سازمان ثبت واصل و نیمی از آن اجرا شده است. این افراد از قانون قدیم استفاده کردند این تعداد بازنشسته افرادی را هم برای تصدی جدید معرفی کردند.

خندانی به موضوع برون سپاری‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از سازمان‌هایی که در این رابطه پیشگام است، سازمان ثبت اسناد است. با بررسی‌هایی که انجام شد، ثبت شرکت کار سنگینی است، اما ۸۰ درصد امورات مربوط به این موضوع برون سپاری شده است ۱۰۰ میلیون خدمت ثبتی در این رابطه سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حیطه مالکیت معنوی پیشتر استان‌ها نقشی در اجرای آن نداشتند، اما در حال حاضر افراد می‌توانند در رابطه با مالکیت معنوی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

خندانی در پاسخ به سوال خبرنگار پول نیوز مبنی بر اینکه تنظیم اسناد ایرانیان خارج از کشور به چه صورت است و سند من چه تاثیری بر این انتقالات می گذارد گفت: برای انتقال دارایی های ساکنان خارج از کشور به ویژه املاک، سند وکالتی برای ایرانیان خارج از کشور تنظیم می شود که هزینه بسیار بالایی دارد.
وی با تاکید بر اینکه تنظیم سند قطعی در خارج از کشور برای ایرانیان ممکن نیست گفت: ایرانیان خارج از کشور ناچار هستند به نزدیکان و افراد مورد اعتماد وکالت بدهند که در این  مورد نیز مشکلات بسیاری وجود دارد و اگر مالک بخواهد برای تنظیم سند به ایران بیاید، با یک بار مشکل حل نمی شود و باید چندین بار رفت و آمد داشته باشد زیرا اقداماتی همچون گرفتن مفاصا حساب ها زمان بر است.
 
رییس کانون سردفتران با اعلام اینکه در مرحله بعد، سند من می تواند برای ایرانیان خارج از کشور نیز کارآیی داشته باشد گفت: ایرانیانی که در خارج از کشور هستند تمامی مراحل نقل و انتقال را انجام می دهند و تنها برای امضا یک بار به ایران می آیند که در صورت تعریف امضای الکترونیک، این مورد نیز منتفی خواهد شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در مورد موضوع انتقال فیش حج، گفت: مواردی از جمله مسکن مهر را داریم که سند رسمی ندارند و انتقال آن‌ها با اسناد عادی انجام می‌شد. توافقنامه‌ای برای انتقال فیش حج و اسناد مسکن مهر در دفاتر اسناد رسمی محقق شده است.

وی در خصوص برون سپاری خدمات مربوط به انحصار وراثت در دفاتر اسناد رسمی، گفت: برخی مواردی که در شورای حل اختلاف انجام می‌شود قضائی نیست در همین رابطه می‌توان گفت انحصار وراثت کار قضائی نیست و باید در دفاتر اسناد رسمی محقق شود که زمینه‌های ارائه این خدمات در حال بررسی است و نامه‌ای در این رابطه به سازمان ثبت اسناد ارسال کردیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: