کد خبر: ۳۷۹۷۰۸
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد گروه لازاروس که توسط پیونگ یانگ کره شمالی حمایت می‌شود ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را سرقت کرده است.
کره شمالی مهاجم هک ۱۰۰ میلیون دلاری هارمونی است
پس از اینکه هکر‌ها در روز جمعه ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را از پروتکل هارمونی به سرقت بردند، تیم بلاک چین اعلام کرد، به هر کسی که اطلاعاتی در مورد هکر داشته باشد یک میلیون دلار جایزه ارائه می‌دهد. طبق گزارشی که امروز توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Elliptic منتشر شد، این سرقت به دست یک سازمان تبهکار سایبری بدنام وابسته به کره شمالی انجام شده است.

در ماه آوریل، دولت آمریکا به این نتیجه رسید که لازاروس، یک سازمان هک دولتی است که پل‌های زنجیره‌ای بلاک‌چین‌ها را به هم متصل می‌کنند و اغلب برای پیوند زنجیره‌های جانبی استفاده می‌شوند که می‌تواند سرعت و کارمزد تراکنش‌های کمتری را قبل از بازگشت کار به بلاک چین‌های امن‌تر مانند شبکه اصلی اتریوم ارائه دهد.

هک هارمونی به طور مشابه در پل Horizon اتفاق افتاد، پل متقاطع زنجیره‌ای بوده که هارمونی را به اتریوم، بایننس چین و بیت کوین متصل می‌کند. در این گزارش آمده است، هیچ عامل واحدی حضور لازاروس را در این سرقت ثابت نمی‌کند. از دیگر عوامل این چنینی می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که بسیاری از اعضای تیم هارمونی با منطقه آسیا و اقیانوسیه ارتباط دارند، و لازاروس تمایل دارد به دنبال اهداف مستقر در آسیا باشد.

مهاجمان کره شمالی پشت هک ۱۰۰ میلیون دلاری هارمونی

این وجوه تاکنون از طریق سرویس ترکیبی Tornado Cash پاک شده است، که به هکران امکان می‌دهد مقادیر قابل توجهی از ارز‌های دیجیتال را جمع آوری کرده و آن‌ها را با سکه‌های مختلف مبادله کنند، فرآیندی که مسیر تراکنش‌ها را مبهم می‌کند و معمولاً برای پاک کردن توکن‌های سرقت شده استفاده می‌شود. در حالی که صرافی‌ها و کسب‌وکار‌ها می‌توانند به طور بالقوه از این اطلاعات استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ یک از وجوه سرقت شده پذیرفته شده نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: